Side 4 af 6

: 01 mar 2004, 15:06
af classicford
Alle cosworth er doch, baseret på en forstærket ohc blok en rs500 var en fabriks tunet cosworth bygget i 5oo stk for at få modellen homologeret. prøv at kikke på www.ford-cosworth.dk der kan man se forskellen på de forskellige modeller. :wink: :wink:

: 01 mar 2004, 18:06
af lqs
der er INGEN 2wd cossie der kører med mt 75 gearkasse! MVH. søren

: 01 mar 2004, 20:49
af Transitfar
Nu har forvirringen da vist nået et højere niveau......
Problemet er nok, at der findes 2 forskellige DOHC-motorer til Sierra.
Nemlig den, som s@g (spørgeren) og jeg kender fra 2,0 "husmands-sierra" efter ´90, den er 8-ventilet. De første kom med karburator, men langt de fleste er med SEFI-indsprøjtning.
Motorkoderne er enten N8C, N8A (karburator) eller N9E, N9C, N9A (EFI).
Og så er der (den) Sørens DOHC, som er en 16-ventilet vild-ting, kendt fra COSWORTH én.
Motorkoderne er her N5B, N5C, N5D.
På Escorterne hedder Cosworth´en N5F eller N5E, afhængig af motorstyring.
N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC.....

Desværre har jeg aldrig haft lejlighed til at dissekere en Cosworth, så jeg ved ikke, hvad gearkassen fra sådan en passer på.

: 02 mar 2004, 10:47
af s@g
Transitfar skrev:N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC......


D.v.s. at jeg godt kan bygge MT75 gearkassen fra min skrottede DOHC motorkode N8A på min 2.0 OHCer??

: 02 mar 2004, 17:01
af classicford
Hvis lasse w har prøvet så ser det ud til at de ikke passer sammen :oops: :oops: Mvh classicford

: 05 mar 2004, 18:33
af zky
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre

DOHC 16v motoren er en cosworth motor og har ventildæksel i alu. og tændrør lodret ned i toppen

DOHC 8v motoren har ventildæksel i plast, og tændrørne sidder i siden bag indsugningemanifolden

Disse to motore passer IKKE gearkasser, men næsten alle andre passer med OHC og cosworth, inc. Zetec, ohv,valncia,kent,diesel,cvh

: 05 mar 2004, 20:09
af Transitfar
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre

Her må jeg jo nok tilstå, at det er mig som påstår at "humlebien kan ikke flyve"
Jeg har ikke selv i praksis prøvet at sammenligne en MT-75 fra en 8V-DOHC med en MT-75 fra en OHC, eller fx med en MT-75 fra en 1,8 turbodiesel (P100).
Jeg var bare sikker på, at "en MT-75 er en MT-75...." :cry:
Det er det så åbenbart ikke....

: 11 mar 2004, 07:21
af LasseW
lqs skrev:der er INGEN 2wd cossie der kører med mt 75 gearkasse! MVH. søren



Nej det er rigtigt, det er cossi 4wd der kører med MT75 og cossi 2wd kørte med borg warner.

: 13 mar 2004, 17:36
af zky
1,8 td (sierra eller p100) køre med type 9 gearkasse, ikke MT75
MT75 gearkasse til OHC findes kun som 4x4(cossie)(OHC og DOHC 16 (cossie)passer gearkasser)

: 16 mar 2007, 22:10
af s@g
Har lige læst det hele igennem igen :reading: Mt75 passer på cossie og dohc. men den passer ikk på en pintomotor! men både pintoen og dohcen fåes med A4LD automatgearkassen og alligevel kan jeg ikk montere en mt75 på min pintomotor :roll: