Side 6 af 8

: 27 dec 2007, 10:21
af Ravnen
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[Ja men vi ved allerede hvem der har "Danmarks hurtigste bil", dem er der to af afhængig at hvordan man ser på det, den ene er en topfueler (som der har den reelt hurtigste tid) og den anden er en grøn Escort (der sidder på titlen)...

....


Titelindehaveren fik titlen trods han fik baghjul af Tjuks bimmer, så Tjuks er et bedre bud.


Jeg sagde han sad på titlen, ikke at han havde den hurtigste tid, Brian havde den hurtigste tid den weekend.... alt det ved vi godt, men er der nogle der er hurtigere end Brian, det er det vi ville have afklaret.... men jeg kan se nu at det spørgsmål ikke kan blive besvaret herinde på PF, enten ved folk det ikke eller så lider de at en eller anden underlig indregistreringssynsnummerplade sygdom.....

: 27 dec 2007, 11:06
af morten jønsson
Yugo Turbo skrev:vi kan ikke bruge til noget hvad man tror og engang har hørt! er der nogen der kender en der kan komme med en timeslip fra en bil med danske nummerplader der er under de 9,23 brian har kørt i supraen?


Jeg er alvorligt bange for at det bliver Brians Supra der (velfortjent) løber med titlen. Det gør lidt ondt når ens hjerte banker for "gammeldags teknik fra USA"
Jeg kender flere amerikanske biler der "næsten/på en måde/faktisk/så godt som" har nummerplader og stelnummer der passer, der kører rigtig stærkt. Men ikke SÅ stærkt MED nummerplader.
Også sådan en som "EZ-street"s 69 Camaro, vil kunne drille Supraen, men igen - ingen nummerplader.

: 27 dec 2007, 11:28
af Westmus
lqs skrev:tror ca 100% på tiden. men mine komentarer ang. syn kom der aldrig nogen respons på! ja synet er den camaro sikkert, men ikke noget at synsmanden tør ligge navn til. sådan er der så meget. MVH søren

Tja, når først vi komme ned i veteranbils divisionen bliver det synsmæssige altså en helt del lettere. Lige pludseligt er der nærmest kun 1/3 synsregler tilbage som synsmanden skal arbejde ud fra. Jo ældre bilen er jo flere undtagelser er der i reglerne og f.eks bestemmelser omkring miliø, støj osv bliver lige pludselige meget large. Så synsmanden kan godkende meget uden at have den mindste dårlige samvittighed. Plus at de gamle biler generelt har en masse god karma omkring sig, hvilket generelt hjælper voldsomt på folks humør.... incl en evt. lidt mavesur synsmand. :)

Man kan jo iøvrigt også blive pænt hurtigt kørende uden "problematiske" ombygninger når udgangpunktet man bruger er en kraftigt bygget bil som helt standard måske gik 0-100 på 5-6-7 sek og det med en liter effekt på motoren som får de fleste i dag til at klaske sig på lårene af grin...men omvendt er der så masser af lethentet power.

Det hurtigste jeg selv har været passagere i må være en der for vel 10 år siden med gadeslicks og en smule fnisegas (mener jeg) blev målt til 10.8 på 402m. Ud over de to ting, var det en 112% synet gadebil som jeg uden bekymringer ville påtage mig at rulle gennem en hvilken som helst synshal precis som den stod. For ukyndige ville den vist selv med klappen oppe ligne en næsten helt fabriksoriginal bil. Den kunne sikkert ha været endnu hurtigere, hvis 402m havde været eneste proritet. For øvrigt en bil der kom fra samme omgangskreds som Mr 8sec Camaro. :)

: 27 dec 2007, 13:54
af HenrikGM
morten jønsson skrev:
Yugo Turbo skrev:vi kan ikke bruge til noget hvad man tror og engang har hørt! er der nogen der kender en der kan komme med en timeslip fra en bil med danske nummerplader der er under de 9,23 brian har kørt i supraen?


Jeg er alvorligt bange for at det bliver Brians Supra der (velfortjent) løber med titlen. Det gør lidt ondt når ens hjerte banker for "gammeldags teknik fra USA"
Jeg kender flere amerikanske biler der "næsten/på en måde/faktisk/så godt som" har nummerplader og stelnummer der passer, der kører rigtig stærkt. Men ikke SÅ stærkt MED nummerplader.
Også sådan en som "EZ-street"s 69 Camaro, vil kunne drille Supraen, men igen - ingen nummerplader.


