Udregning på rullefelt
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
HenrikGM skrev:omdrejningstallet på rullerne er kendt:-)
Arhh, så var der alligevel mening i det
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
Zyfer
-
Zyfer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Zyfer skrev:Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!
Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!
Husk nu at den "måling" af transmissionsmodstand kun i bedste fald er vejledende. Den er ikke på nogen måde reel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Zyfer
Ja ja, Alt er jo relativ. Nå fandt lige endnu en god forklaring !!!!!
www.powroll.com/tech_specs_dyno.htm
www.powroll.com/tech_specs_dyno.htm
-
Zyfer
-
Gæst
lqs skrev:nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren
hehehe... Ikke MEGET! Men ok... Jeg går med til at der er forskel! Men det er ikke anderledes når du kommer med en påstand end når jeg gør... SÅ ER DER KRYDSFORHØR!
v/h christian (havneren)
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
tjek dette.
http://www.wroum.dk/glenn/
og se under datalogger .
har ogse haft iden om et rullefelt i garagen, men det er sgu for stort et projekt syntes jeg,
men går stadig med iden om en dyno enhed der kan spændes på min motor istedet for gearkassen som jeg er blevet rigtig hurtig til at skifte < 2 timer (spørg ikke hvorfor) .
noget med en eddiecurrent bremse ( flere store alu skiver i DC magnet felt) ophængt med moment arm og vægtcelle så men har momentet med det samme.
btw:
dynomet har et demo program som kan downloades fuldversion ??
og jeg har kikket lidt i deres "save filformat" , måske kunne man basere noget på deres sw
http://www.wroum.dk/glenn/
og se under datalogger .
har ogse haft iden om et rullefelt i garagen, men det er sgu for stort et projekt syntes jeg,
men går stadig med iden om en dyno enhed der kan spændes på min motor istedet for gearkassen som jeg er blevet rigtig hurtig til at skifte < 2 timer (spørg ikke hvorfor) .
noget med en eddiecurrent bremse ( flere store alu skiver i DC magnet felt) ophængt med moment arm og vægtcelle så men har momentet med det samme.
btw:
dynomet har et demo program som kan downloades fuldversion ??
og jeg har kikket lidt i deres "save filformat" , måske kunne man basere noget på deres sw