Tiderne til DHB 2008

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#41 Indlæg af Jack »

Ravnen skrev:
luske skrev:arrhj hvor er det sur numse ravn hvis det er det det stak en kæp i hjulet ??

havde du ikke tjekke tollerancer inden du samlede ?? stolede du blindt på cylinderservicens ord ??

det er sgu ikke den Ravn der normalt bevæger sig i det her forum



MVH Luske


Problemet ligger lidt i at man står og samler motor/bil med et oversavet i nakken, når man er under tidspres begynder man at uddelegere arbejde og beslutninger til dem der har evnerne (hvis man er rigtigt presset, dem der ikke har), det skal og vil gå galt og det gjorde det osse her desværre. Og så har jeg endda kun haft fat i dem der har evnerne, men fejlen er i den sidste ende min, jeg burde have kontrolleret...

en lille lærestreg til en 40'mand...


Lærestreg a 40'mand ala 40k? :shock:
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#42 Indlæg af ae86 »

Ravnen skrev:
luske skrev:arrhj hvor er det sur numse ravn hvis det er det det stak en kæp i hjulet ??

havde du ikke tjekke tollerancer inden du samlede ?? stolede du blindt på cylinderservicens ord ??

det er sgu ikke den Ravn der normalt bevæger sig i det her forum



MVH Luske


Problemet ligger lidt i at man står og samler motor/bil med et oversavet i nakken, når man er under tidspres begynder man at uddelegere arbejde og beslutninger til dem der har evnerne (hvis man er rigtigt presset, dem der ikke har), det skal og vil gå galt og det gjorde det osse her desværre. Og så har jeg endda kun haft fat i dem der har evnerne, men fejlen er i den sidste ende min, jeg burde have kontrolleret...

en lille lærestreg til en 40'mand...



Yep.. history has a nasty tendency to repeat itself .... og dødsstjernen holdt heller ikke denne gang, men 3.die gang skulle jo være lykkens gang så det kunne være du skulle granske planerne på http://www.deathstardesigner.com/ lidt mere nøje så du er klar til "Round 3" of .... The Deathstar Strikes Back......... Again

Better luck next time..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#43 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[
Tilsyneladne for stramme boringer er årsagen til Dødsstjernens kinasyndrom, der var ingen indikationer på noget galt dagen før på rullefeltet, men det er muligt at nedsmeltningen allerede var i gang her - og nu har jeg jo ikke selv en maskine til at lave boringer så jeg har lige et cylinderværksted jeg skal tale med i morgen, og bagefter kan jeg banke mig selv i hovedet over at jeg ikke kontrolerede at alt var som det skulle være...



Meget nysgerrig efter at vide hvordan de for stramme boringer er konstateret?


Udover at alle stempler er smeltet fast i foringerene...!? der vil blive målt og regnet her i de næste par dage, så jeg vender tilbage.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#44 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:[
Udover at alle stempler er smeltet fast i foringerene...!? der vil blive målt og regnet her i de næste par dage, så jeg vender tilbage.


Al for mager blanding=meget høj temperatur.

Tændrørerne så ud som om de manglede lidt hist og pist.
Ikke ligefrem sodsværtet :shock:

Tænker termisk run-away...

Men sjovt at høre hvad foringerne rent faktisk måler, hvis det kan lade sig gøre nu.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#45 Indlæg af Staalanden »

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[
Tilsyneladne for stramme boringer er årsagen til Dødsstjernens kinasyndrom, der var ingen indikationer på noget galt dagen før på rullefeltet, men det er muligt at nedsmeltningen allerede var i gang her - og nu har jeg jo ikke selv en maskine til at lave boringer så jeg har lige et cylinderværksted jeg skal tale med i morgen, og bagefter kan jeg banke mig selv i hovedet over at jeg ikke kontrolerede at alt var som det skulle være...



Meget nysgerrig efter at vide hvordan de for stramme boringer er konstateret?


Udover at alle stempler er smeltet fast i foringerene...!? der vil blive målt og regnet her i de næste par dage, så jeg vender tilbage.


Hmmm så får vi den altså ikke at se til KOE kan jeg næsten regne ud :(
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#46 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[
Udover at alle stempler er smeltet fast i foringerene...!? der vil blive målt og regnet her i de næste par dage, så jeg vender tilbage.


Al for mager blanding=meget høj temperatur.

Tændrørerne så ud som om de manglede lidt hist og pist.
Ikke ligefrem sodsværtet :shock:

Tænker termisk run-away...

Men sjovt at høre hvad foringerne rent faktisk måler, hvis det kan lade sig gøre nu.


Sikkert, rørene så ikke godt ud men jeg tror at det er den anden vej rundt, umiddelbart måler foringerene en 2-3 hunderededele for lidt samtidig med der er boret efter en tolerence på en tiendedel, hvor jeg mener at der burde være mere i nærheden af 1,5 Wiseco siger selv 1,3.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#47 Indlæg af klyfax »

John Sahl skrev:
Staalanden skrev:
John Sahl skrev:
Carcustoms.dk skrev:Toyota Starlet FWD 1,6 Turbo


Hvorfor deltog den ikke i konkurrencen?

.


Kører i showklassen. Ingen plader på


Ja, så meget var gået op for mig, men hvorfor? ;-)



DHB kræver vel DK plader på bilen...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#48 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:[

DHB kræver vel DK plader på bilen...


Apropos det emne:

Speakeren fyrede den fedeste bemærkning af til de to supraer:
"Det er utroligt at den slags biler kan indregistreres i danmark..."

Hørte at den hurtige Mitsu med træk i begge ender havde denne kommentar til et tidligere arrangement: " Det er nok ca. det vildeste man lovligt kan indregistrere i danmark".....

Jeg siger jer drenge: Svenskerne er pissemisundelige på at vi kan lovligt indregistrere +1000hk biler i DK.

Jeg er tilbøjelig til at give speakeren ret: Det er virkeligt utroligt. :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#49 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[
Udover at alle stempler er smeltet fast i foringerene...!? der vil blive målt og regnet her i de næste par dage, så jeg vender tilbage.


Al for mager blanding=meget høj temperatur.

Tændrørerne så ud som om de manglede lidt hist og pist.
Ikke ligefrem sodsværtet :shock:

Tænker termisk run-away...

Men sjovt at høre hvad foringerne rent faktisk måler, hvis det kan lade sig gøre nu.


Sikkert, rørene så ikke godt ud men jeg tror at det er den anden vej rundt, umiddelbart måler foringerene en 2-3 hunderededele for lidt samtidig med der er boret efter en tolerence på en tiendedel, hvor jeg mener at der burde være mere i nærheden af 1,5 Wiseco siger selv 1,3.


Har foringerne været så varme at de er krympet? Som jeg forstår misseren så smed den samtidigt al vandet. Skidtet render ultravarm på bare nogle ganske få sekunder uden det vand....

Hvor længe havde den fået lov at "køre stempelringene til"? De står jo for størstedelen af varmeoverførslen til foringen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Carcustoms.dk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 jun 2008, 14:25
Kontakt:

#50 Indlæg af Carcustoms.dk »

John Sahl skrev:
Staalanden skrev:
John Sahl skrev:
Carcustoms.dk skrev:Toyota Starlet FWD 1,6 Turbo


Hvorfor deltog den ikke i konkurrencen?

.


Kører i showklassen. Ingen plader på


Ja, så meget var gået op for mig, men hvorfor? ;-)

.

Hvad er det så lige du mener med hvorfor??
www.carcustoms.dk
Lever og ånder for Beyers og Jacob Johansen's fede forhjulstrukne Toyota'er
Besvar