NA tuning
Redaktør: Moderatorer
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Det her er sku da en syg samligning... Kadett du siger at du aldrig har fået baghjul af en turbobil på nær af en bil?? og du siger også at, hvis en turbo motor skal yde noget ordenligt, skal der ofres en del penge på den. Tror du ikke, at den del penge bliver langt overgået, af den del penge der skal bruges, for at bygge en sugemotor der følger med turbomotoren...
Og husk nu lige vægtforholdet IK! Jeg tror ikke din kadet har den store egenvægt... To ens biler der vejer det samme, samme dæk, begge dygtige chauffører, om der så bruges 10.000, 20.000, 30.000, 40.000 eller 50.000 på begge biler, til henholdsvis en turbomotor og en sugemotor, så fanger sugeren aldrig turboen... Det må være eneste fair samligning....
Lyd og måske omdrejningsvillighed er en helt anden sag. Nu snakkede vi om hvem der gik hurtigst...
Turbo tuning er jo egentlig genvejen... Der er ikke den store kunst i at knalde en turbo på en motor... Men man slipper for alt det med portning og pudsning.... Og har alligevel flere heste i turbomaskinen, selv for meget små beløb...
Og husk nu lige vægtforholdet IK! Jeg tror ikke din kadet har den store egenvægt... To ens biler der vejer det samme, samme dæk, begge dygtige chauffører, om der så bruges 10.000, 20.000, 30.000, 40.000 eller 50.000 på begge biler, til henholdsvis en turbomotor og en sugemotor, så fanger sugeren aldrig turboen... Det må være eneste fair samligning....
Lyd og måske omdrejningsvillighed er en helt anden sag. Nu snakkede vi om hvem der gik hurtigst...
Turbo tuning er jo egentlig genvejen... Der er ikke den store kunst i at knalde en turbo på en motor... Men man slipper for alt det med portning og pudsning.... Og har alligevel flere heste i turbomaskinen, selv for meget små beløb...
Mvh
Claus
Claus
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
Om mand er til suge ell turbo-motorer er vel lidt et tros spørgsmål...
INTET i hverden lyder bedre end en gammel opel cih der får fulde æde
(skal faktisk ud og skiftes bare ved tanken...)
Jeg har rodet lidt i det små med sugemotorer på grund af økonomien, og syntes da selv at jeg har fået nogle gode resultater i forhold til prisen. Der er ingen af mine projekter der har kostet mere end bare indkøbet af en turbo...
Men nu vil jeg til at prøve det, og som den trykhedsnarkomen jeg er, bliver det nok dyrt...
Turbo, sprøjt og stempler f.eks er jo ikke noget mand bare lige finder i den blå for en tusse vel? Og det er jo nu engang dernede nogle af os er forbandet tvunget til at rode rundt...
INTET i hverden lyder bedre end en gammel opel cih der får fulde æde
(skal faktisk ud og skiftes bare ved tanken...)
Jeg har rodet lidt i det små med sugemotorer på grund af økonomien, og syntes da selv at jeg har fået nogle gode resultater i forhold til prisen. Der er ingen af mine projekter der har kostet mere end bare indkøbet af en turbo...
Men nu vil jeg til at prøve det, og som den trykhedsnarkomen jeg er, bliver det nok dyrt...
Turbo, sprøjt og stempler f.eks er jo ikke noget mand bare lige finder i den blå for en tusse vel? Og det er jo nu engang dernede nogle af os er forbandet tvunget til at rode rundt...
-
Guest
sug vs tryk
Tænk lige tilbage pp dhb 2002 og en vis sølvfarvet kadett CQP ! Den kørte 12,6 i første forsøg og den grønne Escort mk2 med meget pumpet 2,0 turbo kørte 12,7 som bedste tid. he he he !!!!!!!!!!!!!! Uheldigvis blev kadetten sat ud af spillet pga. en knækket olie sugerør!
Mvh en suge fanatikker
Mvh en suge fanatikker
-
Guest
Nu ikke for kæphøj alle kan være uheldige og jeg erindre vist også en blå ford der havde sine problemer forige år i holeby! og der blev vist også stået lidt på hoved i motorrummet til pkj! Og var der ikke også noget med en død gearkasse på den røde for et par år siden! Alt kan dø uanset hvad!
En sugemotor fanatikker
En sugemotor fanatikker
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
tror tiderne kommer med i næste vmax, eller håber det i alt fald...
og til kadettchup, ærgeligt at vi ikke nåede at hilse på hinanden. det var en fin weekend og næste år bliver vi jo nødsaget til at køre med vores nicknames her fra siden i ruden, så vi kan mødes.
venlig hilsen lasse
og til kadettchup, ærgeligt at vi ikke nåede at hilse på hinanden. det var en fin weekend og næste år bliver vi jo nødsaget til at køre med vores nicknames her fra siden i ruden, så vi kan mødes.
venlig hilsen lasse
Brap brap brap...


-
Narko
- Medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tiderne er blevet udgivet ...
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/finale.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/generel_kvalifikation.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/klassevindere_kvalifikation.pdf
Kræver Adobe Reader som han hente her
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/finale.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/generel_kvalifikation.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/klassevindere_kvalifikation.pdf
Kræver Adobe Reader som han hente her
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html