Side 4 af 4
: 14 jul 2008, 16:17
af Ravnen
HenrikGM skrev:Det er næsten altid en kæde af begivenheder der forårsager et havari.
Nemlig, og jeg er på dem alle, men en ting er sikkert, lidt mere tolerance havde givet mig lidt mere tid at løbe på hvis vi antager at fejlen skal findes et andet sted...
: 15 jul 2008, 12:12
af Elnef
Jeg kan ikke rigtig forstå at det skal være sådan et gætværk hva tolerancen skal være det virker ihvertfald sådan når jeg læser tråden der må da være nogle af de "kloge" som kan sige 100% hva den skal være
: 15 jul 2008, 13:32
af Ravnen
Tjae. En "klog" Toyotamand ville sige at en tiendedel er alt alt for meget, fordi at sådan er det med japsermotorer, små tolerancer og så siger hans cylindermand foriøvrigt det selv...
En "klog" Kolermand ville sige 2 tiendedele, fordi det siger JE til ham, fordi han spurgte dem, hvis han ikke havde spurgt havde det været en tiendedel, fordi det står der på deres papirer...
Alle er kloge, men hvem er den rigtige kloge med det store overblik?
Hvem ved hvordan en Ford 4L Cologne motor opfører sig efter den er blevet ændret så meget at ingen komponenter og jeg mener virkelig INGEN KOMPONENTER den er samlet af nogensinde, i nogen udførsel overhovedet, har arbejdet sammen før, krydderet med en effekt forøgelse på 500-600%...
: 15 jul 2008, 14:27
af audi_claus
Sidst jeg fik 5 JE stempler, var der en tabel med for boring afhængig af formålet - race (store huller), hård gadebrug , almindelig samt angivelse af ringgab. WeestSpeed borede og jeg checked gab, da jeg monterede, og det passede sammen uden ændringer. Så det står på stempelleverandørens materiale.
: 15 jul 2008, 14:55
af Ravnen
audi_claus skrev:Sidst jeg fik 5 JE stempler, var der en tabel med for boring afhængig af formålet - race (store huller), hård gadebrug , almindelig samt angivelse af ringgab. WeestSpeed borede og jeg checked gab, da jeg monterede, og det passede sammen uden ændringer. Så det står på stempelleverandørens materiale.
Det gør der, men man skal ikke ukritisk regne med at det der står er noget man nødvendigvis kan bruge til noget, i Jonas/kolermanden's tilfælde var det ikke det, der stod i de medfølgende papirer der var det gældende, men det som JE, rådspurgt af Jonas for specifikt hans brug, kom frem til, en ændring på noget der ligner 5 til 10 hundrededele, alt afhængig af tolkning...
I mine papirer stod der ordret: SUGGESTED CLEARANCE... altså er der plads for variationer, og det er her evnerne som competent cylindermand kommer ind efter min overbevisning...
: 15 jul 2008, 15:18
af LionTamer
den bil du har der, findes der ikk mere info om den? Evt billeder.. Mangler lige noget godt læsning, og dit projekt lyder vildt..

: 15 jul 2008, 15:22
af audi_claus
LionTamer skrev:den bil du har der, findes der ikk mere info om den? Evt billeder.. Mangler lige noget godt læsning, og dit projekt lyder vildt..

Der ville jo bare stå ALT det man
ikke skal

: 15 jul 2008, 15:40
af Ravnen
audi_claus skrev:LionTamer skrev:den bil du har der, findes der ikk mere info om den? Evt billeder.. Mangler lige noget godt læsning, og dit projekt lyder vildt..

Der ville jo bare stå ALT det man
ikke skal

Nemlig lige præcis, og det er den rigtige Darth måde, hyldevareløsninger er for drengerøve og dovne individer der ikke vil tænke selv...
LionTamer: desværre ville det nok tage for meget af min tid og gå i detaljer med bilen pt. men jeg vil ikke udelukke at jeg senere vil gøre det herinde...
: 15 jul 2008, 16:45
af audi_claus
Lion Tamer: hvis du tilmelder dig Garagefuskerne, vil du kunne se Ravnen dels riste griseøre på grill og dels ødelægge en meget sort bil. Det er heldigvis kun en Ford.
Desuden vil du kunne se hans meget flotte arbejde i rustfri med udstødninger, bure mv

: 15 jul 2008, 16:51
af LionTamer
Nice da.. Jamen det vil jeg straks gøre så...