MVH Finn
BMW E30 M20 Megasquirt historie
Redaktør: Moderatorer
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
neeeeeeej så kommer man hjem med det fine beslag og så støder sensoren fandme liiige på en rem... (pis) nå men jeg lå stortset i druk hele weekenden, så jeg fik ikke tid til at rette op på det...
men anyway planen er at jeg montere det, så det peger nedaf istedet og bukker lidt på det, så skal det nok komme til at spille...
nu fik jeg iøvrigt min lc-1 idag, så nu skal den lige installeres
men anyway planen er at jeg montere det, så det peger nedaf istedet og bukker lidt på det, så skal det nok komme til at spille...
nu fik jeg iøvrigt min lc-1 idag, så nu skal den lige installeres
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
nå jeg har fået spejlvendt beslaget, så sensoren nu sidder på undersiden. Der var masser af plads (pis).
Vi havde oprindeligt gået efter 1mm luft mellem sensor og tænderne, men nu har jeg jo på det nærmeste spoleret beslaget med hammerslag.
Så hvor meget luft der er imellem sensor og hjul er jeg ikke sikker på længere.
Anyway, jeg startede motoren op og MS sagde i omegnen af 260rpm... hmmmm
nå men jeg kan da lige vrikke lidt i beslaget og se om det hjælper... Vupti! da jeg hiver sensoren hiver lidt udad, begynder MS at vise 750-760rpm
Jeg triller en tur, for at se om der er stabilt signal. Det viser sig dog RET hurtigt ikke at være tilfældet. Der er RPM spikes så snart motoren forlader tomgang. hmm.... Jeg prøver at skiftet fra 025 til 024 style wheeldecoding og så ser det hele meget pænere ud! Dog stadig med spikes når motoren kommer over ca 4500rpm.
Selv tror jeg at den vakkelvorne sensor montering har skylden, at der er forskel på tolerance fra 025 til 024 style er så en anden sag. Så jeg skal nok ha afstivet sensorbeslaget. Men men men.. Er der nogen derude, der har erfaringer med optimal afstand mellem sensor (Honeywell 1GT101DC) og hjul? for jeg syns at det var en kende følsomt
Vi havde oprindeligt gået efter 1mm luft mellem sensor og tænderne, men nu har jeg jo på det nærmeste spoleret beslaget med hammerslag.
Så hvor meget luft der er imellem sensor og hjul er jeg ikke sikker på længere.
Anyway, jeg startede motoren op og MS sagde i omegnen af 260rpm... hmmmm
Jeg triller en tur, for at se om der er stabilt signal. Det viser sig dog RET hurtigt ikke at være tilfældet. Der er RPM spikes så snart motoren forlader tomgang. hmm.... Jeg prøver at skiftet fra 025 til 024 style wheeldecoding og så ser det hele meget pænere ud! Dog stadig med spikes når motoren kommer over ca 4500rpm.
Selv tror jeg at den vakkelvorne sensor montering har skylden, at der er forskel på tolerance fra 025 til 024 style er så en anden sag. Så jeg skal nok ha afstivet sensorbeslaget. Men men men.. Er der nogen derude, der har erfaringer med optimal afstand mellem sensor (Honeywell 1GT101DC) og hjul? for jeg syns at det var en kende følsomt
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
xillur skrev:nå jeg har fået spejlvendt beslaget, så sensoren nu sidder på undersiden. Der var masser af plads (pis).
Vi havde oprindeligt gået efter 1mm luft mellem sensor og tænderne, men nu har jeg jo på det nærmeste spoleret beslaget med hammerslag.
Så hvor meget luft der er imellem sensor og hjul er jeg ikke sikker på længere.
Anyway, jeg startede motoren op og MS sagde i omegnen af 260rpm... hmmmmnå men jeg kan da lige vrikke lidt i beslaget og se om det hjælper... Vupti! da jeg hiver sensoren hiver lidt udad, begynder MS at vise 750-760rpm
![]()
Jeg triller en tur, for at se om der er stabilt signal. Det viser sig dog RET hurtigt ikke at være tilfældet. Der er RPM spikes så snart motoren forlader tomgang. hmm.... Jeg prøver at skiftet fra 025 til 024 style wheeldecoding og så ser det hele meget pænere ud! Dog stadig med spikes når motoren kommer over ca 4500rpm.
Selv tror jeg at den vakkelvorne sensor montering har skylden, at der er forskel på tolerance fra 025 til 024 style er så en anden sag. Så jeg skal nok ha afstivet sensorbeslaget. Men men men.. Er der nogen derude, der har erfaringer med optimal afstand mellem sensor (Honeywell 1GT101DC) og hjul? for jeg syns at det var en kende følsomt
Masser af hands-on på den sensor. Men jeg tror jeg ved hvad der er galt. Prøv lige at ringe mig op.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Skriv endelig om erfaringerne om denne sensor.
