Havneren skrev:V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).
Heldige svin!!!!
Redaktør: Moderatorer
Morten VJ skrev:PP for nybegyndere?
Nej der står for garagefuskere, og vi har alle forskelligt erfaringsgrundlag.
Jeg har kun en carport
Vil det udelukke mig fra PP
MVH
Morten
klyfax skrev:[Angåede tekniske bøger og oversætning til praktisk, er der så nogle der har forklaret brumbassen at den ikke kan flyve? Rent teknisk? Bare stof til eftertanke.
ikke for at sable eller irette sætte. men den med lønnen er helt gal. tænk lidt over at de ti kørere der holder foran er godt betalt... de 3-4 rigtig godt! resten betaler for at køre med!klyfax skrev:HenrikGM skrev:F1 mekaniker.....arhh.....det er jo sådan nogle der skifter dæk i en helvedes fart og fylder bensin på ligeså hurtigt....
Og andet laver de ikke men tjener stadige spidsen af en jetjager på et enkelt løb. Men stadige kan man ikke kalde det "Dum i arbejde, tjener kassen" for en større fejl så bliver man sku fyret... Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden???
HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien
klyfax skrev:HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien
Der har du sku helt ret.
Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...
HenrikGM skrev:klyfax skrev:HenrikGM skrev:Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien
Der har du sku helt ret.
Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...
Ja....tit nok, så passer det til sidst
Lige præcist det fænomen har man styr på i dag. For år tilbage forsøgte man at anvende det man vidste fra flyindustrien til en humlebi. Areodynamikken er blot ikke det samme. For en flyvemaskine er luften meget tynd, men for en humlebi er luftmolekylerne mange gange større i forhold, og derfor kan man ikke "bare" overføre det man ved om flyvinger til insekter. Derudover har højhastighedskameraer jo påvist at insekterne ikke bevæger vingerne op og ned som en fugl, men derimod i et 8-tals mønster; =helt anden areodynamisk funktion end en fugl.
Så det er et spørgsmål om at man anvender teorien forkert, fordi man ikke viste bedre.
Både teknisk og teoretisk kan en humlebis flyveevne fint passes ind i teorien idag.
Dette har ikke en kæft med Biler at gøre, men illustrerer (i mine øjne ihvertfald!) at praksis og teori er vældigt tæt forbundet. Det skal bare anvendes rigtigt.