søger-4WD til rullefelt
Redaktør: Moderatorer
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Skal gerne bruge lidt tid på at forklare:
Jeg skulle have justeret mit kamhjul - dvs en masse kørsler med en lille smule ændring af kam-stilling mellem hver. De var ved VAE ved at omlægge software på rullefeltet, så ud over nogle normale 4wd kørsler med fuld udskrift, så vi også på udskrift, der kun dækkede forhjulene.
For at se, om det blev bedre eller dårligere. Og det var kun af praktiske hensyn. Så jeg har 6 rul udskrevet for forhjul og et=det næstbedste fra 4wd. Mit centerdiff. var låst 100%.
Inden vi blev færdige gjorde mine magnetventiler til tankene knuder. Enten åbnede de ikke helt, så pumperne ikke fik benzin nok eller også røg returen i den forkerte tank, så den løb over.
Altså blev rulningen afbrudt og kun det næstbedste resultat lå i "normal" udskrift med 505Hk og 580Nm sammen med en forhjulsudskrift, der var fra samme kørsel, samt een, der var bedre.
Ved sammenligning mellem de 2 forhjulsudskrifter - der viser hjul-HP ukorrigeret for tab og 4wd udskriften, kan man så tegne en ny kurve, hvilket er gjort ved plotning i excel.
Derfor at ------
Jeg skulle have justeret mit kamhjul - dvs en masse kørsler med en lille smule ændring af kam-stilling mellem hver. De var ved VAE ved at omlægge software på rullefeltet, så ud over nogle normale 4wd kørsler med fuld udskrift, så vi også på udskrift, der kun dækkede forhjulene.
For at se, om det blev bedre eller dårligere. Og det var kun af praktiske hensyn. Så jeg har 6 rul udskrevet for forhjul og et=det næstbedste fra 4wd. Mit centerdiff. var låst 100%.
Inden vi blev færdige gjorde mine magnetventiler til tankene knuder. Enten åbnede de ikke helt, så pumperne ikke fik benzin nok eller også røg returen i den forkerte tank, så den løb over.
Altså blev rulningen afbrudt og kun det næstbedste resultat lå i "normal" udskrift med 505Hk og 580Nm sammen med en forhjulsudskrift, der var fra samme kørsel, samt een, der var bedre.
Ved sammenligning mellem de 2 forhjulsudskrifter - der viser hjul-HP ukorrigeret for tab og 4wd udskriften, kan man så tegne en ny kurve, hvilket er gjort ved plotning i excel.
Derfor at ------
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Jeg havde ikke set alle Jeres skriblerier her på side 4, da jeg svarede.
Vi har været uden strøm i dag.
Jeg forstår godt, I er misundelige; men det er en grim ting at være.
Yderligere kan man kommenterer kurverne med, at man normalt i Europa bruge forskellige skalaer på de 2 lodrette akser; men så er resultaterne reelt vanskeligere at aflæse.
Et forhold Jonas sikkert også bemærkede, da han lavede kurverne. Man kan godt have forskellig skala for Hk og Nm; men så ryger de vandrette delelinier på sidste akse.
Hvis motoren køres til 7200 så ses skæringen jo også nemlig ved 7022 rpm. De har det lettere i USA når de regner i Hk og Lb-Feet for så ligge det pænere ved 5250
Vi har været uden strøm i dag.
Jeg forstår godt, I er misundelige; men det er en grim ting at være.
Yderligere kan man kommenterer kurverne med, at man normalt i Europa bruge forskellige skalaer på de 2 lodrette akser; men så er resultaterne reelt vanskeligere at aflæse.
Et forhold Jonas sikkert også bemærkede, da han lavede kurverne. Man kan godt have forskellig skala for Hk og Nm; men så ryger de vandrette delelinier på sidste akse.
Hvis motoren køres til 7200 så ses skæringen jo også nemlig ved 7022 rpm. De har det lettere i USA når de regner i Hk og Lb-Feet for så ligge det pænere ved 5250
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Kender ikke alle detailerne men her er den normale - og som nævnt - næstbedste rulning:
Jeg regner med i år at få rullet færdigt - da det som nævnt blev afbrudt gr. problemer med benzintilførslen.
Dynoen er en acc dyno men kan også køres bremset så vidt jeg ved
Jeg regner med i år at få rullet færdigt - da det som nævnt blev afbrudt gr. problemer med benzintilførslen.
Dynoen er en acc dyno men kan også køres bremset så vidt jeg ved
- Vedhæftede filer
-
- VAE dyno 505 Hk small.jpg (173.62 KiB) Vist 1043 gange
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer

