Inspiration til Fiatfolket!!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#31 Indlæg af fraguzz »

hehe nej.. den holdte dog til nogle starter med orginale plejlstænger... så mon ikke du kan få dine til at holde til den smule mere :-)
han har forresten også en 369hk 2,0 fiat/lancia motor til at stå.. måske nogle fifs fra ham?
mange inde på www.turbo124.com roder med disse motor!
Diesel!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#32 Indlæg af mh »

jo men hvis det er sandt som lada siger at der kører en racer rundt på nisseringen med 550hk på standart stænger og stempler så må det da kunne holde til mere end 297 ++ HongKong Filter osv...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#33 Indlæg af Yugo Turbo »

Man er rigtig i sit es hva martin... SKAL nok gøre noget ved den med de midler jeg nu har. flab! :ha: skal nok også ha ny kobling, den begyndte at skride da jeg kørte den i vinterhi :(
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#34 Indlæg af Ravnen »

Yugo Turbo skrev:Man er rigtig i sit es hva martin... SKAL nok gøre noget ved den med de midler jeg nu har. flab! :ha: skal nok også ha ny kobling, den begyndte at skride da jeg kørte den i vinterhi :(


jeg har en treplade 1000Nm liggende....Lasse jeg har....
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#35 Indlæg af John Sahl »

Yugo Turbo skrev:2,0 liters 8 v motor


Ovenstående er din største fejl, men det ved du jo godt ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#36 Indlæg af lqs »

jah.... 2liter...8v.....kina og ford dele.... 20000kr.....600hk/700nm..... klart det der 8v ikke duer! for ikke mange år siden kørte verdens hurtigste forhjulstrækker med nogenlunde samme motor. den var bare lidt større og hade over 1000hk... altså ligesom en svensk 8v kan have...
FEJL? 8v???? det der 16v står godt til blå slanger.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#37 Indlæg af Ravnen »

lqs skrev:jah.... 2liter...8v.....kina og ford dele.... 20000kr.....600hk/700nm..... klart det der 8v ikke duer! for ikke mange år siden kørte verdens hurtigste forhjulstrækker med nogenlunde samme motor. den var bare lidt større og hade over 1000hk... altså ligesom en svensk 8v kan have...
FEJL? 8v???? det der 16v står godt til blå slanger.


Hørt! 4 ventils teknik er ikke sin vægt vær i guld og blå slanger STINKER!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#38 Indlæg af Yugo Turbo »

Endelig en mere end ravnen der kan se muligheder i 2 ventiler pr cylinder
4 ventiler er jo ikke det ENESTE guddommelige på denne jord!

Tak søren. har du nogle ideer til hvad jeg bør gå efter mht knaster?

ps. blå slanger er et overstået kapitel...
Senest rettet af Yugo Turbo 29 dec 2007, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#39 Indlæg af John Sahl »

Arh kom nu ud af busken Lasse, du har sgu selv sagt at hvis du kunne gøre valget om, så havde du valgt 16V maskinen..

Men selvfølgelig er der da rigeligt med muligheder i en 8V, du kan jo altid skrue mere op for trykket som Ravnens officielle universalløsning er ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#40 Indlæg af audi_claus »

John Sahl skrev:Arh kom nu ud af busken Lasse, du har sgu selv sagt at hvis du kunne gøre valget om, så havde du valgt 16V maskinen..

Men selvfølgelig er der da rigeligt med muligheder i en 8V, du kan jo altid skrue mere op for trykket som Ravnens officielle universalløsning er ;-)

.

Og så husk trailer - selv om John er meget imod.
PS: Hvis man er medlem af FDM koster autohjælp under 50 kr/år/bil svh
men det er nu rart med plads til værktøj, dæk, sovemulighed, cola-køleskab, bedre lydisolering, olie, vand og et par spændebånd og strips
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar