Side 4 af 5

: 14 jul 2013, 00:46
af out_of_order
Altså: Har fundet enkeltdelene men ikke en samlet tegning. Lige en spøjs en, læser mht statoren at alle statorers venstre arm er anti-clockwise og højre er clockwise, sidder samtidig med en tegning hvor man ser den forfra, der er det statorens højre arm der er anti-c, som passer med statoren. Det afhænger jo selvfølgelig af synspunktet man ser den fra, men ok alt er relativt det drejer sig om tolkning! :roll:

: 14 jul 2013, 00:54
af out_of_order
Split tegningen på Dino.dk er en hondamotor og er en go del anderledes er heller ikke en ørn til ingeniør tegninger.... pillefinger og brugsanvisningsmongol :)@@

: 14 jul 2013, 10:38
af Mads B (dk)
Så not'en er ikke til svinghjulet, men til koblingen ? Hvorfor alverden mener du så den skulle have noget som helst med noget at gøre ?

Jeg tror du bliver nød til at tage nogen billeder så det nemmere når nu du selv laver navne til de forskellige ting ;-)

: 16 jul 2013, 00:21
af out_of_order
Det er en PVL 105-458 ignitionscoil, analogt, så vidt jeg har forstået definerer den tændingstidspunktet via markeringen på rotoren og har ikke nogen egentlig forbindelse til motoren. Mener du der kommer slør i krumtappen og ja det er en Tillotson 304 hdl karburator, med ventiler og jeg har lige renset den godt og grundigt igennem igen for at være sikker på at den var ok. Er der nogen der ved om de gule streger på koblingsnavet skal stå på linie med a Woordruff key eller 180 ° modsat. Den står modsat, hvilket jeg forestillede mig var rigtigt, da jeg troede den indikerede indsugnings processen! Den har virkelig været drillesyg de sidste par dage, sindsopslidende, så tak fordi i gider :) Som sagt: giver ikke lige op.... Man over machine :reading:

: 16 jul 2013, 10:39
af Mads B (dk)
Roteren må sidde fast på krumtappen med en not eller woordruff key (er det ikke not på engelsk ?)

Hvis roteren har en dårlig not har du et forkert tænding tidpunkt

: 18 jul 2013, 15:00
af out_of_order
ja ja fik styr på dyret igen, men så gik det galt igen.... :damn: Knækkede knasten på krumtaphuset, kan ikke finde ud af om man kan købe den separat, eller den hedder et nyt krumtaphus, den ku ikke holde til at være starter tilsyneladende, irriterende... Er der nogen der har et godt råd? den er knækket lige før koblingsskålen, der er stadigvæk en 3-4 gevind omgange tilbage, men slet ikke nok til at skrue den fast.... :lee:

: 18 jul 2013, 15:49
af out_of_order
Og hej Mads :) rotoren og noten til den fejler ikke noget. Det var svinghjulsnoten der var drejet over, hvilken sidder på den anden side af motoren. Men det er i orden, nu er det bare krumtaphuset :roll:

: 18 jul 2013, 15:54
af Mads B (dk)
Er den med membran, drejeventil eller stempel styre indsugnings takt

Og du må gerne stadig tage billeder.

: 20 jul 2013, 21:44
af out_of_order
stempel styring via kanaler i cylinderen. godt nok belastende, tror det hedder en ny krumtap.... nå man behøver jo ikke at spise hver dag... Ha ha :oops:

: 20 jul 2013, 21:53
af out_of_order
Motoren er en Raket 85, I assume...:)