DASU Streetrace Cup 2008 ???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#251 Indlæg af morten jønsson »

Hartvig skrev:Damn......... en udfordring :?
Desværre er NDCD historiken med denne model ikke særligt opløftende, men det skyldes jo netop at de nødvendigvis har måtte indordne sig under DASU's spilleregler - og det er jo ikke lov for en kommende "doorslammer klub" :D
/Hartvig


Der hviler et stort ansvar på en landsdækkende dragraceklub som NDCD.
Jeg tror altså ikke at det er DASU´s skyld at NDCD har det som det har det. Det er et sammenfald af en masse uheldige ting. Men det er klart at det er lettere at sige til kørerne:
"Kør så stærkt i vil, uden sikkerhedsudstyr, vi er fucking ligeglade. Vi er fucking ligeglade med, at de i Sverige og USA har en masse sikkerhedsregler - det gælder ikke os"

Men er det at tage ansvar? :roll:
when the light goes green - the bullshit stops..
Ez-street
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17 nov 2007, 18:15
Kontakt:

#252 Indlæg af Ez-street »

Hej alle,

Har med stor interesse læst denne seriøse tråd, hvor jeg bla. kan se I efterlyser lidt input ang. regler og mulige tider for ”gadebiler”. Vi i LP Racing har de sidste 6-8 år brugt en del energi på at race i DK og Skandinavien i biler der må betegnes som ”gadebiler” ifølge de regel forslag jeg ser bla. fra Ravnen.

Vi har 2 biler den ene er vores grove Street bil den kører efter disse regler, se link under STREET.
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55
Vores bedste tid efter 8 løb er 5,25 sek. på 201 meter, hvilket svarer til 8,20 -8,30 sek. på 402 meter og bilen vil efter færdig indkøring køre 5,00-5,10 på 201 meter.
Denne bil vil vi under ingen omstændigheder kunne syne i DK.

Den anden er en ”rigtig” gadebil der kører efter disse regler, se dette link: http://www.outlawracing.com/THERULEBOOK ... fault.aspx
Læg mærke til følgende: DOT dæk, fungerende vindues oprul, originale ruder, original hjulophæng for+bag, fuld original interiør!! alt lys skal fungerer osv. osv. Dette reglement ser jeg som det vildeste der med rimelig samvittighed kan synes.
Bilen kører 5,57 sek/202 km/t. på 201 meter svarende til 8,65 -8,70 sek. på 402 meter.
Denne bil kan synes som den er i DK
MHT sikkerhed, ja kører man stærkt er det nødvendigt og husk det er for vores egen skyld.

Jeg vil ikke blande mig for meget i jeres diskussioner, men håber da i finder sammen, får lavet et fornuftigt regelsæt og stablet nogle gode race på benene.

Just my 10 cents :P

Hilsen Peter
LP Racing
www.pro-touring.dk

ps. Vi skal nok dukke op og støtte jeres arrangementer, hvis der bliver en klasse der passer
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#253 Indlæg af Ravnen »

Ez-street skrev:Hej alle,

Har med stor interesse læst denne seriøse tråd, hvor jeg bla. kan se I efterlyser lidt input ang. regler og mulige tider for ”gadebiler”. Vi i LP Racing har de sidste 6-8 år brugt en del energi på at race i DK og Skandinavien i biler der må betegnes som ”gadebiler” ifølge de regel forslag jeg ser bla. fra Ravnen.

Vi har 2 biler den ene er vores grove Street bil den kører efter disse regler, se link under STREET.
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55
Vores bedste tid efter 8 løb er 5,25 sek. på 201 meter, hvilket svarer til 8,20 -8,30 sek. på 402 meter og bilen vil efter færdig indkøring køre 5,00-5,10 på 201 meter.
Denne bil vil vi under ingen omstændigheder kunne syne i DK.

Den anden er en ”rigtig” gadebil der kører efter disse regler, se dette link: http://www.outlawracing.com/THERULEBOOK ... fault.aspx
Læg mærke til følgende: DOT dæk, fungerende vindues oprul, originale ruder, original hjulophæng for+bag, fuld original interiør!! alt lys skal fungerer osv. osv. Dette reglement ser jeg som det vildeste der med rimelig samvittighed kan synes.
Bilen kører 5,57 sek/202 km/t. på 201 meter svarende til 8,65 -8,70 sek. på 402 meter.
Denne bil kan synes som den er i DK
MHT sikkerhed, ja kører man stærkt er det nødvendigt og husk det er for vores egen skyld.

Jeg vil ikke blande mig for meget i jeres diskussioner, men håber da i finder sammen, får lavet et fornuftigt regelsæt og stablet nogle gode race på benene.

Just my 10 cents :P

Hilsen Peter
LP Racing
www.pro-touring.dk

ps. Vi skal nok dukke op og støtte jeres arrangementer, hvis der bliver en klasse der passer



Jeg tror vil jeg vil nappe et par punkter fra det EZ Street reglement...Billede
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#254 Indlæg af Ravnen »

sådan..

Kom med noget kritik..

Super stock Street / Max Street (show klasse, whatever)

Lattergas, Trykladning m.v. tilladt.
Pumpe benzin, E15/E85, Racer benzin, tilsætningsstoffer (octanbooster m.v.)tilladt
Ren metanol, Nitrometan ikke tilladt.
Rørchassi ikke tilladt (f.eks. udskiftning af inderskærme foran)
Letning tilladt, sålænge det ikke svækker karossen.
Frontklap, bagklap og kofangere må laves i glasfiber el. lign. døre skal være std.
Styrtbøjle på biler hurtigere end 11.99 (6.99), samt åbne biler. se 87.4.5
Bur på biler hurtigere end 10.00 (6.40), samt åbne biler. se 87.4.6
Bremseskærm på alle biler med sluthastighed hurtigere end 240 km/t. se DRT 4.8
Weeliebar ikke tilladt.
Bremser skal opgraderes i forhold til ydelse (mere herom)
Ruder skal være originale.
Begge forsæder skal være på original plads, bagsæde må fjernes.
Originalt udformet instrumentbrædt skal bibeholdes.
Gulvtæppe skal bibeholdes men må modificeres så det passer til ændret kardantunnel m.v.
Originalt udformede dørbeklædninger skal bibeholdes.
Rudehejs foran skal virke.
Al lys samt visker og horn skal virke.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning, samt kardan.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link.
Ombygning af hjulhuse bag tilladt.
Udbygning af skærme som alternativ til udbygning af hjulhuse tilladt sålænge bilens udseende ikke ændres i ekstrem grad.
Bagtøj frit.
Ved uafhængig bagtøj og ved forhjulstræk skal kardan/aksel fangere anvendes (mere herom)
Gearkasse fri.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3.
Dæk godkendt for klassen deles ind i 2 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk samt for- eller baghjulstræk til firhjulstræk er tilladt i denne klasse.

I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Minimumsvægt 8 cyl. med tryk og gas 1450kg.
Minimumsvægt 8 cyl. tryk eller gas 1300 kg.
Minimumsvægt 8 cyl. uden tryk 1000 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk og gas 1.250 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk eller gas 1.100 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden tryk 800 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk og gas 1050 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk eller gas 900 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Uden tryk 700 kg.
Minimumsvægt Wankel ? (kom med bud)

Vægte angivet er med fører.

(tallene er et udgangspunkt)

Klassen deles ind i 3 undergrupper:

RWD
FWD
AWD
Senest rettet af Ravnen 29 nov 2007, 17:06, rettet i alt 2 gange.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Elnef
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27

#255 Indlæg af Elnef »

Lige et spørgsmål til vægtgrænserne er det med eller uden kører ?
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#256 Indlæg af Ravnen »

Elnef skrev:Lige et spørgsmål til vægtgrænserne er det med eller uden kører ?


Det er med den tykke bag rattet...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#257 Indlæg af Hartvig »

"Kør så stærkt i vil, uden sikkerhedsudstyr, vi er fucking ligeglade. Vi er fucking ligeglade med, at de i Sverige og USA har en masse sikkerhedsregler - det gælder ikke os"


@ Morten
Jeg er nødt til at være helt klar på om det er din opfattelse af holdningen hos streetrace arrangørerne ?

Eller har jeg forhåbentlig misforstået meningen her :?:

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#258 Indlæg af morten jønsson »

Hartvig skrev:
"Kør så stærkt i vil, uden sikkerhedsudstyr, vi er fucking ligeglade. Vi er fucking ligeglade med, at de i Sverige og USA har en masse sikkerhedsregler - det gælder ikke os"


@ Morten
Jeg er nødt til at være helt klar på om det er din opfattelse af holdningen hos streetrace arrangørerne ?

Eller har jeg forhåbentlig misforstået meningen her :?:

/Hartvig


Er det ikke din holdning da?
Hvilke sikkerhedskrav vil du stille ved biler hurtigere end:
12,00
11,00
10,00
when the light goes green - the bullshit stops..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

att ravn mm... get real!

#259 Indlæg af lqs »

efter min mening er det forkert at lave regler der på forhånd udelukker standard biler. eller biler der pt kører dragracing for biler med påmonteret nummerplade. (dette gælder særligt dækbredder)
det her med at veje bilerne.... det skal altså gøres HVER gang de kører retur=umuligt til den omtalte slags løb=dårlig ide!
begreber som i extrem eller særlig grad duer efter min mening heller ikke. det vil til evig tid stå til diskution. samme med et udtryk som ren metanol forbudt.... dvs 99% tilladt??
samme med ruder skal være originale=dvs at den dag den førstegangsmonterede rude stryger, er det no go med race fremover? eller?? men det der skinner meget klart igennem er at nogen vil køre DRAGRACING uden at kalde det dragracing. vil i kalde det streetracing for lovligt indreg. gadebiler, kunne breakout vel lige så godt ligge nøjagtigt på den hurtigtste tid nogen standard gadebil er noteret for... 10.5?? alt for mange kredser rundt om den varme grød.... dvs nummerpladerne i denne tråd. igen blot min mening!
senest har vi et indlæg fra en dybt seriøs dragracer, der mener at en veteran bil der standard kører 13-14-15 sekunderstid... vel nok kan synes med et opsæt der tillader den at køre 8sek tider!!! det der KAN .. hvad dækker det egentlig over? MVH søren
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#260 Indlæg af Hartvig »

@ Morten

Det er bestemt ikke min opfattelse :!:

Som Søren skriver - vi er til for gadebilerne, altså biler med 2 nummerplader og dokumentation for ægtheden.

Derudover er der absolut ingen biler der deltager før de har gennemgået en kompetent teknisk kontrol.

Vort beredskab er i henhold til lovgivningen, og vi retter de fejl som vi løbende opdager og erkender. Vi deltager i debatter som denne her for at få grundlag for evt. tilpasninger af vores sikkerhedskrav

Hvis det vi laver er så totalt usikkert som du så har opfattelsen af, så nægter jeg at tro på at så mange af NDCD's medlemmer møder op og deltager ved vores løb (skrevet i en lettere skuffet tilstand).

@ Søren

Vi er meget enige i din analyse :!:

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Besvar