Udregning på rullefelt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#21 Indlæg af lqs »

nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#22 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

HenrikGM skrev:omdrejningstallet på rullerne er kendt:-)


Arhh, så var der alligevel mening i det ;) Undrede mig helt over hvorfor jeg fik en effekt kurve, men ingen moment kurve, som nu engang er det mest spændende ved en diesel.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#23 Indlæg af VAG mekaniker »

Prøv at se denne

http://www.dynomet.dk/idk.htm

og tryk på faq
Zyfer

#24 Indlæg af Zyfer »

Ok Fin formel, men den er magen til, bare den regner i joule.

Og hvis man regner hk/Moment er det altid ens ved 5252RPM !!!! Eks.

Hk=100Nm*5252Rpm / 5252=100Hk
HK=300Nm*5252Rpm / 5252=300HK
Zyfer

#25 Indlæg af Zyfer »

Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!

Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#26 Indlæg af HenrikGM »

Zyfer skrev:Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!

Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!



Husk nu at den "måling" af transmissionsmodstand kun i bedste fald er vejledende. Den er ikke på nogen måde reel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Zyfer

#27 Indlæg af Zyfer »

Ja ja, Alt er jo relativ. Nå fandt lige endnu en god forklaring !!!!!

www.powroll.com/tech_specs_dyno.htm
Zyfer

hjemme rullefelt he he

#28 Indlæg af Zyfer »

Lige en side med at hjemme Rullefelt !!!!

http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... o/how.html
Gæst

#29 Indlæg af Gæst »

lqs skrev:nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren


hehehe... Ikke MEGET! Men ok... Jeg går med til at der er forskel! Men det er ikke anderledes når du kommer med en påstand end når jeg gør... SÅ ER DER KRYDSFORHØR!

v/h christian (havneren)
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#30 Indlæg af FALFA »

tjek dette.

http://www.wroum.dk/glenn/

og se under datalogger .

har ogse haft iden om et rullefelt i garagen, men det er sgu for stort et projekt syntes jeg,
men går stadig med iden om en dyno enhed der kan spændes på min motor istedet for gearkassen som jeg er blevet rigtig hurtig til at skifte < 2 timer (spørg ikke hvorfor) .
noget med en eddiecurrent bremse ( flere store alu skiver i DC magnet felt) ophængt med moment arm og vægtcelle så men har momentet med det samme.

btw:
dynomet har et demo program som kan downloades fuldversion ??
og jeg har kikket lidt i deres "save filformat" , måske kunne man basere noget på deres sw
Besvar