En lille diskution som foregik det forkerte sted...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#41 Indlæg af klyfax »

Havneren skrev:V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).


Heldige svin!!!! :)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#42 Indlæg af klyfax »

Morten VJ skrev:PP for nybegyndere?

Nej der står for garagefuskere, og vi har alle forskelligt erfaringsgrundlag.

Jeg har kun en carport
Vil det udelukke mig fra PP

MVH

Morten


Er man så ikke bare "andet godtfolk"?

Tekniske svar skal der være plads til, men de skal svare til det der bliver spurgt om... Hvis manden/damen så beder om en udvidet version, så skal man selvfølgelig have den... Men tror nu ikke det er så sjovt at starte en tråd her inde om "giver et KN filter flere heste på x motor?" også er der en eller anden der slynger en 2 siders lang skrivelse efter ham, som kun har det på teori, fordi personen som giver svaret ikke har erfaring med motoren, eller kender nogle der har...

Angåede tekniske bøger og oversætning til praktisk, er der så nogle der har forklaret brumbassen at den ikke kan flyve? Rent teknisk? Bare stof til eftertanke :P

Og den der sammenslutning med Bilgalleri, skal vi ikke bare stoppe det lige her og nu???
Jeg kan personligt ikke tage alle dem der er der inde, for det er folk der køber golf (bil med mange muligheder) og tuner med HGP (stort firma der er kendt over hele verden).
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#43 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:[Angåede tekniske bøger og oversætning til praktisk, er der så nogle der har forklaret brumbassen at den ikke kan flyve? Rent teknisk? Bare stof til eftertanke :P .


Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#44 Indlæg af uno »

jeg er begyndt at kigge lidt med på http://www.evolutionm.net/ fordi det jo i bund og grund er sådan en motor jeg har... -eneste problem er bare at den ældste bil nok er en 99 og at når man tuner mere end at sætte en ny catback fra et velrenoveret på er det noget ens lokale tuner gør.
her inde er der ingen problemer med at få hjælp til hvad man skal gøre ved sin gamle 87 sierra 2,3.

Jeg har haft meget ud af indlæg af både klyfax -forholdsvis ny i tun som mig selv, men meget aktiv i forum og de gamle mere erfarne rotter henrik gm og morten vj og havneren.
ja og mange andre
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#45 Indlæg af lqs »

klyfax skrev:
HenrikGM skrev:F1 mekaniker.....arhh.....det er jo sådan nogle der skifter dæk i en helvedes fart og fylder bensin på ligeså hurtigt.... :wink:


Og andet laver de ikke men tjener stadige spidsen af en jetjager på et enkelt løb. Men stadige kan man ikke kalde det "Dum i arbejde, tjener kassen" for en større fejl så bliver man sku fyret... Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden??? :)
ikke for at sable eller irette sætte. men den med lønnen er helt gal. tænk lidt over at de ti kørere der holder foran er godt betalt... de 3-4 rigtig godt! resten betaler for at køre med!
mekanikerne får en dårlig løn og masser af fede oplevelser. sammen med umulige arbejdstider/betingelser. MVH. søren
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#46 Indlæg af klyfax »

Tjaa, du har sku nok ret...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#47 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#48 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:
HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...


Ja....tit nok, så passer det til sidst ;-)

Lige præcist det fænomen har man styr på i dag. For år tilbage forsøgte man at anvende det man vidste fra flyindustrien til en humlebi. Areodynamikken er blot ikke det samme. For en flyvemaskine er luften meget tynd, men for en humlebi er luftmolekylerne mange gange større i forhold, og derfor kan man ikke "bare" overføre det man ved om flyvinger til insekter. Derudover har højhastighedskameraer jo påvist at insekterne ikke bevæger vingerne op og ned som en fugl, men derimod i et 8-tals mønster; =helt anden areodynamisk funktion end en fugl.

Så det er et spørgsmål om at man anvender teorien forkert, fordi man ikke viste bedre.

Både teknisk og teoretisk kan en humlebis flyveevne fint passes ind i teorien idag.

Dette har ikke en kæft med Biler at gøre, men illustrerer (i mine øjne ihvertfald!) at praksis og teori er vældigt tæt forbundet. Det skal bare anvendes rigtigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#49 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...


Ja....tit nok, så passer det til sidst ;-)

Lige præcist det fænomen har man styr på i dag. For år tilbage forsøgte man at anvende det man vidste fra flyindustrien til en humlebi. Areodynamikken er blot ikke det samme. For en flyvemaskine er luften meget tynd, men for en humlebi er luftmolekylerne mange gange større i forhold, og derfor kan man ikke "bare" overføre det man ved om flyvinger til insekter. Derudover har højhastighedskameraer jo påvist at insekterne ikke bevæger vingerne op og ned som en fugl, men derimod i et 8-tals mønster; =helt anden areodynamisk funktion end en fugl.

Så det er et spørgsmål om at man anvender teorien forkert, fordi man ikke viste bedre.

Både teknisk og teoretisk kan en humlebis flyveevne fint passes ind i teorien idag.

Dette har ikke en kæft med Biler at gøre, men illustrerer (i mine øjne ihvertfald!) at praksis og teori er vældigt tæt forbundet. Det skal bare anvendes rigtigt.


Øv... Det var ellers en sjov historie :)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar