Finn Tolstrup Pedersen skrev:Henrik er det den som megasquirt har lavet tegninger til. MVH Finn.
Det er et lign. design som det Phil har lavet. Der er ændret nogle småting.
Hvorfor?
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ren og skær nysgerrighed. Dvs. at man selv skal justere følsomhed. MVH Finn.
Det kan sagtens laves "automatisk", men det medfører IMO også en del ulemper.
PS: du spørger ikke af ren nysgerrighed....
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Og ulemperne er vel forringet effekt, og økonomi + Huller i stemplerne hvis den ikke er følsom nok.
Det er kun et hjælpemiddel, og ikke oraklet fra Delphi, der har svarende på alt.
Giv mig 10 prøvemotorer og jeg kan få et automatisk indstilligligt system til at virke på netop den motorkonfiguration.
Ellers er det umuligt, da motorer støjer forskelligt.
Det er kun en hjælp til motorstyringen, når man har deffineret alle støjparametre, og huller i stemplerne. derefter kan man bruge sin bankesensor til at undgå huller, og tændingsbanken, inden for de begrænsninger kredsløbet giver. Som regel bliver det frakoblet ved høje omdrejninger over 4500 rpm.
Der er da lavet nogen der skal kører ved normal kørsel i ca. 5 min.Derefter kan den se hvis der kommer tændingsbanken.
MVH Finn.
PS har selv været med til at prøvekøre den.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Det betvivler jeg ikke men så må de bruge både seler og livrem når de når unormal kørsel, med effekttab tilfølge,
Det bedste kredsløb er ørene, og højrefoden, en banke diode kn kun være en vejledning, og ikke vejen til maks effekt.
Sålænge man er klar over begrænsningerne så er der ingen fare.
SAAB kørte i mange år med en bankesensor til styring af deres APC, og var klar over begrænsningerne, Så der fr kører de idag med ion sensing, der er langt mere præcist.
Men til hjemme brug kan en bankesensir være guld værd hvis man har skruet op for stereoen, og er usikker på om den banker.
Jeg har selv tænkt på at bruge kredsløbet til at styre tædningen i na mode og lade APCen styre tryk siden, og totalt ignorere alle data jeg får efter 4500 rpm. og køre på den sikre side. DVS effekt, og øre.
Tror ikke der er nogen der lader deres bankekontrol være aktiv under kørsel.Ved at egon corolla der brugte de den kun til at justere den ind med.Den er alt for langsom til højtydende motor.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele