Side 21 af 32

: 26 nov 2007, 20:35
af Feldthaus
HenrikGM skrev:
NHRA har ikke noget der ligner i DK.
DK er ikke USA.
DK har ikke kørere nok til en multiklasseopdeling(Det ved dragracerne ihvertfald!)

Tror ikke der er nogen der mener de ved meget mere end NHRA eller SportCompacts, men ingen af disse klasser kan køres i DK.
Morten; Prøv at liste de DK biler der kan køre i SportCompact Divisionen?
Hvor mange aktive klasser i NHRA regi kan der køres med herhjemme? Ikke mange.

Så det de etablerede dragracere vil er altså at klemme et amerikansk reglement ned over et publikum der ikke har volumenet, banerne,infrastrukturen,etc til at køre i NHRA regi.
Hvad er det lige det skulle gavne.

Danmark er ikke USA. Amerikanske regler er ikke lov i DK. Og det er stadigt ikke forbudt at tænke selv. Copy-paste kan vi lade kinerserne om.


Danmark er ikke USA etc etc. Det er det eneste jeg kan være enig med dig i.

Hvorfor kan sports klasserne ikke køres i DK? Er det fordi reglerne er dårlige, eller fordi bilerne ikke kan bygges så de passer til reglerne?

Der er 9 sportsklasser, og jeg kan hurtigt finde 3 vi kan skære væk.
1. Bracket klassen. Den er der ingen af jer der vil køre.
2 Hot Rod klassen. Der er ingen biler til denne klasse
3 FWD PRO klassen. Denne klasse er der heller ingen biler til.

Så er der 6 klasser tilbage, er det for mange?
Igen, brug NHRA´s regler som skabelon, men pas på med at ændre dem for meget.
Min holdning (med fare for at få bidt hoved af): Reglerne fejler ikke noget, det er bilerne der ikke er bygget færdige og sikre nok.

: 26 nov 2007, 20:41
af John Sahl
Feldthaus skrev:Min holdning (med fare for at få bidt hoved af): Reglerne fejler ikke noget, det er bilerne der ikke er bygget færdige og sikre nok.


Men det lader til at du ikke forstår det som jeg i al fald ser det: Det drejer sig om GADE-biler.. Folk gider da ikke bygge for at køre i en specifik klasse, de vil bare køre race.. Og bliver det lavet for stramt, så får du ikke folk ind og køre, så fortsætter de bare ude på striben i stedet..

.

: 26 nov 2007, 20:47
af Hartvig
John Sahl skrev:
Feldthaus skrev:Min holdning (med fare for at få bidt hoved af): Reglerne fejler ikke noget, det er bilerne der ikke er bygget færdige og sikre nok.


Men det lader til at du ikke forstår det som jeg i al fald ser det: Det drejer sig om GADE-biler.. Folk gider da ikke bygge for at køre i en specifik klasse, de vil bare køre race.. Og bliver det lavet for stramt, så får du ikke folk ind og køre, så fortsætter de bare ude på striben i stedet..

.


Det kan godt være at vi ikke kan enes på HS :wink: men det går ihvertfald fint her - det du beskriver er netop den balance som streetrace arrangørerne er oppe imod.

/Hartvig

: 26 nov 2007, 20:55
af Feldthaus
John Sahl skrev:Men det lader til at du ikke forstår det som jeg i al fald ser det: Det drejer sig om GADE-biler.. Folk gider da ikke bygge for at køre i en specifik klasse, de vil bare køre race.. Og bliver det lavet for stramt, så får du ikke folk ind og køre, så fortsætter de bare ude på striben i stedet..

.


Tjaa, nu ved jeg ikke om der er nogen af som egentlig har forstået det. :?
De biler vi snakker om som skal bygges lidt forstærkninger i her og der, det er jo ikke den lille glade Fiat Uno 45 med standard motor. Nej, det er en bil, som i forvejen er bygget kraftigt om i motoren.
Som jeg ser det: i vil gerne stoppe for 100K tunings dele i motoren, men ofre 10K på sikkerhed det vil man ikke.

Jeg ved da heller ikke om bilerne skal bygges til en specifik klasse, men så må der jo bare være ens teknisk regler for alle klasserne.
Igen igen igen, NHRA=skabelon og ikke facitliste

: 26 nov 2007, 20:58
af John Sahl
Hartvig skrev:
John Sahl skrev:Men det lader til at du ikke forstår det som jeg i al fald ser det: Det drejer sig om GADE-biler.. Folk gider da ikke bygge for at køre i en specifik klasse, de vil bare køre race.. Og bliver det lavet for stramt, så får du ikke folk ind og køre, så fortsætter de bare ude på striben i stedet..


