Danmarks vildeste 4agte ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#51 Indlæg af K-FINN »

Ja den weekend var ikke nogen succes, der gav kobling op, røg op i rpm, og derfor fik skiftet for tidligt, og skulle vente på ladetryk...
Der er kommet en flerpladet kobling i nu...
Og må sige det er godkendt, kan starte i 3 gear og varme dæk, så den bider fint...

Når effekten er så stor, må man regne med små forhindringer.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#52 Indlæg af Runesm »

Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#53 Indlæg af HenrikGM »

Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:Hvis du smadre stempler på 402 m, så skal du nok fnde en anden til og justere din motor.


hehe, det er noget af en udtalelse.


Ved jeg ikke om det er, men der er ingen i min omgangskreds der justere motore der brænder stempler af på de 402m...

Men er vi ikke enige om at hvis det sker, så er den justeret forkert, eller den får en defekt på vejen ned af banen ?


Med den litereffekt kan alting ske.
Men ja, det vil ske hvis den er justeret forkert eller den bliver defekt undervejs....Der er egentligt ikke så mange andre mulgheder ;-)

Prøv at se dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=GOiwrf5rWl0

Det er kun et spørgsmål om effekt nok, så begynder dele at stå af uanset justering.

Når man når tæt nok på grænsen begynder du at se dele der kun kan holde x antal træk på fuld hane før de fejler pga udmattelse. Det gælder stort set alle dele, også i toyota ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#54 Indlæg af K-FINN »

HEhe ikke helt samme brænstof der køres med :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#55 Indlæg af K-FINN »

Gad vide hvornår den giver op.
Den blev presset lidt yderligere i weekend.
638hk og 512nm ved 2,4 bar, max hk ligger ude ved 9000rpm.

Stadig standard stænger og stempler.
Litter effekt på 398hk/L
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Kallesoe
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 08 nov 2007, 18:04

#56 Indlæg af Kallesoe »

Hvilken agze motor er det ? 145, 165 eller 170? =)
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#57 Indlæg af Lars PH »

synes sku bare det er flot. ikke så meget andet at sige.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#58 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvor mange km har den gået med den opsætning? Og bliver effekten brugt?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#59 Indlæg af K-FINN »

Det er en 165hk med 145hk stempler..

Bilen har kørt race nogle år efter hånden, så lidt brugt er den vel.
Eneste der har været skiftet, er krumptap, men efter montering af oliekøler holder det fint, ser det ud til.

Men klart hvis denne effekt bruges dagligt, holder den ikke 50000km.

Også mest for se hvad sådan en motor kan holde til.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#60 Indlæg af zoolander »

Det er vel helt underordnet hvor mange km den har kørt med den effekt, da de biler den kører imod og vinder over kører vist heller ikke på daglig basis.
Det er imponerende med den liter effekt, hatten af for det..
Hvor meget står den tuning ham ca i??
Besvar