Side 3 af 4
: 28 maj 2004, 06:29
af lqs
nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren
: 28 maj 2004, 07:39
af Carsten 205 GTI 1,9 T
HenrikGM skrev:omdrejningstallet på rullerne er kendt:-)
Arhh, så var der alligevel mening i det

Undrede mig helt over hvorfor jeg fik en effekt kurve, men ingen moment kurve, som nu engang er det mest spændende ved en diesel.
: 28 maj 2004, 08:53
af VAG mekaniker
Prøv at se denne
http://www.dynomet.dk/idk.htm
og tryk på faq
: 28 maj 2004, 10:40
af Zyfer
Ok Fin formel, men den er magen til, bare den regner i joule.
Og hvis man regner hk/Moment er det altid ens ved 5252RPM !!!! Eks.
Hk=100Nm*5252Rpm / 5252=100Hk
HK=300Nm*5252Rpm / 5252=300HK
: 28 maj 2004, 11:00
af Zyfer
Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!
Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!
: 28 maj 2004, 11:16
af HenrikGM
Zyfer skrev:Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!
Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!
Husk nu at den "måling" af transmissionsmodstand kun i bedste fald er vejledende. Den er ikke på nogen måde reel.
: 28 maj 2004, 11:47
af Zyfer
Ja ja, Alt er jo relativ. Nå fandt lige endnu en god forklaring !!!!!
www.powroll.com/tech_specs_dyno.htm
hjemme rullefelt he he
: 28 maj 2004, 12:02
af Zyfer
: 28 maj 2004, 13:06
af Gæst
lqs skrev:nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren
hehehe... Ikke MEGET! Men ok... Jeg går med til at der er forskel! Men det er ikke anderledes når du kommer med en påstand end når jeg gør... SÅ ER DER KRYDSFORHØR!
v/h christian (havneren)
: 30 maj 2004, 00:27
af FALFA
tjek dette.
http://www.wroum.dk/glenn/
og se under datalogger .
har ogse haft iden om et rullefelt i garagen, men det er sgu for stort et projekt syntes jeg,
men går stadig med iden om en dyno enhed der kan spændes på min motor istedet for gearkassen som jeg er blevet rigtig hurtig til at skifte < 2 timer (spørg ikke hvorfor) .
noget med en eddiecurrent bremse ( flere store alu skiver i DC magnet felt) ophængt med moment arm og vægtcelle så men har momentet med det samme.
btw:
dynomet har et demo program som kan downloades fuldversion ??
og jeg har kikket lidt i deres "save filformat" , måske kunne man basere noget på deres sw