Sådan en vil jeg sku ha!!!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Se lidt nærmere på emnet "hydrostatisk fremdrift", så vil i se en masse lys i tunnelen...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
hYe skrev:Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre..
Jooo... Men det er mit indtryk at en helikortes rotor ikke ændre ret meget på omdrejningerne (Jeg ved godt man har "gashåndtaget"). Sådan en turbine motor har jo stort set ingen effekt før den virkelig kommer godt op i omdr. Hvor mange omdr. mon arbejdsområdet på sådan en svend spender over?
V/h Chr
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Hmm... den enkle kraft overføring må være:
Turbinemotor -> gearing -> olie pumpe -> kuglehane -> oliemotor -> trækaksler -> hjul.
Ved godt det ikke kan laves så enkel, men principet er vel i det område.
Kuglehanen skulle kobles til kblingspedalen eller gearstangen.
Turbinemotor -> gearing -> olie pumpe -> kuglehane -> oliemotor -> trækaksler -> hjul.
Ved godt det ikke kan laves så enkel, men principet er vel i det område.
Kuglehanen skulle kobles til kblingspedalen eller gearstangen.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
Havneren skrev:hYe skrev:Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre..
Jooo... Men det er mit indtryk at en helikortes rotor ikke ændre ret meget på omdrejningerne (Jeg ved godt man har "gashåndtaget"). Sådan en turbine motor har jo stort set ingen effekt før den virkelig kommer godt op i omdr. Hvor mange omdr. mon arbejdsområdet på sådan en svend spender over?
måske den ændre stigning i stedet for omdrejninger? MVH. søren
V/h Chr
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Du fuckede sku da bare op i det søren hehe!!!
Ja det gør de... MEN de har STADIG også "gashåndtaget". Gashåndtaget sidder på "kollektive" - Altså "Håndbremsen til at styre "pitch" eller "stigningen" om du vil.
Faktisk mener jeg de bruger gashåndtaget for at holde nogen nunde det samme antal omdr. hele tiden når de ændre på belastningen med "kollektive". Men jeg er ikke helt sikker -
V/h Chr
Ja det gør de... MEN de har STADIG også "gashåndtaget". Gashåndtaget sidder på "kollektive" - Altså "Håndbremsen til at styre "pitch" eller "stigningen" om du vil.
Faktisk mener jeg de bruger gashåndtaget for at holde nogen nunde det samme antal omdr. hele tiden når de ændre på belastningen med "kollektive". Men jeg er ikke helt sikker -
V/h Chr
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Så simpelt som jeg beskrev det før, er det self ikke..
En turbinemotor tager ikke omdrejninger nær så hurtig som en stempelmotor. Men ideen går på at man bruger en mellem gearkasse til at få omdrejnings området ned nær det område hvor en stempelmotors ligger. På med en automatkasse der kan klare momentet og så derud af(igen beskrevet som om det er nemt
).
Det var så vidt jeg husker kun til dragracing ik'?
Problemet bliver vel stryringen mellem at hakke den i gear når du sætter igang samtidig med at man ikke "staller" motoren eller rister converteren
PS: En C-130 Hercules laver et sted mellem 4500-5500hk(en motor).. Så spørgsmålet er om det kan svare sig målt mod en 6000hk V8 i en topfueler..
En turbinemotor tager ikke omdrejninger nær så hurtig som en stempelmotor. Men ideen går på at man bruger en mellem gearkasse til at få omdrejnings området ned nær det område hvor en stempelmotors ligger. På med en automatkasse der kan klare momentet og så derud af(igen beskrevet som om det er nemt
Det var så vidt jeg husker kun til dragracing ik'?
Problemet bliver vel stryringen mellem at hakke den i gear når du sætter igang samtidig med at man ikke "staller" motoren eller rister converteren
PS: En C-130 Hercules laver et sted mellem 4500-5500hk(en motor).. Så spørgsmålet er om det kan svare sig målt mod en 6000hk V8 i en topfueler..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Prøv se her - Der er jo faktisk lidt af det vi snakkede om...
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?p=103958#103958
V/h Chr
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?p=103958#103958
V/h Chr
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Ja.. Det er rigtigt...
Men husk lige på, en ting er at flytte ca. 400kg mand, maskine og brændstof.
Når det så ender på 12-1300kg, så skal du også have en noget stærkere transmission...
Men husk lige på, en ting er at flytte ca. 400kg mand, maskine og brændstof.
Når det så ender på 12-1300kg, så skal du også have en noget stærkere transmission...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Havneren skrev:Hvis i kigger lidt på siden (Ja den er jo ikke just på Dansk) - Så er næste projekt at den bl.a. skal kunne lave "take off".
Det er satme cool!!! Han styrer den nok ved at flytte på vægten (Hans egen krop som vægten) - Men jeg syntes ikke rigtigt man kan se det. På et tidspunkt ser vi ham også vinke mens han flyver der og der holder han linien selv om han tager armen frem.
Hvis man lige kikker efter en gang til kan man faktisk godt læse teksten den har en slående lighed med engelsk og det tror jeg de fleste herinde kan læse
http://www.jet-man.com/actuel_eng.html
de nævner at tophastigheden er over 200 km/t