Da jeg også står for at montere en såddan.
Lige så snart jeg får remskive, og tandhjul hjem fra bearbejdning.
Måske skulde man lave en separat tråd, der hedder triggerløsninger til MS der virker. For at have en samlet tråd om de forskellige løsninger.
Da et stabilt omdrejnings signal er alfa og omega for et velfungerende MS.
MVH
Morten
Da jeg også står for at montere en såddan.
Lige så snart jeg får remskive, og tandhjul hjem fra bearbejdning.
Måske skulde man lave en separat tråd, der hedder triggerløsninger til MS der virker. For at have en samlet tråd om de forskellige løsninger.
Da et stabilt omdrejnings signal er alfa og omega for et velfungerende MS.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
xillur skrev:Henrik: Du får et kald imorgen aftenjeg er afsat til anden side indtil da.
Morten: Jeg skal nok rapportere efterhånden som rådende/erfaringerne tikker ind. Sådan en tråd lyder ikke helt dum, men bør holdes til svar og ikke spørgsmål.
Bør måske specificeres mere til udelukkende fungerende løsninger, beskrevet rimeligt detaljeret,
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Jeg kan simpelthen ikke mobilisere meget arbejdsmoral i denne varme
Men jeg har snakket med HenrikGM og hans teori er kort fortalt at mellemrummet mellem tænderne er så småt, at conditionerkredsløbet i sensoren bliver snydt. Jeg vil lige måle efter med mit skop, men er faktisk mere eller mindre blevet enig med mig selv om at bruge den org. sensor (ja ja, man har vel et standpunkt til man tager et nyt).
Så jeg har lavet dette kredsløb:
Her kan man se det i boksen:
Mere info følger, når jeg har testet det!
Men jeg har snakket med HenrikGM og hans teori er kort fortalt at mellemrummet mellem tænderne er så småt, at conditionerkredsløbet i sensoren bliver snydt. Jeg vil lige måle efter med mit skop, men er faktisk mere eller mindre blevet enig med mig selv om at bruge den org. sensor (ja ja, man har vel et standpunkt til man tager et nyt).
Så jeg har lavet dette kredsløb:
Her kan man se det i boksen:
Mere info følger, når jeg har testet det!
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Jeg testede lige trigger inputtet da jeg kom hjem og det ser ud til at der er JACKPOT!!!
Pt snuser jeg bare på den org VR sensor sammen med Motronic styrboksen og der er et rigtig lækkert rent rpm signal.
Imorgen efter arb vil jeg nok installere WB sonden og lade MS overtage dyserne. Næste skridt bliver tændspolen, så tomgangsventilen (skal lige have loddet et lille driverkredsløb til den) og til sidst benzinpumpen, de 2 temp sensore og så skal gasspjældskontakten skiftes ud med den TPS jeg har liggende.
Så skulle Motronic være helt ude af billedet.
Pt snuser jeg bare på den org VR sensor sammen med Motronic styrboksen og der er et rigtig lækkert rent rpm signal.
Imorgen efter arb vil jeg nok installere WB sonden og lade MS overtage dyserne. Næste skridt bliver tændspolen, så tomgangsventilen (skal lige have loddet et lille driverkredsløb til den) og til sidst benzinpumpen, de 2 temp sensore og så skal gasspjældskontakten skiftes ud med den TPS jeg har liggende.
Så skulle Motronic være helt ude af billedet.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
jeg har lige prøvet at måle lidt på min gt1 sensor til aften...
men det var ikke med det fedeste skop, så det kan ikke vise duty cycle, hvilket er ret brugbart til at se om sensoren lægger tænder sammen så at sige..
jeg prøvede at se på skop billedet efter "brede" pulser der kunne indikere fejlaftastning, men det var ikke sådan lige til at se... så enten er de sjældne, men signifikante nok til at MS bliver forvirrret eller også er problemet et helt andet sted...
jeg bruger ikke mere tid på gt1´eren eftersom jeg har fået org sensoren til at spille..
men det var ikke med det fedeste skop, så det kan ikke vise duty cycle, hvilket er ret brugbart til at se om sensoren lægger tænder sammen så at sige..
jeg prøvede at se på skop billedet efter "brede" pulser der kunne indikere fejlaftastning, men det var ikke sådan lige til at se... så enten er de sjældne, men signifikante nok til at MS bliver forvirrret eller også er problemet et helt andet sted...
jeg bruger ikke mere tid på gt1´eren eftersom jeg har fået org sensoren til at spille..
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy