Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Low budget volvo 2,3

#21 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Må indrømme, jeg er lidt imponeret over kammerats legetøj.
Han var blevet udfordret på 402m, hvor bil ikke måtte koste ret meget.

Han fandt så en gammel volvo st. car med den gamle 8v 2,3L turbo motor i, mener han gav 2500kr.
Bilen har kørt 539000km, så han mente den lige var kørt til, og god kunne tåle en opgraderet turbo og anden knast.
Turbo fandt han fra en gammel lastbil, knasten ved jeg ikke helt.
Den orginale tænding kører videre, kun monteret en minisquirt.
Ved 1,4bar laver den 406 hk og 497nm, hæver vi trykket mere, laver den hjulspin i kobling.

Hvor meget kan den gamle 8v model egentlig holde til som standard ?


Bredt spørgsmål. Hvilken motorcode?
Der er en del forskel ved den effekt.

Flot på std plejlstænger, kobling og gear, hvis det da er det.

RPM?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#22 Indlæg af K-FINN »

Morten. Kan da tage et billede af udskrift, men hvad intetesse skulle
Jeg have i og lyve om en anden mands bil...

Henrik. Ved desværre ikke motorkoden, men må lige kigge. Står det på blokken eleer er det i stelnummer

Ret sikker på redline var 7000rpm. Måske 7300. Men det kan jeg lige se på udskrift
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#23 Indlæg af MortenS »

siger ikk du lyver overhovedet finn, kender dig jo :) ku være spændende at vide det komplette setup og hvordan jeres målinger ser ud. :) for ingen tvivl om hvis det holder osv, er meget flot klaret :)

motorkoden står under indsugningen ved cyl 1 på blokken. og topstykke koden står på udstødningssiden.
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Den er foresten med elektrisk overdrive. Sådan lille knap på gearknop, hvis det kan identificere det bedre...

Morten: Der er ikke lavet andet end det jeg har skrevet. Dog holder han lidt tæt med hvilken knast han har brugt
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#25 Indlæg af MortenS »

er en M46 gearkasse, burde bare ikk noget liv efter 250 hk :) men lad os da høre om hvordan det går fremover :)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#26 Indlæg af K-FINN »

Heller ikke sikker det holder på vejen
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#27 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Den er foresten med elektrisk overdrive. Sådan lille knap på gearknop, hvis det kan identificere det bedre...

Morten: Der er ikke lavet andet end det jeg har skrevet. Dog holder han lidt tæt med hvilken knast han har brugt


M46 er en fin gearkasse, men han skal ikke halvkikse et gearskift med nuværende effekt, så spytter den indholdet ud.
Hvad kommer først: Plejlstænger eller gearkasse ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

gearkasse

#28 Indlæg af Thomas h p »

uden tvivl gearkasse, men man kan jo være heldig de stænger holder i rimelig lang tid, momentet er jo ikke vildt højt.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#29 Indlæg af K-FINN »

Huskede forkert, den tog kun 6300rpm.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_la ... 3921_l.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#30 Indlæg af MortenS »

pæn kurve :) vi glæder da os til at høre om fremtiden :popcorn:
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Besvar