Side 4 af 6
: 14 feb 2008, 12:58
af lqs
kan du? prøv!
: 14 feb 2008, 13:18
af efterz
lqs skrev:kan du? prøv!
Den ligner ikke helt.... men det er nok mest fordi jeg har den nye version af Office

: 14 feb 2008, 13:22
af lqs
hade jo håbet på lidt mere ydelse.... kan tuneren give den lidt xtra? gerne fra 2000rpm....
: 14 feb 2008, 13:32
af efterz
lqs skrev:hade jo håbet på lidt mere ydelse.... kan tuneren give den lidt xtra? gerne fra 2000rpm....
En lille Torque Spike kan det da blive til

: 14 feb 2008, 13:42
af lqs
NU trækker den. synes faktisk den rusker lidt i kobling. dækker værkstedsgarantien dette?? den bruger forhåbentlig ikke mere benzin nu....
: 14 feb 2008, 17:14
af klyfax
Jonas hvis du har tid så har jeg en gammel starlet du gerne må tune

: 14 feb 2008, 20:12
af audi_claus
Skal gerne bruge lidt tid på at forklare:
Jeg skulle have justeret mit kamhjul - dvs en masse kørsler med en lille smule ændring af kam-stilling mellem hver. De var ved VAE ved at omlægge software på rullefeltet, så ud over nogle normale 4wd kørsler med fuld udskrift, så vi også på udskrift, der kun dækkede forhjulene.
For at se, om det blev bedre eller dårligere. Og det var kun af praktiske hensyn. Så jeg har 6 rul udskrevet for forhjul og et=det næstbedste fra 4wd. Mit centerdiff. var låst 100%.
Inden vi blev færdige gjorde mine magnetventiler til tankene knuder. Enten åbnede de ikke helt, så pumperne ikke fik benzin nok eller også røg returen i den forkerte tank, så den løb over.
Altså blev rulningen afbrudt og kun det næstbedste resultat lå i "normal" udskrift med 505Hk og 580Nm sammen med en forhjulsudskrift, der var fra samme kørsel, samt een, der var bedre.
Ved sammenligning mellem de 2 forhjulsudskrifter - der viser hjul-HP ukorrigeret for tab og 4wd udskriften, kan man så tegne en ny kurve, hvilket er gjort ved plotning i excel.
Derfor at ------

: 14 feb 2008, 21:24
af audi_claus
Jeg havde ikke set alle Jeres skriblerier her på side 4, da jeg svarede.
Vi har været uden strøm i dag.
Jeg forstår godt, I er misundelige; men det er en grim ting at være.
Yderligere kan man kommenterer kurverne med, at man normalt i Europa bruge forskellige skalaer på de 2 lodrette akser; men så er resultaterne reelt vanskeligere at aflæse.
Et forhold Jonas sikkert også bemærkede, da han lavede kurverne. Man kan godt have forskellig skala for Hk og Nm; men så ryger de vandrette delelinier på sidste akse.
Hvis motoren køres til 7200 så ses skæringen jo også nemlig ved 7022 rpm. De har det lettere i USA når de regner i Hk og Lb-Feet for så ligge det pænere ved 5250
: 15 feb 2008, 12:39
af lqs
prøv at forklar hvad norm der egentlig er rullet efter, ved hvad lufttryk,temperatur og luftfugtighed. med eller uden bremse, hvad enertivægt, eller blot hvad den ukor. ydelse var? det der ligner jo noget der lige så godt kunne komme fra USA! MVH søren
: 15 feb 2008, 13:07
af audi_claus
Kender ikke alle detailerne men her er den normale - og som nævnt - næstbedste rulning:
Jeg regner med i år at få rullet færdigt - da det som nævnt blev afbrudt gr. problemer med benzintilførslen.
Dynoen er en acc dyno men kan også køres bremset så vidt jeg ved