Side 3 af 4

: 16 jan 2012, 17:36
af Christian M
TB206HDI skrev:Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..


den skulle ikke være chippet i såfald skulle det være i boksen da de rikke sidder nogen form for chip på pumpe stikket som mange køre med

: 16 jan 2012, 19:07
af Lars PH
vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid

: 16 jan 2012, 19:16
af TB206HDI
Lars PH skrev:vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid


jo hvid-grålig-agtig røg.

: 16 jan 2012, 19:17
af TB206HDI
Lars PH skrev:vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid


jo hvid-grålig-agtig røg.

sådan her:

http://s533.photobucket.com/albums/ee33 ... b66a97.mp4

: 16 jan 2012, 20:42
af Christian M
det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold

: 16 jan 2012, 22:20
af Runesm
Christian M skrev:det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold


Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.

: 17 jan 2012, 07:08
af Christian M
Runesm skrev:
Christian M skrev:det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold


Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.


ja må lige have dem kigget efter

Ny vinkel - tror jeg!

: 20 jan 2012, 19:25
af knudsen6x6
Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)

Re: Ny vinkel - tror jeg!

: 20 jan 2012, 20:21
af Christian M
knudsen6x6 skrev:Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)


He he ja det er en øv fejl og stå med.
jeg oplevede lige fejlen igår osse ved drift temp så jeg tænker ossedet måske kan være dyserne der ikke forstøver ordenligt pga for lavt åbnings tryk jeg har bare ikek fået kigget på det endnu da jeg ikke har haft tid til det. men jeg har nogle andre dyser liggende som ikke skulle have kørt ret mange km og de skulle være blevet renoveret så det må lige prøves.

Pumpen er en elektronisk rotor pumpe den eneste justering jeg kan lave på den er indsprøjtnings timingen som skal ligge på 0,70mm og den står 100% som den skal resten styres elektronisk.

: 23 jan 2012, 19:00
af hYe
Hvor mange km har dine nuværende dyser kørt..? Slidte dyser forstøver ikke ordentligt.. De laver "dråber"