rullefelt....sædvanlig pris, men nu med pokaler!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#31 Indlæg af Ravnen »

Finn T Pedersen skrev:
ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:
kadettcqp skrev:Tak for info. Var det Entech supraen den med de +700?


Den blev målt til 680hk...

Hvilket omregnet til Supra hk er små 900 hk :roll:

Man skal altid gange med 1.3 (lægge 30% til) når man er Supra ejer


Ved ikke lige hvor du får denne omregning fra...


Det er fordi du ikke tænker på HKS faktoren...

Eks. Denso tændrør = 69,95kr / Denso tændrør , med HKS logo 500kr
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#32 Indlæg af K-FINN »

Ravnen skrev:
Finn T Pedersen skrev:
ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:
kadettcqp skrev:Tak for info. Var det Entech supraen den med de +700?


Den blev målt til 680hk...

Hvilket omregnet til Supra hk er små 900 hk :roll:

Man skal altid gange med 1.3 (lægge 30% til) når man er Supra ejer


Ved ikke lige hvor du får denne omregning fra...


Det er fordi du ikke tænker på HKS faktoren...

Eks. Denso tændrør = 69,95kr / Denso tændrør , med HKS logo 500kr


Ahaaaa ja de supra drenge kan godt lide det HKS mærke..
Sidder der noget af det på min supra, piller jeg det af...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#33 Indlæg af Ravnen »

Egentlig er det helt vel helt iorden - hvis man har betalt dobbelt op for en vare, så har man vel også lov til at have lidt flere heste på papiret...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#34 Indlæg af K-FINN »

Ravnen skrev:Egentlig er det helt vel helt iorden - hvis man har betalt dobbelt op for en vare, så har man vel også lov til at have lidt flere heste på papiret...


Dvs. hvis thansen filter lover 5hk til 200kr, køber jeg så en green filter til 400, så giver det 10hk.
Ja så er der squ ingen grund til og spare.
Kina kopier går en hård tid imøde.. :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#35 Indlæg af klyfax »

Finn T Pedersen skrev:
Ravnen skrev:Egentlig er det helt vel helt iorden - hvis man har betalt dobbelt op for en vare, så har man vel også lov til at have lidt flere heste på papiret...


Dvs. hvis thansen filter lover 5hk til 200kr, køber jeg så en green filter til 400, så giver det 10hk.
Ja så er der squ ingen grund til og spare.
Kina kopier går en hård tid imøde.. :tooth:


Dvs. KN indsats filter til 600 kr giver 15 hk... Kender vi nogen filtre der er dyrere end det? Altså 200 kr per 5 hk er jo billige HK... :grin:
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#36 Indlæg af ae86 »

Problemet med Supraen er ikke dens effekt, motoren er skam i den bedre ende af segmentet (2jzgte)... men det er bilens vægt der er dens problem og så den måde den lægger effekten i jorden.. den bliver jo skam jordet af biler med "næsten" den ½ effekt :roll: ... og så bliver det endnu værre (spændende på den kedlige måde) når man skal til at dreje på roret for at få båden rundt om hjørner med fart på

Designet er der næsten (typisk Japansk's design hvor dens design er ødelagt under den bureaukratiske del af processen) og med lidt hjælp fra et firma der kunne lave et ordentligt design så kunne bilen måske ligefrem blive flot eller nok mere realistisk pæn med pil op... selvom der er et godt stykke vej. Måske Fisker skulle prøve... dvs. af med alt på nær taglinien... og så et par smukke linier ala det han stod bag hos Aston-Martin

Derudover så skulle den på meget kraftig slangekur dvs smide næsten et ton (den bil vejer jo næsten 2 Ton :shock: ) .. hvis den kunne komme ned fra sin sumo vægt til omkring en 1.2-1.3 ton så nærmer vi os noget der er interessant..

Så hvis man tager alle de negative ting jeg lige har sagt om bilen herovre og dertil lægger "Brian"-faktoren, der nok er den mest ødelæggende faktor for bilens omdømme og image, så bliver jeg ALDRIG Supra ejer (og hvis jeg gør så må i kalde mig Brian... men det sker aldrig ... ALDRIG!!)

@ Brian (eller Dennis, de plejer også at hedde Dennis)
Hvis du hedder Brian (eller Dennis) og føler dig ramt og ikke ejer en Supra .... og heller ikke har intentioner om at skaffe en.. så undskyld

@ Wildert
I mine øjne hedder du ikke Brian... der må været sket en navne fejltagelse da du blev døbt.. du opfører dig ikke som en Brian og den ros skal du da have :wink:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#37 Indlæg af lqs »

sådan en bil er 15år gammel og vejer IKKE 2000kg. om den bliver kønnere af div. vinger mm? fin motor har den. nok noget af det stærkeste til pengene. at bilen så bliver handlet til noget der i mine øjne er dobbelt pris.... sådan er der så meget! MVH søren
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#38 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:sådan en bil er 15år gammel og vejer IKKE 2000kg. om den bliver kønnere af div. vinger mm? fin motor har den. nok noget af det stærkeste til pengene. at bilen så bliver handlet til noget der i mine øjne er dobbelt pris.... sådan er der så meget! MVH søren


Tror du har misforstået mig ... der er netop for mange kits med store vinger til den bil .. og den er faktisk kønnere helt uden ...

Nej den vejer ikke 2tons men der er ikke lang vej.. og med de Brian anlæg og kæmpe vinger der ofte er monteret så er det lige før de 2t er overskredet ..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#39 Indlæg af K-FINN »

ae86 skrev:
lqs skrev:sådan en bil er 15år gammel og vejer IKKE 2000kg. om den bliver kønnere af div. vinger mm? fin motor har den. nok noget af det stærkeste til pengene. at bilen så bliver handlet til noget der i mine øjne er dobbelt pris.... sådan er der så meget! MVH søren


Tror du har misforstået mig ... der er netop for mange kits med store vinger til den bil .. og den er faktisk kønnere helt uden ...

Nej den vejer ikke 2tons men der er ikke lang vej.. og med de Brian anlæg og kæmpe vinger der ofte er monteret så er det lige før de 2t er overskredet ..


Vi kan hurtig blive enige om det ser forfærdeligt ud med den kæmpe vinge..
Der skal bare den orginale TRD vinge på, den passer perfekt til bilen...
Jeg er nu heller ikke til alt de plastic på en supra, alt skal være standard, untaget fronten, der skal være plads til stor IC...
Efter min mening(set bort fra vinge) er dette sådan en supra skal se ud...
http://www.japanerimport.dk/details.asp?id=149
Og har du rigtig mange penge, tager man selvfølgelig denne her ORGINALE venstrestyret TRD version http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=82157 , som kun er lavet i 24 stk.
Men heldigvis er folk forskellige.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar