Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#31 Indlæg af K-FINN »

Nu sidder den orginale flowklap jo stadig på indsug, da vi regner med den er med til og styre tænding. Er det ikke rigtigt ?.

Vi ville havde konverteret til map, men den laver et 0-9v signal, så der skulle lige lidt mere elektronik til.

Er klappen en begrænsning ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#32 Indlæg af Jakobsen »

Hvilket brændstof 95-99 ??
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#33 Indlæg af K-FINN »

Går ud fra det er v-power
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#34 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hvis bilen er fra 87, og det er motorstyring med klap (luftmængdemåler), så er det en B230ET.. Styringen hedder Motronic 4,1 så vidt jeg husker.

Normalt når man hæver effekten med den styring, så skal den "strammes" lidt op i fjederen i mængdemåleren. Min kører kun med ca. 220-230hk, og er allerede strammet op.

Hvis blokken er den originale fra 87, og er urørt, så er den med "de svage" plejlstænger. Tåler omkring 250hk.. Har en bekendt som kører med 265hk, og 380nm på sådan en type bund, og den er med tiden begyndt at lyde lidt "underligt" fra bunden. Så der er købt en nyere og stærkere konfiguration hjem (1996'er B230FK blok, med stærke stænger og undersmøring af stempler som standard).
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#35 Indlæg af K-FINN »

Ja klappen blev strammet lidt, men der skal lige trylles noget elektronik
Så den kan fjernes. Stadig kun på minisquirt, det må jo helst ikke koste nogey.
Den ser MEGET uørt ud den motor, så de kan måske godt holde til flere hk :gnaek:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#36 Indlæg af lqs »

det er ikke heste der tager livet af plejlstænger. det er moment, læs forbrændingstryk. det er det samme med andre dele som toppakninger, krydspinde og stempler mm.
en stor lader og en halvvild knast så kan standarddele ofte holde til rigtig meget. tit også mere end div bling bling racerdele....
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#37 Indlæg af K-FINN »

Søren folk skriver jo max 250 hk.
:popcorn:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#38 Indlæg af Kuno »

Max 250 hk, ved hvor mange rpm?
effekt [kW] = vinkelhastigheden [rad/s] * drejningsmomentet [Nm]
Som lqs skriver er det momentet ved lave omdrejninger der destruere indmad. Ofte lille turbo eller gas.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#39 Indlæg af K-FINN »

Jamen vi er slet ikke uenige
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#40 Indlæg af Jakobsen »

Er vi sikker på det er en B230ET motor ik ikke en ilagt 23ET ??
Besvar