TIL dem som skal køre til DHB 2004
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det eneste der "piner" mig lidt er at Vmax ikke melder 110% klart ud hvad kriteriet er for at deltage i DHB.
Hvorfor skal biler feks have nummerplader på? mange af de biler der før har stillet med plader på har ikke rigtigt noget med en gadebil at gøre. Man kunne for den sags skyld flytte nummerpladerne over på en topfueler uden at det afveg voldsomt fra andre "kreationer".
Forstå mig ret: jeg vil gerne se nogle sjove biler, men konkurrencen bliver lidt besynderlig som det er nu.
Hvis man fra Vmax side stiller som krav at bilen skal være på nummerplader, så må der jo være en ide med det.(det kan vel ikke være Vmax´s intention at der skal byttes nummerplader til den store guldmedalje før og efter DHB?)
Er der iøvrigt nogen der _helt_ konkret_ kender de krav der er til bilerne?
Man må enten lave DHB til en unlimited klasse, eller håndhæve kravet om at bilerne skal være indreg. Eller begge dele i hver sin klasse.
En løsning lige midt i er noget besynderligt fusk, set ud fra et konkurencesynspunkt. Men det er stadigt meget underholdende at se folks kreationer og det sætter sgu lidt gang i publikum.
Og så er 1.minut teknisk kontrol kun lige nok til at afgøre om der er dæk på bilen eller ej.....Måske man skulle finde en funnycar til DHB næste år....
Hvorfor skal biler feks have nummerplader på? mange af de biler der før har stillet med plader på har ikke rigtigt noget med en gadebil at gøre. Man kunne for den sags skyld flytte nummerpladerne over på en topfueler uden at det afveg voldsomt fra andre "kreationer".
Forstå mig ret: jeg vil gerne se nogle sjove biler, men konkurrencen bliver lidt besynderlig som det er nu.
Hvis man fra Vmax side stiller som krav at bilen skal være på nummerplader, så må der jo være en ide med det.(det kan vel ikke være Vmax´s intention at der skal byttes nummerplader til den store guldmedalje før og efter DHB?)
Er der iøvrigt nogen der _helt_ konkret_ kender de krav der er til bilerne?
Man må enten lave DHB til en unlimited klasse, eller håndhæve kravet om at bilerne skal være indreg. Eller begge dele i hver sin klasse.
En løsning lige midt i er noget besynderligt fusk, set ud fra et konkurencesynspunkt. Men det er stadigt meget underholdende at se folks kreationer og det sætter sgu lidt gang i publikum.
Og så er 1.minut teknisk kontrol kun lige nok til at afgøre om der er dæk på bilen eller ej.....Måske man skulle finde en funnycar til DHB næste år....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
kadettcqp
- Medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Jeg giver HenrikGM helt ret, fordi jeg har det på nøjagtig samme måde. Der må laves nogle klare krav for hvad der må kører med og ikke. Og så kunne man jo dele det op i biler der kan synes og biler som ikke kan synes. Det vil i al fald give en hel del mere fair konkurrence. Det er da rigtig nok at det er sjovt at se på hvad folk har fundet på af sjove ting, men det er jo bare ikke sjovt hvis man selv har en "lovlig" bil og man kommer op imod én med en hel række ikke godkendte ændringer. Jeg syntes at der skal være ens krav for alle. Og helt bestemt mere klare regler. Der var jo snak om at bilerne skulle kunne synes i år, men det var vidst bare et rygte der var opstået et sted. De eneste krav der reelt er opstillet til bilerne er disse:
- Bilen skal være synet og indregistreret og forsynet med danske nummerplader(prøveplader accepteres ikke)
- Registreringsattest skal kunne fremvises(kopi accepteres ikke)
- Komplette udstødningssystemer med lyddæmpere obligatorisk
- Det andvendte brændstof skal være benzin eller diesel fra normal pumpe-stander, uden tilsætningsstoffer
- Lattergas og methanol er forbudt
- Formula fuel er forbudt
- Åbne biler skal være forsynet med styrtbøjle
- Dækkene skal være godkendte gadedæk og de skal være godkendt til bilens tophastighed. Minimum 60cm mønsterkant pr. 10cm trædeflade. DOT eller E mærket gadeslick med mønster tilladt.
- hver enkelt bil vil blive sikkerhedschecket hvad angår bremser, dæk, styretøj og obligatoriske sikkerhedsudstyr. Der vil desuden blive undersøgt for eventuelle ulovlige brændstoffer.
