Volvo v8 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#21 Indlæg af luske »

r_uldal skrev:Prøv nu at stoppe, du må smide en 27 liters 18 cylindret Sherman tank motor i så længe den overholder emmisionskrav og ikke yder mere en 20% mere end den originale motor uden at skulle betale et klejne til statskassen.


den er vist ikke helt gangbar , der er noget med vægt over aksel der ikke må overstige x-antal kilo ? er det max 50 kilo man må ændre akseltrykket med ex en tungere motor ??

MVH Luske
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#22 Indlæg af r_uldal »

luske skrev:
r_uldal skrev:Prøv nu at stoppe, du må smide en 27 liters 18 cylindret Sherman tank motor i så længe den overholder emmisionskrav og ikke yder mere en 20% mere end den originale motor uden at skulle betale et klejne til statskassen.


den er vist ikke helt gangbar , der er noget med vægt over aksel der ikke må overstige x-antal kilo ? er det max 50 kilo man må ændre akseltrykket med ex en tungere motor ??

MVH Luske


Nu var det så heller ikke bogstavelig ment.. Men nu du nævner det er det så vidt jeg husker præcist derfor folk har lavet Rover 3500 ombygninger istedet for Smallblock chevy f.eks, fordi Rover motoren ikke vejer noget.
Mvh
Ruben
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#23 Indlæg af luske »

r_uldal skrev:
luske skrev:
r_uldal skrev:Prøv nu at stoppe, du må smide en 27 liters 18 cylindret Sherman tank motor i så længe den overholder emmisionskrav og ikke yder mere en 20% mere end den originale motor uden at skulle betale et klejne til statskassen.


den er vist ikke helt gangbar , der er noget med vægt over aksel der ikke må overstige x-antal kilo ? er det max 50 kilo man må ændre akseltrykket med ex en tungere motor ??

MVH Luske


Nu var det så heller ikke bogstavelig ment.. Men nu du nævner det er det så vidt jeg husker præcist derfor folk har lavet Rover 3500 ombygninger istedet for Smallblock chevy f.eks, fordi Rover motoren ikke vejer noget.


det var lidt firkantet formuleret , så jeg svarede lidt firkantet :D
dog er det et vigtigt punkt ved maskine-swap at man ikke pladrer for meget vægt over forakslen , mener det er 50 kilo man må ændre trykket med

MVH Luske
Besvar