: 26 okt 2003, 09:06
Jeg tror bestemt hellerikke den corolla får lov at køre ved DHB næste år.
Den slags biler er fremover nok forvist til showklasser,regulær dragracing, eller vandel arrangementer.
Et syn af de tre første pladser vil medføre at pladserne rykker langt ned i rækkerne. Feks vil ronnies escort dumpe med et brag på emissionerne, og så må pladsen jo afgives til næste mand. På den måde skal vi nok ned til plads nummer 18,19 og 20 for at få fundet de tre podiepladser....
Grunden til at jeg mener DHB vindere skal kunne tage et syn på stedet er på grund af DHB egne regler om at bilerne skal være indreg. m. plader. Laver de reglen så skal den overholdes af ALLE, og ikke kun af dem der er uheldige og bliver knaldet i "teknisk kontrol"(hvis man kan kalde det det).
Udaftil er det ikke særligt heldigt signal at sende til hr og fru DK at indreg. biler i dagens DK er corollaer med 2 motorer, cossier der forurener mere end tilladt, osv osv. Hvis vi vil passe lidt på sporten så duer det sgu ikke at vi kører i hårdt pumpede biler med nummerpladerne fra svigermors blødhat bil, vel? Offentligheden ser ikke på det med særligt forstående øjne, og det er sgu dem der er mellem os og en stribe baner i dk.
Til corollaerne og andre voldombyggede biler er der dragracing klasserne,de åbne arrangementer osv.
DHB har valgt at stille krav til bilerne, og hvis de ønsker at DHB er danmarkshurtigsteINDREG.bil (som det ser ud til) så duer det sgu ikke at folk kommer kørende i indreg. tomotorers biler.
Det skal bemærkes at jeg intet har imod alle rollaerne, men kun bruger dem som eksempel. Tvivler stærkt på at 500+ hk i en supra turbo kan gå gennem syn med den eksisterende typegodkendelse, bare for at tage et eksempel.
Vil man se indreg. biler så tag konsekvensen!
Vil man ikke, så lav reglerne så de passer til formålet!
Den slags biler er fremover nok forvist til showklasser,regulær dragracing, eller vandel arrangementer.
Et syn af de tre første pladser vil medføre at pladserne rykker langt ned i rækkerne. Feks vil ronnies escort dumpe med et brag på emissionerne, og så må pladsen jo afgives til næste mand. På den måde skal vi nok ned til plads nummer 18,19 og 20 for at få fundet de tre podiepladser....
Grunden til at jeg mener DHB vindere skal kunne tage et syn på stedet er på grund af DHB egne regler om at bilerne skal være indreg. m. plader. Laver de reglen så skal den overholdes af ALLE, og ikke kun af dem der er uheldige og bliver knaldet i "teknisk kontrol"(hvis man kan kalde det det).
Udaftil er det ikke særligt heldigt signal at sende til hr og fru DK at indreg. biler i dagens DK er corollaer med 2 motorer, cossier der forurener mere end tilladt, osv osv. Hvis vi vil passe lidt på sporten så duer det sgu ikke at vi kører i hårdt pumpede biler med nummerpladerne fra svigermors blødhat bil, vel? Offentligheden ser ikke på det med særligt forstående øjne, og det er sgu dem der er mellem os og en stribe baner i dk.
Til corollaerne og andre voldombyggede biler er der dragracing klasserne,de åbne arrangementer osv.
DHB har valgt at stille krav til bilerne, og hvis de ønsker at DHB er danmarkshurtigsteINDREG.bil (som det ser ud til) så duer det sgu ikke at folk kommer kørende i indreg. tomotorers biler.
Det skal bemærkes at jeg intet har imod alle rollaerne, men kun bruger dem som eksempel. Tvivler stærkt på at 500+ hk i en supra turbo kan gå gennem syn med den eksisterende typegodkendelse, bare for at tage et eksempel.
Vil man se indreg. biler så tag konsekvensen!
Vil man ikke, så lav reglerne så de passer til formålet!