Side 6 af 12

: 05 feb 2008, 21:56
af K-FINN
Ja den weekend var ikke nogen succes, der gav kobling op, røg op i rpm, og derfor fik skiftet for tidligt, og skulle vente på ladetryk...
Der er kommet en flerpladet kobling i nu...
Og må sige det er godkendt, kan starte i 3 gear og varme dæk, så den bider fint...

Når effekten er så stor, må man regne med små forhindringer.

: 06 feb 2008, 16:33
af Runesm

: 06 feb 2008, 19:01
af HenrikGM
Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:Hvis du smadre stempler på 402 m, så skal du nok fnde en anden til og justere din motor.


hehe, det er noget af en udtalelse.


Ved jeg ikke om det er, men der er ingen i min omgangskreds der justere motore der brænder stempler af på de 402m...

Men er vi ikke enige om at hvis det sker, så er den justeret forkert, eller den får en defekt på vejen ned af banen ?


Med den litereffekt kan alting ske.
Men ja, det vil ske hvis den er justeret forkert eller den bliver defekt undervejs....Der er egentligt ikke så mange andre mulgheder ;-)

Prøv at se dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=GOiwrf5rWl0

Det er kun et spørgsmål om effekt nok, så begynder dele at stå af uanset justering.

Når man når tæt nok på grænsen begynder du at se dele der kun kan holde x antal træk på fuld hane før de fejler pga udmattelse. Det gælder stort set alle dele, også i toyota ;-)

: 07 feb 2008, 17:08
af K-FINN
HEhe ikke helt samme brænstof der køres med :tooth:

: 26 apr 2009, 09:34
af K-FINN
Gad vide hvornår den giver op.
Den blev presset lidt yderligere i weekend.
638hk og 512nm ved 2,4 bar, max hk ligger ude ved 9000rpm.

Stadig standard stænger og stempler.
Litter effekt på 398hk/L

: 26 apr 2009, 12:39
af Kallesoe
Hvilken agze motor er det ? 145, 165 eller 170? =)

: 26 apr 2009, 12:40
af Lars PH
synes sku bare det er flot. ikke så meget andet at sige.

: 26 apr 2009, 12:55
af Saab-Daniel
Hvor mange km har den gået med den opsætning? Og bliver effekten brugt?
Daniel.

: 26 apr 2009, 13:08
af K-FINN
Det er en 165hk med 145hk stempler..

Bilen har kørt race nogle år efter hånden, så lidt brugt er den vel.
Eneste der har været skiftet, er krumptap, men efter montering af oliekøler holder det fint, ser det ud til.

Men klart hvis denne effekt bruges dagligt, holder den ikke 50000km.

Også mest for se hvad sådan en motor kan holde til.

: 26 apr 2009, 14:06
af zoolander
Det er vel helt underordnet hvor mange km den har kørt med den effekt, da de biler den kører imod og vinder over kører vist heller ikke på daglig basis.
Det er imponerende med den liter effekt, hatten af for det..
Hvor meget står den tuning ham ca i??