Side 4 af 12
: 29 apr 2011, 18:07
af HenrikGM
luske skrev:lqs skrev:ret sikker den omtalte supermotor er lavet af SPM dele. i min verden er det kinadele. noget af det skal nok være ok...
MVH søren
SPM=stenparnermotor=kina ?? har altid troet det var svenskerstål i bedste række , men man lærer lidt hver dag
MVH Luske
Verden er mere global end du tror.
Bottomline er at man nok skal til at tænke lidt over hvad man køber når man skal nå 1000.
"kinadele" fra kina eller usa, eller UK, D, eller DK, kommer ofte samme sted fra oprindeligt.
Hvis du køber blot nogle håndfulde kan du få dem efter mål....med "Luske" skrevet på dem...
: 30 apr 2011, 09:42
af jens
Hvis den 1127 hk motor er den der lå i en s10 pro stock truck for 2 - 3 år siden kan du godt regne med at den skal bores og volvo blokke må kun bores til 96,5 mm med mindre vandkanalerne er totalt fyldt med blok beton. Sidst jeg så den i Malmø sagde det boom hvorefter den ikke kørte mere den dag. Næste løb kørte den v8 med twin turbo. Kun liberty eller ombygget us automat gear dur til 1000 hk. Glem alt om standard gearkasser det ender bare med dele der flyver rundt inden i bilen og smadrer benene.
Verdi plejestænger bliver vist stadig lavet i sverige selv om han gør mere i tørsump.
Se iøvrigt denne 142 han kører rigtigt hurtigt når den kører.
http://www.impellerheadz.com/
: 30 apr 2011, 09:53
af K-FINN
Er det et kvalitets stempel, når det er lavet alle andre steder end kina ?
: 30 apr 2011, 10:52
af lqs
jens skrev:Hvis den 1127 hk motor er den der lå i en s10 pro stock truck for 2 - 3 år siden kan du godt regne med at den skal bores og volvo blokke må kun bores til 96,5 mm med mindre vandkanalerne er totalt fyldt med blok beton. Sidst jeg så den i Malmø sagde det boom hvorefter den ikke kørte mere den dag. Næste løb kørte den v8 med twin turbo. Kun liberty eller ombygget us automat gear dur til 1000 hk. Glem alt om standard gearkasser det ender bare med dele der flyver rundt inden i bilen og smadrer benene.
Verdi plejestænger bliver vist stadig lavet i sverige selv om han gør mere i tørsump.
Se iøvrigt denne 142 han kører rigtigt hurtigt når den kører.
http://www.impellerheadz.com/
nej det er ikke den fra pickup. mener det må være den fra den blå 850... den kørte sidste år.
MVH søren
: 30 apr 2011, 10:56
af lqs
K-FINN skrev:Er det et kvalitets stempel, når det er lavet alle andre steder end kina ?
nej det tror jeg bestemt ikke.
måske derfor jeg skrev kinadele af ikke bedste kvali.
masser af dele "man" tror kommer fra USA, JAPAN eller TYSKLAND kommer i virkeligheden fra KINA. det bliver delene ikke hverken bedre eller dårligere af.
de bliver heller ikke dårligere af at de købes ved THANSEN eller BILTEMA. delene ved det simpelthen ikke!
MVH søren
: 01 maj 2011, 12:21
af lqs
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843 fin tråd om mulighederne på sådanne motorer.
MVH søren
: 02 maj 2011, 15:13
af Spirillen
Faldt lige over en gammel tråd, der måske kunne passe ind her.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 3%A4ndmapp
: 02 maj 2011, 16:33
af lqs
ja... på side 34 kan man se hvordan den historie ender. totalskadet.
har bestemt mig for at springe over div små/kinaturboer. laver en adapter til den standard 940 manifold. så bliver det en rigtig turbo med extern WG. det bliver nok både nemmere og billigere på den måde. ingen problemer med for meget moment ved lave omdrejninger...
nu har bilen haft sit første møde med etaten. det gik helt fint. de spurgte ind til hvad det var for en grim bil, hvad motor der var i. samt hvorfor den larmede sådan... nummerpladen i frontruden måtte også forklares.
de 7 og 9 tommer fælge og det faktum at bilen kun er sænket foran, blev ikke bemærket. de har nok haft medlidenhed!
alting (næsten) bliver nemmere at forklare når man ikke er 20år mere.
MVH søren
: 02 maj 2011, 17:56
af Morten VJ
Er der virkelig plads til en adapter, og en stor turbo?
Her er lidt inspiration, til at bruge sugemotor manifolden.
http://www.pbase.com/stealthfti
Se på "The pipe there never was"
MVH
Mortten
: 02 maj 2011, 19:34
af lqs
jo, pladsen skal nok række. stor turbo bliver det nu heller ikke. fandt en gammel KKK, tror det er en skårlægger. den er med enkelt indløb.
nok ca 52mm ind i compressor og ca 65mm ud af turbine. om ikke andet må den vinkles lidt op. tænker der er turbo til ca 400hk, vel at mærke uden ret meget modtryk,så det bliver ikke der prop kommer til at være.
der er et par revner i 940 manifolden, dem regner jeg med at svejse i nat.
der skal nok også slibes lidt i udløbet. må prøve at få taget et par billeder af herlighederne.
MVH søren