Politisk debat omkring handel med lande som f.eks. Kina.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem

#31 Indlæg af Havneren »

Ravnen skrev:
Havneren skrev:Dommedagsprofetier er der intet nyt i... Både mere fantasifulde om solden der falder ned i hovederne på os og mere realistiske om at russerne kommer og tager os.

Verden står her endnu er bliver hver dag til et bedre sted at være...

Måske, men hvilken vej dertil skal vi vælge...

Jammen der har du jo måske nok essensen i det hele for - Har du da et valg???

Det er jo udbud og efterspørgsel, der kontrollerer markedet. Det gælder både når du køber mælk eller en turbo og det gør sig også gældende når fabrikker køber arbejdskraft i andre lande.

Jeg går ind for de fri markedskræfter - Jeg ved jeg at du også gør... Det kunne jeg jo læse i det første indlæg du lagde i denne tråd.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#32 Indlæg af Ravnen »

Havneren skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:Dommedagsprofetier er der intet nyt i... Både mere fantasifulde om solden der falder ned i hovederne på os og mere realistiske om at russerne kommer og tager os.

Det er jo udbud og efterspørgsel, der kontrollerer markedet. Det gælder både når du køber mælk eller en turbo og det gør sig også gældende når fabrikker køber arbejdskraft i andre lande.

Jeg går ind for de fri markedskræfter - Jeg ved jeg at du også gør... Det kunne jeg jo læse i det første indlæg du lagde i denne tråd.

Essensen i mine indlæg er at man ikke bare flyder med strømmen som en død fisk, fordi det er det nemmeste ikke at tænke, men at man ud fra de tendenser der er i verden idag, stiller sig selv det spørgsmål; er vi på vej i den rigtige retning...
Mit eget svar var, at vi gør os selv en kæmpe bjørnetjenste ved kun at jagte stadig billigere varer uden skelen til konsekvenserene...
corvus terrae terror...

Billede

#33 Indlæg af K-FINN »

Nu skal vi passe på ikke male fanden på vægen, og råbe ulven kommer.
På et tidspunkt lander lønninger på vest niveau, og det hele udligner sig selv.
Ser ikke den store fare fra kineserne
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Havneren
Mester Medlem

#34 Indlæg af Havneren »

Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Ravnen skrev:

Essensen i mine indlæg er at man ikke bare flyder med strømmen som en død fisk, fordi det er det nemmeste ikke at tænke, men at man ud fra de tendenser der er i verden idag, stiller sig selv det spørgsmål; er vi på vej i den rigtige retning...
Mit eget svar var, at vi gør os selv en kæmpe bjørnetjenste ved kun at jagte stadig billigere varer uden skelen til konsekvenserene...

Så er det næste nærliggende spørgsmål jo - Hvilken retning er den rigtige? Og den rigtige for hvem?
Havneren
Mester Medlem

#35 Indlæg af Havneren »

Lig mærke til for perfekt Finn og jeg kan time vores indlæg!
Exhume.dk
Senior Medlem
Geografisk sted: Midt i det mørke

#36 Indlæg af Exhume.dk »

kolermanden skrev:
velkommen til :wow:

det med kopi olie er det ikke meget godt 5-40 måske ? :grr: :grr:

5W-40..men en stank af kinagril henover ?..det var der en der mente, at de unge vil have :twisted:

Takker, Kolermanden :)
Senest rettet af Exhume.dk 19 dec 2007, 18:28, rettet i alt 1 gang.
kafir harbi
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#37 Indlæg af Ravnen »

Havneren skrev:Lig mærke til for perfekt Finn og jeg kan time vores indlæg!

I er også meget enige... dem jeg er enig med sidder ikke og bruger tid på PF forståligt nok, det er "kloge" hoveder der lever at forholde sig til sådanne problemer som vi her taler om, jeg læser hvad de skriver og forholder mig så selv til det de siger, jeg ved godt at jeg kun er en simpel mekaniker og efter hvad flere herinde sikkert mener: "han skal ikke tro at han ved noget...", men hvem siger det egentlig mest om...
corvus terrae terror...

Billede

#38 Indlæg af Havneren »

Ravnen skrev:
Havneren skrev:Lig mærke til for perfekt Finn og jeg kan time vores indlæg!

I er også meget enige... dem jeg er enig med sidder ikke og bruger tid på PF forståligt nok, det er "kloge" hoveder der lever at forholde sig til sådanne problemer som vi her taler om, jeg læser hvad de skriver og forholder mig så selv til det de siger, jeg ved godt at jeg kun er en simpel mekaniker og efter hvad flere herinde sikkert mener: "han skal ikke tro at han ved noget...", men hvem siger det egentlig mest om...

You tell me... Og også gerne hvad det så siger -
Havneren
Mester Medlem

#39 Indlæg af Havneren »

Din idiologi i praksis ville afholde danmark fra at handle med en lang række lande - Ikke kun Kina. Dette af to grunde... For det første fordi andre lande jo handler med Kina OG for det andet fordi mange andre lande, lige som Kina, vil vlære i stand til at udkonkurerer Danmark på lønomkustninger.

Skal vi her i Danmark bare sidde og hamstre? Ikke sende penge ud af landet, men i stedet kun exporterer? Hvordan hænger det sammen?

Det ville ende med lukkede grænser - Præcis som f.eks. Nordkorea har.

Jeg mener ikke du er realistisk omkring det her Ravn. Jeg kan kun se at din kamp FOR DIG han have mening ud fra et helt principielt synspunkt.

Jeg har også selv principielle synspunkter - Også derfor jeg NÆGTER at give 1500kr for et par cowboy bukser og 12.000kr for en turbo bare for at være smart.
K-FINN
Mester Medlem

#40 Indlæg af K-FINN »

Ravn siger: dem jeg er enig med sidder ikke og bruger tid på PF forståligt nok, det er "kloge hoveder"

Ja klart, de rigtig kloge gider squ da ikke bruge tid på et skide forum og ævle og bævle, fuldstændig det samme at dem der RIGTIG ved noget om og tune motore, ikke sidder her, eller for den sags skyld andre steder på nettet, og fortæller om deres projekter.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar