S: NY HKS EVC BOOSTCONTROLLER

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#31 Indlæg af brunochristensen »

hvordan juster den så trykket?

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#32 Indlæg af Claus Gundersen »

Jeg kunne forestille mig at trykket fra wastegate, bliver justeret rent elektrisk via kontrolenheden.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#33 Indlæg af brunochristensen »

det vil sige det er en magenet ventil der virker som den her?

Billede

mvh bruno
Golf 4 GTI
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#34 Indlæg af Claus Gundersen »

ja i princippet. Den er dog mekanisk, og du har ingen mulighed for at justere det præcist . som med en EVC, og den mekanikske løsning har ikke flere muligheder, som når du justerer elektronisk.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#35 Indlæg af brunochristensen »

nej men jeg syntes bare det lyder dyrt når det ikke er meget andet.
hvad mere kan den gøre. over-bost i et nogle sek.

mvh bruno
Golf 4 GTI
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#36 Indlæg af kepsus »

Den jeg har er en apexi, og der kan du styre trykket i forhold til hvor hurtigt du køre, så du eksl har lidt lave ladetryk i første gear, og så videre, og den kan justere det i forhold til rpm og gasspjældssensor, samt du kan ha flere programmer (min kan ha 4), plus som du nævner overboost
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#37 Indlæg af Claus Gundersen »

brunochristensen skrev:nej men jeg syntes bare det lyder dyrt når det ikke er meget andet.
hvad mere kan den gøre. over-bost i et nogle sek.

mvh bruno


Den styrer da ikke kun overboost ? Det er en "boost controller", dvs den regulerer trykket alt efter hvad du beder den om, dvis du beder den om at lave ladetrtk på max 1 bar, ja så gør den det. Skulle der så pludseligt dukke en fejl op, så den lader med mere end du har tilladt, så vil den alarmere dig om det.
Du kan dermed sidde og holde øje med dit ladetryk direkte og præcist, og inde fra kabinen af.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#38 Indlæg af brunochristensen »

okay men jeg holder på det kan laves meget billigere...

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#39 Indlæg af Claus Gundersen »

brunochristensen skrev:okay men jeg holder på det kan laves meget billigere...

MVH Bruno


Det kan det sikkert, hvis du er ferm til eletronik osv.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#40 Indlæg af brunochristensen »

okay.... det må jeg i gang med at expermetere med.....
Golf 4 GTI
Besvar