Low budget volvo 2,3
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Nu sidder den orginale flowklap jo stadig på indsug, da vi regner med den er med til og styre tænding. Er det ikke rigtigt ?.
Vi ville havde konverteret til map, men den laver et 0-9v signal, så der skulle lige lidt mere elektronik til.
Er klappen en begrænsning ?
Vi ville havde konverteret til map, men den laver et 0-9v signal, så der skulle lige lidt mere elektronik til.
Er klappen en begrænsning ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Hvis bilen er fra 87, og det er motorstyring med klap (luftmængdemåler), så er det en B230ET.. Styringen hedder Motronic 4,1 så vidt jeg husker.
Normalt når man hæver effekten med den styring, så skal den "strammes" lidt op i fjederen i mængdemåleren. Min kører kun med ca. 220-230hk, og er allerede strammet op.
Hvis blokken er den originale fra 87, og er urørt, så er den med "de svage" plejlstænger. Tåler omkring 250hk.. Har en bekendt som kører med 265hk, og 380nm på sådan en type bund, og den er med tiden begyndt at lyde lidt "underligt" fra bunden. Så der er købt en nyere og stærkere konfiguration hjem (1996'er B230FK blok, med stærke stænger og undersmøring af stempler som standard).
Normalt når man hæver effekten med den styring, så skal den "strammes" lidt op i fjederen i mængdemåleren. Min kører kun med ca. 220-230hk, og er allerede strammet op.
Hvis blokken er den originale fra 87, og er urørt, så er den med "de svage" plejlstænger. Tåler omkring 250hk.. Har en bekendt som kører med 265hk, og 380nm på sådan en type bund, og den er med tiden begyndt at lyde lidt "underligt" fra bunden. Så der er købt en nyere og stærkere konfiguration hjem (1996'er B230FK blok, med stærke stænger og undersmøring af stempler som standard).
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er ikke heste der tager livet af plejlstænger. det er moment, læs forbrændingstryk. det er det samme med andre dele som toppakninger, krydspinde og stempler mm.
en stor lader og en halvvild knast så kan standarddele ofte holde til rigtig meget. tit også mere end div bling bling racerdele....
MVH søren
en stor lader og en halvvild knast så kan standarddele ofte holde til rigtig meget. tit også mere end div bling bling racerdele....
MVH søren