Feldthaus skrev: - Ravnen
Sikkerhedsreglerne kræver ikke wheelie bars.
Men hvis en bil har hestene til det, du har et 4 link bagtøj og til sidst, slicks i 10,5" så kan du, hvis asfalten er rimelig, let få bilen op på baghjulene. Man kan dog begrænse dette ved at forbyde transbrake, men det hjælper bare ikke ved manuel gearkasse. Jeg mener ved at forbyde wheelie bars, at det fremmer bilens "street appearence". Man bruger jo ikke ligefrem wheelie bars for at hente morgenbrød søndag morgen.
Jeg ved ikke om det har indflydelse på ET tiden, men det kan Morten måske svare på.
Hvis sikkerhedsreglerne ikke kræver weeliebars så kunne man godt sige det ikke er tilladt.
Feldthaus skrev:Med hensyn til syn, så mener jeg bare, at vi ikke ligefrem skal lave reglerne så man præmierer den der bedst til at omgåes reglerne i synshallen. (mere end vi allerede i forvejen gør) Jeg siger jo ikke at vi skal have synsfolk til at hjælpe os ved arrangementerne, men den med modificerede kardantunneler, den er måske lidt over stregen. Tjaaa jeg ved ikke, det er jo heldigvis ikke mig der skal bestemme det![]()
Ja men hvem skal definere hvornår nogle har været for smarte, ideen fra bla. HenrikGM m.f. og min side er at "indfange" de biler der allerede er blevet bygget under defuse eller helt manglende regler, om muligt.
For mit eget vedkommende bruger jeg jo ikke 2 år og på den forkerte side af en halv mill. på at bygge en bil, for så bare at sidde og sige det var bare ærgeligt nu gider de ikke at lege med os mere; så fuck jer i ku bare have blevet ved med at at køre Opel Manta med 150 Hk eller gammel veteran støbejerns V8 Amerikaner slæde med vingummi affjedring..
Der er mange der tænker som mig og der kommer hele tiden flere til, skal vi alle skoddes eller er det på tide vi bliver taget seriøst...
Feldthaus skrev:Hvis i vil gennemføre vægtgrænser, så skal de kunne kontrolleres på banerne. Det nytter ikke noget, at man laver et reglement, som man ikke kan kontrollere på stedet. Ligesom man forbyder jo heller ikke f.eks. smedede stempler, for man ved at det er for omstændigt at kontrollere.
Så må der jo findes en løsning, det her er ikke det største problem, eller så skal jeg sku nok komme med en cornervægt..
Feldthaus skrev:En helt anden ting:
Er vandindsprøjtning tilladt?
(Det er det ikke i dragrace)(den vil også være fristende at hælde metanol i)
Er det meningen at du ser denne klasse fyldt med biler der skal kunne køre både streetrace og dragrace?
Metanol blandet sammen med vand som indsprøjtning kan jeg ikke se et problem i.
Sammenblanding af u- og indregistrede biler er det et problem på lukkede baner? og er det ikke allerede sådan i nogle Dragklasser..