Det er hvad der står om krav til bilen i det materiale jeg som kører har fået tilsendt angående DHB.
mvh Jesper
- Bilen skal være synet og indregistreret og forsynet med danske nummerplader(prøveplader accepteres ikke)
- Registreringsattest skal kunne fremvises(kopi accepteres ikke)
- Komplette udstødningssystemer med lyddæmpere obligatorisk
- Det andvendte brændstof skal være benzin eller diesel fra normal pumpe-stander, uden tilsætningsstoffer
- Lattergas og methanol er forbudt
- Formula fuel er forbudt
- Åbne biler skal være forsynet med styrtbøjle
- Dækkene skal være godkendte gadedæk og de skal være godkendt til bilens tophastighed. Minimum 60cm mønsterkant pr. 10cm trædeflade. DOT eller E mærket gadeslick med mønster tilladt.
- hver enkelt bil vil blive sikkerhedschecket hvad angår bremser, dæk, styretøj og obligatoriske sikkerhedsudstyr. Der vil desuden blive undersøgt for eventuelle ulovlige brændstoffer.
Det er hvad der står om krav til bilen i det materiale jeg som kører har fået tilsendt angående DHB.
mvh Jesper
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Hørt Jesper...
Det stinker lidt med de regler... Til DK's hurtigste peugeot var den 2-motorede corolla med, og en af mine kammerater bemærkede den ingen plader havde på da den ankom til pladsen, men det blev da lige fikset da den kom ned fra rampen, så kan man jo lige skrue et par på...
Så der kan man bare se, kan den få lov til at køre, så kan de fleste sgu komme til at køre, hehe...
Ovenstående skal ikke ses som et surt opstød, irriterer mig bare lidt, at reglerne ikke rigtigt hænger sammen, så man ikke får en "reel" hurtigste bil i DK...
Daniel.
Det stinker lidt med de regler... Til DK's hurtigste peugeot var den 2-motorede corolla med, og en af mine kammerater bemærkede den ingen plader havde på da den ankom til pladsen, men det blev da lige fikset da den kom ned fra rampen, så kan man jo lige skrue et par på...
Så der kan man bare se, kan den få lov til at køre, så kan de fleste sgu komme til at køre, hehe...
Ovenstående skal ikke ses som et surt opstød, irriterer mig bare lidt, at reglerne ikke rigtigt hænger sammen, så man ikke får en "reel" hurtigste bil i DK...
Daniel.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
der er ingen grund/krav til at have nummer plader på sin bil når den står på en autotrailer! der er heller ingen grund/krav om at have nummerplade på når man kører hvor færdselsloven ikke gælder!! om det sidste så er tilfældet på VANDEL FLYVEPLADS kan nok diskuteres!! ang de andre regler så er reglen omkring handelsbenzin ALDRIG blevet kontroleret/håndhævet! reglerne omkring DÆK er helt latterlige og modsiger sig selv!! MVH. søren PS. rart der var en der satte det omfattende regelsæt ind her, så de der gerne vil gøre sig kloge, har en mulighed for at se hvad de taler/skriver om!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:der er ingen grund/krav til at have nummer plader på sin bil når den står på en autotrailer! der er heller ingen grund/krav om at have nummerplade på når man kører hvor færdselsloven ikke gælder!! om det sidste så er tilfældet på VANDEL FLYVEPLADS kan nok diskuteres!! ang de andre regler så er reglen omkring handelsbenzin ALDRIG blevet kontroleret/håndhævet! reglerne omkring DÆK er helt latterlige og modsiger sig selv!! MVH. søren PS. rart der var en der satte det omfattende regelsæt ind her, så de der gerne vil gøre sig kloge, har en mulighed for at se hvad de taler/skriver om!
Man skriver at der skal forefindes handelsbensin i tanken....ok, men hvordan vil de tjekke bensinen for tilsætningsstoffer? Bevares det kan da lade sig gøre, men SVJKS så er der sat 1 minut af pr. bil til teknisk kontrol.
1 minut til at tjekke bremser,dæk,sikkerhedsudstyr,"komplette udstødninger",brændstof,reg.att. etc.etc.
Teknisk kontrol er dæleme noget kvikke på fingrene må vi nok erkende med den tidsplan
Regler er sådan set fine, men når man stiller dem op til et arrangement så skal reglerne enten håndhæves, eller fjernes. sådan en halvvejsløsning rammer kun dem der følger reglerne, de får nemlig baghjul af dem der har glemt at pille gaskittet ud af bilen så at sige.
Så kræver man noget i et regelsæt så vil det være smart også at håndhæve det. Ellers skal man bare gøre som man gør nu, og så droppe kravet. Så ved alle hvad de har at rette sig efter.
Prøv at forestille sig en ballade og smiden med lort der kan komme ud af at måske 90% af bilerne omgåes reglerne "letsindigt"! Det kan blive klagesag på klagesag, som tilsidst ender med at vinderen bliver morfar i en gammel opel der bare kørte med for at få en billig entre....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!