Side 4 af 4

: 13 dec 2007, 18:58
af Ravnen
Havneren skrev:Hvad er definitionen på den bedste motor?

Den der har:
Højeste litter/effektforhold?
Højeste effektivitet?
Overdimensioneret så det batter?
Dimensioneret perfekt til den oprindelige applikation?
Højeste effekt?
Højeste moment?
Den som alle andre syntes er sej og giver meste ”bling bling” effekt?
Nemmeste at arbejde på?
Billigst i stumper?
Mest innovative design?
Kan køre flest km før den er "Slidt op"?


Fakta er at folkevogns 1,8T motor flere år er blevet kåret til årets motor.


Hvem er det der kårer, i det her tilfælde, en motor, er det PF brugerene? næppe... hvad er det der betyder noget for PF brugere i denne forbindelse? det kan du vel lige så godt som mig svare på, Havner...

Mine udtalelser om Fiat og Italienske biler generelt, er mine egne OG JEG STÅR VED DEM indtil de kan finde ud af at lave logiske skrubare biler (skift turbo HF delta Integrale (rallybil hvor alting haster!), skift tandrem Bravo HGT osv.) der ikke går i stykker når du rører dem med en skruetrækker (luftindsugning skruer, dør (kina)plastik paneler, sikringslåg kabine, F.eks Marea, bravo, Brava m.f., osv. osv.) eller skærer dig til døde på ikke afgratede motordele!
Jeg kunne blive ved.... Italienske biler STINKER bare, har en kammerrat med en Diablo som bliver ved med at gå i stykker og HVER gang skal motoren ud, han fandt foresten osse lige ud af at der er en kæmpe fejl i nogle af deres montagetegninger, her havde man byttet om op på de to slanger fra tørsumpssmøringen til filterholderen! resultat: bunket motor! motorolien kan jo ligesom kun løbe en vej igennem filteret, jøsses!

Hvad nytter det at have en bil med sjæl, når du hvergang du skruer på den, har en kæmpe dildo oppe i røven!

I min verden skal lortet være 1. til at skrue på, 2. være let modificerbart og 3. skal kunne holde til at blive brugt! alt andet er sekundært...

: 13 dec 2007, 23:04
af VAG mekaniker
Darth Sidious skrev:
og som jeg nu sidder og skriver er min fatter lige kommet med en vw lt 35 fra 1992 med 6 cyl benzin :wow: som skal synes på fredag..


knæk og bræk .... har en gang fået sådan en fætter kasseret til syn fordi de ikke kunne lave en røg gas måling på den... øhh undskyld mig , det er en benziner, den skal sige sådan når du holder speeder i bund i lang tid, og man plejer altså at lade den køre i tomgang og bruge en 4 gas tester :damn: :gnaek:

: 13 dec 2007, 23:13
af Darth Sidious
VAG mekaniker skrev:
Darth Sidious skrev:
og som jeg nu sidder og skriver er min fatter lige kommet med en vw lt 35 fra 1992 med 6 cyl benzin :wow: som skal synes på fredag..


knæk og bræk .... har en gang fået sådan en fætter kasseret til syn fordi de ikke kunne lave en røg gas måling på den... øhh undskyld mig , det er en benziner, den skal sige sådan når du holder speeder i bund i lang tid, og man plejer altså at lade den køre i tomgang og bruge en 4 gas tester :damn: :gnaek:


hehe.. de lyder godt nok også meget ens diesel / benzin...
vi venter og ser hvad de siger til den imorgen..
der er nu meget fornuftig :gnaek:
har aldrig set en vw lt uden rust :wow: især i dørene. :rock:

: 15 dec 2007, 15:54
af luske
Tinasmartin skrev:
Wankel skrev:Jeg havde gættet stempelmotor da du jo beskrev den som en lortemotor :lusket:

*Smutter over i skammekrogen med min dummehat*


Farvel :!: :!: ... Trekantet stempler Jøsses :grr: ... :mrgreen:


kan i så være gode ved Wankel , han kan jo ikke gøre for at han har gået i en anden skole end os andre :mrgreen:

MVH Luske