POWER og PANDEKAGER d-24-9

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#31 Indlæg af audi_claus »

lqs skrev:http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!

Til den oplysning, har jeg følgende sammenlignende rul:
Med u-ændret opsætning af turbo og styrebox med 1 års mellemrum:
Audi 2.2 l Ur-quattro:
21/05/2011 Natmek. 558,1 Hk@7182 rpm 574,7Nm@6268rpm
men rpm indtastes senere - så fejl her
08/05/2010 VAE Slagelse 555,9Hk@7294 rpm 557,1Nm@6264 rpm
så det er ikke den store afvigelse.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#32 Indlæg af lqs »

prøv at skan de to udskrifter ind. det er jo fantatisk at de to målinger ligger så tæt. vil også påstå at held/tilfældighed har sin del at sige!
sådan noget som ladetryk, er nok reelt ikke så stabilt som man forestiller sig.
så er der lige den med lufttrykket og hvordan (eller om...) der er korrigeret for samme.
kratige turbobiler er meget svære at lave rulninger på, hvor kurverne ligger lige oven i hinanden. en standard sugebil var nok en hel del nemmere. det er i hvert fald min påstand.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#33 Indlæg af lqs »

vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#34 Indlæg af audi_claus »

lqs skrev:vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren

Nej det var ikke din påstand - det var det de talte om i den tråd, du henviste til.

Det er ikke så lige til at sammenligne kurverne, da de er i forskellig målestok. Lufttryk er angivet til henholdsvis 1008mB og 1013mB
Lidt forskellig totaludveksling (havde jeg de samme hjul på - nej)

Hmm Jeg synes ikke, jeg kan uploade attachments -
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#35 Indlæg af -Pedersen- »

Captain Slow skrev:tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#36 Indlæg af Captain Slow »

-Pedersen- skrev:
Captain Slow skrev:tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:


:rock: ???
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#37 Indlæg af Jesper H »

Han mener nok det er rimelig aggressivt :P Lagde også mærke til du kører næsten samme tænding ved 0 bar som ved 0.9 bar
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#38 Indlæg af HenrikGM »

44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#39 Indlæg af lqs »

Captain Slow skrev:Den slags blander jeg mig ikke i,,da jeg ikke ved en skid om det, lader min ms. mand om den slags :arrow:
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re:

#40 Indlæg af Mc Mekanikeren »

HenrikGM skrev:44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.



I det felt Henrik GM referere til burde der stå 26grader iflg mine oplysninger.

Så der er vist "nisser" på spil i det log eller msq for den sags skyld.

Captain Slow ?
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Besvar