Side 3 af 4
: 22 feb 2004, 00:09
af Transitfar
Yep, CVH-blokken har altid haft ry for at være stærk.

.
: 22 feb 2004, 00:12
af rsv
Hva transit far er du ford mand?
: 22 feb 2004, 01:27
af Transitfar
rsv skrev:Hva transit far er du ford mand?
Tja, ikke specielt fan, men kender en del til mærket.
Man får jo, hvad man betaler for, og nogle fabrikker putter mere teknik i deres biler end andre.
Jeg synes, at Ford-bilerne er udmærkede til prisen.
Læs her, hvis du gider....
http://www.ing.dk/arkiv/010621/sol4.html
Efter min mening kan man lave en tilsvarende diskussion indenfor ALLE bilmærker....

: 22 feb 2004, 09:49
af Jakob Hansen
rsv skrev:øhh det gik lige stærkt nok med at få sendt

har rodet lidt med cvh. og jeg mener at der er størst chance for at du har en revne i din top, frem for i blok det er uhyrer sjældent at en cvh blok har taget skade, skulle det vise sig at det ikke er toppen så er det højest sandsynligt en defekt toppakning, jeg har i nu ikke set en skæv blok men ok det er da muligt men så skulle blokken ha været så varm at du kunne feje den gamle toppakning af.
Ahh okay.
Jeg har ikke gjort noget ved problemet endnu, for jeg har andre ting der kræver min opmærksomhed mere end dette.
Men det betyder ikke at problemet er blevet mindre - tvætimod!
Siden jeg startede dette indlæg er max. omdrejningstallet faldet til hele 4900 omdr./min.

: 22 feb 2004, 11:21
af corrado vr6
Jeg synes tit de er noget crap, de toppakninger på ford cvh motore.. så det er nok den, eller kan toppen godt revne mellem ventilerne, men jeg ved ikke om det er mest på rs turbo..
: 22 feb 2004, 19:42
af rsv
ta lige og chek din knast, de har det med at være syge og det kunne godt tyde på at du har en knast der er defekt. husker jeg rigtigt så har du fået monteret ny knast for ikke så længe siden. husk med ny knast nye løftere og monteringspasta ved opsamling. hvis du har sparet løfterne så er det næsten med garanti at den er defekt igen, og desuden er cvh motoren er ikke glad for at få for mange omdrejninger når den er kold det går hårdt udover knasten. husk at sørge for olieskift og en god kvalitet olie.
: 23 feb 2004, 19:47
af Jakob Hansen
rsv skrev:ta lige og chek din knast, de har det med at være syge og det kunne godt tyde på at du har en knast der er defekt. husker jeg rigtigt så har du fået monteret ny knast for ikke så længe siden. husk med ny knast nye løftere og monteringspasta ved opsamling. hvis du har sparet løfterne så er det næsten med garanti at den er defekt igen, og desuden er cvh motoren er ikke glad for at få for mange omdrejninger når den er kold det går hårdt udover knasten. husk at sørge for olieskift og en god kvalitet olie.
Jeg købte et helt komplet knastsæt med løftere, fjedre og olietyve hos Kent cams, så det skulle som nyt. Den hverken tikker eller banker eller noget.
Jeg skifter olie, oliefilter og tændrør for hver 10.000 km og jeg kører på 5w/40 olie og kører flinkt når den er kold.
Så det er ikke her problemet ligger

: 28 feb 2004, 18:05
af Jakob Hansen
Så er der en opdatering øverst på første side...

: 28 feb 2004, 20:07
af rsv
Hej Jakop.
Jeg er 100 på at du har en knast der er ved at dø. hiv dækslet af den og ta dine løftere op og tjek dem, jeg er sikker på at de er slidt hule. brorskabet og jeg skiftede knast på en cvh 2-3 uger efter var den færdig. en xr3i burde uden problemer kunne hive begrænseren i de 4 første gear, har fra en ford mand, at hvis de får klø mens de kolde går det rigtig meget udover knasten.
MVH Rsv
: 28 feb 2004, 20:08
af rsv
Hej Jakop.
Jeg er 100 på at du har en knast der er ved at dø. hiv dækslet af den og ta dine løftere op og tjek dem, jeg er sikker på at de er slidt hule. brorskabet og jeg skiftede knast på en cvh 2-3 uger efter var den færdig. en xr3i burde uden problemer kunne hive begrænseren i de 4 første gear, har fra en ford mand, at hvis de får klø mens de kolde går det rigtig meget udover knasten.
MVH Rsv