Side 3 af 3
: 23 okt 2012, 06:58
af møffe
JakobM skrev:møffe skrev:Jeg kan ærligt sige jeg har ikke regnet på det.
Det bliver ikke nødvendigvis bedre af at der regnes på det. Det er resultatet i praksis som tæller
de 25,5mm huller er de runde eller aflange?
hvis de er runde (ikke aflange) så svarer 4 x 25,5mm nøjagtig til en rørføring/gasspjæld diameter på 51mm, dvs. 2 tommer. Hvad er det til?
gerne flere billeder
gasspjældet er 56mm og rørføringen er 2,5" så det må jo give 50,8mm indløbet på spjældet er drejet mere konisk så der ikke er meget kant. og selve røret efter spjældet er også ca 56mm indv.
men nu skal der gå lidt tid før det testes yderligere
: 25 okt 2012, 17:56
af syncroGT
Boostjunkie skrev:Hæ Hæ, jeg har arbejdet en del i glasfiber. Kofanger, bilsterio... God udluftning og maske er et must.

jeg har masser af fiber/værktøj. Jeg skal dog ha fat i lidt mere polyester.
Ang. overgange, så regnede jeg med at støbe glasfiber henover et rustfritrør ved samlinger. Så vis røret går lidt løst er det stadig inde i glasfiberen.
Jeg har Google'et lidt plenum i dag. Det bliver nok 2 gange dobb. kamret plenum med et stort sjæld. Til min v6'er.

En anden mulig binder ville vel være Epoxy? der behøves ikke åndedrætsværn, og epoxy absorbere ikke vand, så som polyester kan gøre f.eks.
: 26 okt 2012, 00:03
af Kuno
For ca. et år siden havde jeg et indlæg kørende om samme emne.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=25205&highlight=
Jeg har lavet en del flowsimuleringer med forskelige designs. Om simulering kan overføres til praksis kan diskuteres, men en god indikation plejer det at give.
Her nogle af de erfaringer jeg har gjort mig:
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum konisk har jeg set en en forbedret trykfordeling.
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum skarpkantet kan der opstå uønsket turbolens. Man kan med fordel lave den afrundet.
- Overgangen mellem spjæld i 1. plenum gerne må rundes op mod spalten, ikke vist på billederne i linket, det gør at flowet til den porten tættes på spjældet forbedres en del i følge simuleringerne.
Jeg kan prøve at finde nogle flere billeder af simuleringerne med det nye design.
: 26 okt 2012, 16:31
af Boostjunkie
Kuno skrev:For ca. et år siden havde jeg et indlæg kørende om samme emne.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=25205&highlight=Jeg har lavet en del flowsimuleringer med forskelige designs. Om simulering kan overføres til praksis kan diskuteres, men en god indikation plejer det at give.
Her nogle af de erfaringer jeg har gjort mig:
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum konisk har jeg set en en forbedret trykfordeling.
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum skarpkantet kan der opstå uønsket turbolens. Man kan med fordel lave den afrundet.
- Overgangen mellem spjæld i 1. plenum gerne må rundes op mod spalten, ikke vist på billederne i linket, det gør at flowet til den porten tættes på spjældet forbedres en del i følge simuleringerne.
Jeg kan prøve at finde nogle flere billeder af simuleringerne med det nye design.
Rigtig spændendé Info og tråd. Jeg vil meget gerne se den ny simulering.
Har du eller er der andre der har erfaring med flow, vis man laver tragtene så de ikke stikker ind i plenum?
: 26 okt 2012, 16:44
af HenrikGM
Når nu vi snakker plenum i eksotiske maerialer, er der så nogen der har adgang til XPS skum, eller ved hvor man kan få det henne?
Ikke ekspanderet polystyren(flamengo), men extruderet polystyren (XPS) i plader?
: 26 okt 2012, 21:07
af ae86
HenrikGM skrev:Når nu vi snakker plenum i eksotiske maerialer, er der så nogen der har adgang til XPS skum, eller ved hvor man kan få det henne?
Ikke ekspanderet polystyren(flamengo), men extruderet polystyren (XPS) i plader?
Hvad med divinycell ?
Der er også en "high density" lukket celle type (blå plade) den findes i medium, tæt og meget tæt/hård men jeg kan bare ikke huske trade navnet.. de er beregnet til 3d model fræsning