Side 4 af 5

: 27 sep 2011, 00:05
af audi_claus
lqs skrev:http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!

Til den oplysning, har jeg følgende sammenlignende rul:
Med u-ændret opsætning af turbo og styrebox med 1 års mellemrum:
Audi 2.2 l Ur-quattro:
21/05/2011 Natmek. 558,1 Hk@7182 rpm 574,7Nm@6268rpm
men rpm indtastes senere - så fejl her
08/05/2010 VAE Slagelse 555,9Hk@7294 rpm 557,1Nm@6264 rpm
så det er ikke den store afvigelse.

: 27 sep 2011, 06:42
af lqs
prøv at skan de to udskrifter ind. det er jo fantatisk at de to målinger ligger så tæt. vil også påstå at held/tilfældighed har sin del at sige!
sådan noget som ladetryk, er nok reelt ikke så stabilt som man forestiller sig.
så er der lige den med lufttrykket og hvordan (eller om...) der er korrigeret for samme.
kratige turbobiler er meget svære at lave rulninger på, hvor kurverne ligger lige oven i hinanden. en standard sugebil var nok en hel del nemmere. det er i hvert fald min påstand.
MVH søren

: 27 sep 2011, 06:46
af lqs
vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren

: 27 sep 2011, 09:52
af audi_claus
lqs skrev:vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren

Nej det var ikke din påstand - det var det de talte om i den tråd, du henviste til.

Det er ikke så lige til at sammenligne kurverne, da de er i forskellig målestok. Lufttryk er angivet til henholdsvis 1008mB og 1013mB
Lidt forskellig totaludveksling (havde jeg de samme hjul på - nej)

Hmm Jeg synes ikke, jeg kan uploade attachments -

: 08 okt 2011, 13:42
af -Pedersen-
Captain Slow skrev:tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:

: 08 okt 2011, 15:41
af Captain Slow
-Pedersen- skrev:
Captain Slow skrev:tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:


:rock: ???

: 09 okt 2011, 09:14
af Jesper H
Han mener nok det er rimelig aggressivt :P Lagde også mærke til du kører næsten samme tænding ved 0 bar som ved 0.9 bar

: 09 okt 2011, 13:09
af HenrikGM
44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.

: 09 okt 2011, 13:53
af lqs
Captain Slow skrev:Den slags blander jeg mig ikke i,,da jeg ikke ved en skid om det, lader min ms. mand om den slags :arrow:

Re:

: 09 okt 2011, 16:35
af Mc Mekanikeren
HenrikGM skrev:44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.



I det felt Henrik GM referere til burde der stå 26grader iflg mine oplysninger.

Så der er vist "nisser" på spil i det log eller msq for den sags skyld.

Captain Slow ?