Side 4 af 5
: 02 mar 2008, 17:38
af Ravnen
JakobM skrev:Nogen der har nogle billeder af selve samlemekanismen?
Du mener, hvordan det gøres?
jeg har desvære ingen billeder, men det er meget simpelt, omløber ind over (stålarmeret) slange, slange ind over studs på fittings, omløber skrues sammen med fitting - i takt med at omløber skrues på vil konus inde i omløber spænde slange fast imod modsat konus på fittings, det eneste der kræves er skruestik (med alu. kæber) og en skiftenøgle...
På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)
Den sidste type virker ligesom man laver bremserør (enkeltkrave) bare i større skala...
: 02 mar 2008, 19:00
af JPP
Ravnen skrev:JakobM skrev:Nogen der har nogle billeder af selve samlemekanismen?
Du mener, hvordan det gøres?
jeg har desvære ingen billeder, men det er meget simpelt, omløber ind over (stålarmeret) slange, slange ind over studs på fittings, omløber skrues sammen med fitting - i takt med at omløber skrues på vil konus inde i omløber spænde slange fast imod modsat konus på fittings, det eneste der kræves er skruestik (med alu. kæber) og en skiftenøgle...
På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)
Den sidste type virker ligesom man laver bremserør (enkeltkrave) bare i større skala...
Ok, funderede over hvordan det egentlig fungerede. Tak for beskrivelsen, det gør det jo en hel del nemmere at få lavet stålarmerede slanger. Før har jeg fået dem leveret på mål (med banjobolte osv), men ville da hellere selv kunne skære til og samle. Og genbruge i anden kortere længde senere. Og så ser det jo, som du også skriver fornuftigt ud. Ingen i DK som forhandler disse i løsdele/samlesæt i dag?
: 02 mar 2008, 20:40
af Zorak
Havde regnet med at få presset et par hydraulik slanger men er blevet lidt hooked på det der AN fittings.. Tænkte på om en -4 AN slange ville være fin til fødeslangen til turboen? Ifølge lidt omregning er det ca. 5,5 mm indvendigt.
: 02 mar 2008, 21:21
af Wankel
JakobM skrev: Ingen i DK som forhandler disse i løsdele/samlesæt i dag?
Jo, Gunnar Ågerkarl Motorsport -
DYR
: 02 mar 2008, 21:29
af Wankel
Zorak skrev:Havde regnet med at få presset et par hydraulik slanger men er blevet lidt hooked på det der AN fittings.. Tænkte på om en -4 AN slange ville være fin til fødeslangen til turboen? Ifølge lidt omregning er det ca. 5,5 mm indvendigt.
4-AN er finno til turbo, de fleste originale føderør er i den dimension
AN fittings HOW TO:
http://www.holley.com/data/TechService/ ... sembly.pdf
: 03 mar 2008, 06:34
af Wildert
Så vidt jeg kan se har Slangespecialisten dem også.
Med de fittings jeg skal bruge vil det blive ca. 1100-1200 dask hos Summit, og omkring 1400 tror jeg det var, hos Slangespecialisten. Altså ikke viiildt meget dyrere - men jeg må tilstå at jeg stadig synes at det er til den stive side, når jeg har givet 800 for oliekøler med bøf.
: 03 mar 2008, 07:16
af mh
Ravnen skrev:På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)
Det forbudte ord "
BARE"...
Dette er noteret i det lille hæfte
Til folk der skal igang med at bruge AN fittings HUSK SMØRELSE !... det gør samlingen til en leg...
: 09 mar 2008, 01:34
af Delasson
Sig mig lige engang....sådan som jeg læser det der er skrevet om AN fittings...er det så ikke bare en gang alm. kompressionsfittings til PEX og kobberrør der er gået hen og blevet fisefornem fordi det er lavet af alu?
ikke fordi jeg vil anbefale at bruge PEX til fuel
Men princippet/systemet er vel bygget op på samme måde med en indvendig støttebøsning og en udvendig omløber med en konisk skærering der går ind og trykker ved tilspænding af omløberen???
Correct me if i am wrong?

: 09 mar 2008, 12:35
af Ravnen
Delasson skrev:Sig mig lige engang....sådan som jeg læser det der er skrevet om AN fittings...er det så ikke bare en gang alm. kompressionsfittings til PEX og kobberrør der er gået hen og blevet fisefornem fordi det er lavet af alu?
ikke fordi jeg vil anbefale at bruge PEX til fuel
Men princippet/systemet er vel bygget op på samme måde med en indvendig støttebøsning og en udvendig omløber med en konisk skærering der går ind og trykker ved tilspænding af omløberen???
Correct me if i am wrong?

Jep du er galt på den, der er ingen skærering og fissefornemt ville jeg ikke sige, men smart, i princippet er det jo lige meget hvor ideen kommer fra bare den virker, en garant for dette kunne være når løsningerene bliver brugt på fly, på atomkraftværker og af NASA, så må der jo være noget om snakken, de Gasringe som folk er begyndt at bruge i forbindelse med toppakninger kommer jo også herfra, takket være smarte mennesker der kunne se muligheden i en stump der lige kunne løse deres problem...
: 25 maj 2008, 17:45
af Blob
Hvilket fabrik skal man vælge i AN fittings og slanger?
Aeroquip Hose
Earl's Performance Auto-Flex Hose
Earl's Performance Perform-O-Flex Hose
Summit Hose
Russell ProFlex Hose
Mr. Gasket Hose
Hvad er bedst?
Nogle man skal gå langt uden om?
Kan man bruge eks. summit fittings til aeroquip slange?
Mvh Jakob