Side 4 af 14
: 05 jun 2006, 21:37
af Havneren
john 406 turbo skrev:Jeg høre/ser mange af de problemer som kommer inden / under DHB, og kan kun sige det er en meget stor setup, som tager oceaner af tid at planlægge.
Der vil altid være nogle hovsaer og det sker også under PKJ i Vandel.
Jeg har de sidste 2-3 år prøvet at komme med indput til at gøre det lidt bedre på det hele.
Ang. deres tidstagning siger regelsættet at det er ufejlbar uanset hvad der sker, men hvis man skal se helt nøgten på det kunne det være, at anlægget ikke er bygget til gadebiler med lavefrontspoiler og meget åbne alu hjul.
John.
Ja. Det sker da også under PKJ - Men når vi er der oppe er forventningen heller ikke den samme John. Vi har giver 300kr om året for et medlemsskab og/eller måske et symbolsk beløb for at deltage. At det sker for PKJ er helt acceptabelt i mine øjne... Men stadig væk er PKJ´s arrengementer så gode og stabile at det uden tvivl er Danmarks bedste street race arrangementer pt! Dette takket være folk som gør en insats for det. Det PKJ tjener på det kan jeg bestemt godt unde PKJ!!! V-Max har jeg det så lidt sværer med lige nu her efter sådan et flop arrangement! Ud over det er der nogle andre omstændigheder V-max og kørerne i mellem der gør tingene lidt... Ja... Noget der bare ikke virker!
Jo... Reglerne siger godt nok sådan - Men jeg vil jo så mene at denne regel ødelagde selve konkurencen. Jeg vil tro reglen er lavet for at folk ikke skal få lov til at så tvivl om de målte tider, men i det øjeblik en bil liver disket på et redlight hvor det tydeligt ses at den stadig står i stage - Den mener jeg er under bæltestedet. Problemet er nok som du siger at udstyret ikke var i stand til at måle disse biler korrekt. Det kan man jo kun sige er dybt beklageligt og en tanketorsk fra de måle ansvarliges side - De burde vide hvilke typer af biler som kører til et arrangement som DHB. Men det er selvf. nemt at sige bag efter.
Det skulle ikke undre mig at det klublokaliteterne var det eneste der oppe der rent faktisk var rigtig styr på.
Nu er det heller ikke for bare at brokke mig - V-max´es DHB er jo nok som de vil have det. Jeg tror bare ikke det svarer til de fleste kører forstilling om Danmarks Hurtigste Bil... Min tanke - Var det på tide med et mere siriøst arrangement for kåringen af Danmarks Hurtigste Bil.
Jeg har hørt historier om forskellige klubbers og foreningers interesser i streetrace. Nyeste skud på stammen er så NDCD som forsøger at få nye medlemmer. Jeg tror bare ikke deres klub, regler og arrangementer henvender sig til ret mange af DHB deltagerne - Se der i mod ombakningen til PKJ´s bane arrangementer. Nok halvdelen af DHB feltet møder flittigt op hver gang. De får lov at køre lige så todset de vil og til et symbols engangs beløb. Intet hamler pt op med PKJ.
V/h Chr
: 05 jun 2006, 22:02
af Saab-Daniel
Vel sagt, Christian, ægrer mig jeg ikke kunne være til DHKB i år!
Daniel.
...
: 05 jun 2006, 22:28
af Jack
Nogen der vil give et gæt på hvor mange vi i alt var til dhb?(nu vi har gang i snakken)
: 05 jun 2006, 23:51
af martin306xsi
Tillykke med sejren Lasse!
Nogen der ved hvordan det gik med Micheal Jensen i Escorten? Han kørte da bedre tider end Søren (BMW 5 serien).
Søren (BMW 5 serie) hvis du læser med så smid lige din adresse, så kommer Michael (Starlet 525i) lige forbi med din søns biler.
: 06 jun 2006, 08:07
af Hartvig
@ Christian
Har du deltaget i nogle af Streetracing.dk's arrangementer f.eks. det seneste på Flyvestation Aalborg ?
Jeg syntes det er et postulat at udråbe PKJ til de eneste og bedste arrangører af streetrace i Danmark, både Holeby folkene og Streetracing.dk laver mindst lige så gode og velbesøgte arrangementer, den eneste forskel er at PKJ var de første i Jylland.
Dette er ikke udtryg for at jeg syntes PKJ's arrangementer er skod - tværtimod - men det er udtryk for at jeg ikke syntes man kan gøre den ene bedre end den anden før man selv har oplevet alle de forskellige arrangementer.
Jeg ved godt at vi fra Streetracing.dk er rebellerne hvilket bl.a. har medført, at vi ikke ligesom PKJ frit kan benytte f.eks. forums som Hi-Speed til at "annoncerer" for vores arrangementer - men vi klarer os jo okay alligevel
NDCD er en såkaldt DASU klub og det betyder bl.a. at de nødvendigvis må opererer med nogle betydeligt højere priser - efter mere end 2½ års undersøgelse er det fortsat ikke lykkedes os at finde en eneste god grund til medlemsskab af DASU.
Lige som mange andre har NDCD opdaget et "marked" for steetrace og går efter det - det er helt fair og jeg syntes erfaringerne fra det seneste DHB beviser at der fortsat er et stykke vej før de udgør en værdig konkurrent.
Hartvig
: 06 jun 2006, 08:34
af horsensracing
Det er vel stadig sådan - at vil man lave et lovligt publikumsløb, så skal det gøres under DASU - eller hvad?
: 06 jun 2006, 10:41
af Jesper H
Hartvig, jeg tror I ville få flere til jeres arrangementer hvis I kørte 402 meter istedet for 201.
: 06 jun 2006, 11:00
af efterz
Jesper H skrev:Hartvig, jeg tror I ville få flere til jeres arrangementer hvis I kørte 402 meter istedet for 201.
Helt enig.. Folk med de helt hurtige biler når jo knapt at spoole turboen før de 201 meter er gået...

: 06 jun 2006, 11:03
af efterz
For lige at komme med min kommentar til kritiken af tidstagningssystemet og red-light fejlene vil jeg indskyde at jeg har en klip på video, hvor det klokkeklart ses at en deltager bil kører i prestage -> Stage og ikke triller én mm. før det grønne lys tændes, men alligevel red-lightes....
Jeg skal lige have klippet det ud af de to timers optagelser, så skal jeg nok smide det online
: 06 jun 2006, 13:33
af lqs
horsensracing skrev:Det er vel stadig sådan - at vil man lave et lovligt publikumsløb, så skal det gøres under DASU - eller hvad?
MORTEN..... det ved du jo egentlig godt ikke passer!
mht. den praktiske/sportslige afvikling af DHB 2006 så var det bare ikke godt nok! min mening... som NDCD medlem.... dette sammen med den arogance/uvidenhed der fra officials og speakere udvises, over for biler med mindre end 8 ben er mig en GÅDE.
hårde ord, men de kommer lige fra hjertet.
DETTE HAR INTET AT GØRE MED MANGLENDE RESPEKT, FOR DE SAMME PERSONERS ENORME FRIVILLIGE ARBEJDE. SLET IKKE!
fakta er at vi ikke er gode nok til at bruge det tidstagnings anlæg vi har købt af STIG. vil nogen have udybet dette, er det bare at ringe. MVH. søren NDCD-PKJ MM
PS tillykke LASSE.... det er først over stregen der vinder.
nå nej ikke sammenlagt... man kan åbentbart blive samlet vinder uden at vinde finale!