Side 4 af 4

: 16 apr 2010, 23:14
af JerrilD
Er det her noget jeg kan bruge til noget?

Er ikke helt skarp i at læse og forstå engelsk.

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?t=1360&f=13

Skal siges det er samme motor som min !

: 17 apr 2010, 08:50
af HenrikGM
Nu har jeg kun lyn-læst artiklen, men så vidt jeg kan se skriver han at du skal lave ventilsæderne, rense porten, og ellers lade den være.

Han skriver også at porten er ufølsom overfor ændringer i form, klar indikation på at han ikke har spottet problemet, og/eller porten allerede er for stor fra starten. Men svært at konkludere på, da han flower ved kun 10" vakuum.

Det kunne være sjovt at plotte portens flow ifht det motoren skal bruges til, og se hvad motoren faktisk kan trække ind. Hvem siger at porten skal gøres større?

: 17 apr 2010, 09:58
af Westmus
HenrikGM skrev:Nu har jeg kun lyn-læst artiklen..

...og jeg har bare lige skannet ned over den. Men hvis det er nok "portning" til at motoren laver næsten 100hk pr liter, skal man nok op på "expert" niveau for at hente mere ved portning. Går ud fra det er det viste let pudsede topstykke han bagefter måler til 131hk på en 1360 motor.

Under alle omstændigheder er det topstykke jo udviklingsmæssigt adskillige generationer bedre end det i videoen denne tråd startede med. Dvs fabrikken har lavet et meget bedre forarbejde og derfor er det også noget mere vanskeligt for en amatør at lave nogen væsentlig forbedring af flowet. Nydelige fransk ingenørkunst. :)