Side 4 af 4

: 25 sep 2003, 22:06
af Havneren
Jep... Kl - er en klemme betegnelse. Det er sådan man beskriver "alle" de forskellige elektiske "strømme" i en bil.

f.eks ved man når man ser på sikringsboksen at der står kl 31 at det er en stel man snakket om. kl 30 en konstant plus. kl 15 er pluds efter tændingskontakten. kl 1 er tændings impulsen til spolen, osv... Nemt når man lige kan dem.

På et almindeligt relæ vil du finde

kl 30 - konstant plus.
kl 85 - stel.
kl 86 - styrstrøm, Altså til en kontakt af en form. I dit tilfælde ville det nemmeste nok være at tage pluds strømme fra din orginale pumpe og slutte til her. Så kan du bruge den som styr strøm.
kl 87 - Til forbrugeren. Ud til din pumpe.

Det vil altså være over kl 30 og kl 87 at belastningen er. Du skal derfor sætte din sikring på kl 30 og som udgangspunkt så tæt på batteriet som muligt.

Hvis du finder et relæ fra en golf 2 eller 3 f.eks, så ser det i hver fald så ledes ud og er ikke til at tage fejl af. Nogle andre modeller har -langt- mere komplicerede benzinpumpe relæer.

v/h christian

: 25 sep 2003, 22:53
af Anders
Jeg takker mange jeg har fået fat i relæ og ledning Så skal jeg bare mont. det i morgen og det skulle være til og finde ud af med alt den gode hjelp fra jer takker mange gange :wink: Håber det virker så den kan komme til vandel 8)