Det kan godt være at vi ikke kan enes på HS :wink: men det går ihvertfald fint her - det du beskriver er netop den balance som streetrace arrangørerne er oppe imod.


Henrik, nu er det nok ikke mig du har det største problem med på HS, jeg administrerer bare de regler og retningslinier som findes der inde ;-)

Mht. emnet her i tråden så er jeg lidt små ambivalent da jeg mere er til trackdays end bare at køre lige ud, men jeg ser meget gerne at det lykkes for jer at enes om noget der giver mere race, og jeg vil gerne ud og se noget af det..

Så jeg krydser fingre, men vil nok ikke blande mig alt for meget.. Ud over lidt input som det jeg kom med lige før.. ;-)

Så opfordringen til jer alle, fra en ekstern beskuer, måske kommende deltager: Kom videre og tal sammen, glem de negative ting fra de sidste år og find ud af at få lavet en masse fornuftigt og fedt race...

.

: 26 nov 2007, 21:02
af John Sahl
Feldthaus skrev:Tjaa, nu ved jeg ikke om der er nogen af som egentlig har forstået det. :?


Nej, men måske det kommer, jo mere man taler/skriver om det og får så mange input med som muligt.

Feldthaus skrev:De biler vi snakker om som skal bygges lidt forstærkninger i her og der, det er jo ikke den lille glade Fiat Uno 45 med standard motor. Nej, det er en bil, som i forvejen er bygget kraftigt om i motoren.
Som jeg ser det: i vil gerne stoppe for 100K tunings dele i motoren, men ofre 10K på sikkerhed det vil man ikke.


Det er så ikke lige mig du skal smide i den gruppe, da jeg gerne ofrer penge på sikkerheden også - Og blandt andet har ret opgraderede bremser på min bil.

Feldthaus skrev:Jeg ved da heller ikke om bilerne skal bygges til en specifik klasse, men så må der jo bare være ens teknisk regler for alle klasserne.
Igen igen igen, NHRA=skabelon og ikke facitliste


Det ovenstående tillader jeg mig, at lade de mere specifikt interesserede at tage stilling til.

.

: 26 nov 2007, 21:07
af audi_claus
Feldthaus skrev:[
Som jeg ser det: i vil gerne stoppe for 100K tunings dele i motoren, men ofre 10K på sikkerhed det vil man ikke.


Det er sagt mange gange før du meldte dig ind i dette forum. Og folk vil hellere står og fryse i en t-shirt end at bruge en brand-og vindtæt heldragt. Debatten om styrthjelm er forhåbentlig overstået; men jeg synes man skulle hæve deltagergebyret med en krone eller to og så give starter et sæt høreværn. Han står alligevel og fryser ørene. Der fås nogle aktive høreværn, der dæmper al støj til 80 dB(A) og som tillader een at føre en normal samtale. Egentlig markedsført til skytter, da de reagerer hurtigt nok på impulsstøj. :idea:

: 26 nov 2007, 21:14
af Hartvig
@ John

Kloge ord !

Der har faktisk været afholdt 8 lovlige streetrace i 2007, og det er jo ikke så ringe endda.

Som gammel banemand, burde jeg jo også syntes at 201/402 meter race er den mest uambitiøse motorsportsgren.

Men når jeg i dag ser bilerne høje tekniske standard og tekniken ved start (reaktion), så må jeg bare tage hatten af :D

/Hartvig

: 26 nov 2007, 21:25
af John Sahl
Hartvig skrev:Som gammel banemand, burde jeg jo også syntes at 201/402 meter race er den mest uambitiøse motorsportsgren.

Men når jeg i dag ser bilerne høje tekniske standard og tekniken ved start (reaktion), så må jeg bare tage hatten af :D


Jeg skal nu også ud og prøve det.. Det kan jo ikke passe at Lasse er den eneste der skal forsvare Fiat Uno'ernes ære mod alle Ford'erne ;-)

.

: 26 nov 2007, 21:39
af Hartvig
@ John

Du er naturligvis velkommen - og jeg er selv helt vild med den der "kulfiber" modificerede Uno.

/Hartvig