toyota ke35

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#21 Indlæg af Captain Slow »

hvad der er indenunder er ikke vigtigt, det er Retro udseendet der tæller.

der er ikke rigtig nogen retro motorer der duer til noget alligevel, og da slet ikke gearkasser og bagtøjer.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#22 Indlæg af Fluen »

4tgte er retro motor og høre delvist til bilen. den motor er vist god for 800 efter hvad jeg har ladet mig læse. og med 2 tændrør per cylender.

har man pengene

i øjeblikket er da en 4tgte til salg for $1400 tror dog kun at det er toppen. alle T serier passer vist blok sammen men er ikke helt sikker på det med 3tgte og 4tgte.

gearkassen er blot en supra W serie gearkas.

hvilket bagtøj de bruger har jeg ikke lagt mærke til. selv har jeg et ombygget ae86 bagtøj så muligheden for et celica RA40 bagtøj er til stedet.

denne opsætning holder til 500hk og lidt til
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#23 Indlæg af Captain Slow »

det er desværre 500 hk for lidt ;-)

W58 kan slet slet ikke holde til 500 hk, vi smadrede en på 2 starter med 505 hk. og det uden at køre bare tæt på fuld gas..

til drag vil jeg tro W58 får det hårdt ved over 300 hk (selvfølgelig afhængig af hvordan de hk bliver leveret)

er helt enig i at et par af de gamle motorer er fede. men for mig er det slut med "4bangers"
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#24 Indlæg af Fluen »

i den tid jeg kørte med tryk på ae86 smadret jeg ingen W gearkasser og havet 500hk til rådighed.

men det er vel lige som dem da køre race i ae86 med standart bagtøj og 250hk og ikke smadret bagtøjet og så dem som flå bagtøjet med standart suge motor til gade brug
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#25 Indlæg af K-FINN »

Det har meget og sige hvad den bruges til.
Store bagdæk og godt bid og smider kobling giver den nok op.
Men kammerat kører med standard bagtøj og 532 hk, og lammetæver den rundt på ringen.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#26 Indlæg af Captain Slow »

Netop, til drag brug, får tingene bare flere tæv, til almindelig gade/banebrug skal der jo ikke tilkobles på samme måde, det er helt andre dæk, og der er nok ikke så meget lim heller ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#27 Indlæg af Fluen »

vil stadig heller sælge den som hel bil i stedet for at skære den i stykker. vil være sjover at se den komme til at køre igen
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#28 Indlæg af Fluen »

har nu 2 karosser til salg
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#29 Indlæg af Fluen »

har stadig de 2 biler til at stå.
karosserne ryger i jern kontaneren omkring månede 4 så håber nogle vil have intarasse i dem eller blot en af dem
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#30 Indlæg af Fluen »

har 2 styk til salg som sælges samlet for 6000kr
der er et sæt dære, stæ forskærme og bagklap i god stand. 1 eller 2 sæt ekstra sæt døre følger med men de er rustne.
ekstra drivline har jeg os til at stå i overskud
Besvar