Er der egentligt nogen der har set den supra med nummerplader på, der kan overholde de krav der stilles i denne tråd?(nummerplader der matcher stelnummer).

EZ-Streets Camaro, er det den fine pro-mod camaro fra Lindtorp?

: 27 dec 2007, 14:10
af morten jønsson
HenrikGM skrev:EZ-Streets Camaro, er det den fine pro-mod camaro fra Lindtorp?


nej - det er en gadebil fra usa.
se den hér:
http://pro-touring.dk/index.php/435947
kunne være fedt hvis Peter synede den, og legede med i 2008.
PETER - jeg ved du læser med her - KOM IGANG !!! :mrgreen:
promodden er Sunes
se der hér:
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=45

: 27 dec 2007, 14:13
af Darth Sidious
morten jønsson skrev:
HenrikGM skrev:EZ-Streets Camaro, er det den fine pro-mod camaro fra Lindtorp?


nej - det er en gadebil fra usa.
se den hér:
http://pro-touring.dk/index.php/435947
promodden er Sunes


rigtige mande biler.. :rock:

: 27 dec 2007, 17:49
af Ez-street
morten jønsson skrev:
HenrikGM skrev:EZ-Streets Camaro, er det den fine pro-mod camaro fra Lindtorp?


nej - det er en gadebil fra usa.
se den hér:
http://pro-touring.dk/index.php/435947
kunne være fedt hvis Peter synede den, og legede med i 2008.
PETER - jeg ved du læser med her - KOM IGANG !!! :mrgreen:
promodden er Sunes
se der hér:
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=45


Desværre bliver det nok ikke i 2008 :cry: min plan var at hvis vi fik solgt raceren så røg den nye hel alu. BB motor over i gade raceren det ville gi samme vægt og ca. 400 hk mere, den ville blive meget gade venlig (alm. tankstations fuel) og burde uden lattergas, som jo ikke kan synes :wink: køre midt 5 sek på 1/8 milen samt ca. 8,70 sek. på ¼ milen, den skulle så ÆRLIGT synes da det nok er, letter end en japaner el. europæer med 700 hk :gnaek: . Men vi får se, det kan jo være der kommer en køber til den røde racer som jo nok er den billigste og mest vindende Street bil i DK.
Interesserede se http://pro-touring.dk/index.php/195598 kig bliv forelsket og giv et bud :P
Godt nytår, Hilsen Peter

: 27 dec 2007, 18:40
af lqs
prøv at finde tråden fra tidligere, hvor der spørges ind til om GM danmark, vil levere papir på at de siger god for, eks. en ydelse på 800hk og 1100nm......på en bil de solgte for 40år siden... bag efter kan vi skrive om ærligt syn. nok om det!
er der ikke nogen der har tider på J.R.s willys eller RENEs CUDA da den kørte med med 16tændrør? MVH. søren
ps. rigtig fin CAMARO... siger nok lidt om hvor stille den seriøse del af denne verden står i dk, altså at den ikke er solgt!

: 27 dec 2007, 20:36
af Ez-street
lqs skrev:prøv at finde tråden fra tidligere, hvor der spørges ind til om GM danmark, vil levere papir på at de siger god for, eks. en ydelse på 800hk og 1100nm......på en bil de solgte for 40år siden... bag efter kan vi skrive om ærligt syn. nok om det!
er der ikke nogen der har tider på J.R.s willys eller RENEs CUDA da den kørte med med 16tændrør? MVH. søren
ps. rigtig fin CAMARO... siger nok lidt om hvor stille den seriøse del af denne verden står i dk, altså at den ikke er solgt!


Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...
Stille i den seriøse verden? pt er der 3 racerer, i min lille kreds, på vej hjem fra USA sååååå helt stille er det ikke. Se http://www.pro-touring.dk/

MHT tider er der en gammel database som har dem, den bliver dog ikke opdateret mere.
Rene med 16 tændrør:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=2130
Johnny med BB chevy og blower, det som Team Corvette bruger idag:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=1538

Peter

: 27 dec 2007, 21:29
af HenrikGM
Ez-street skrev:[Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...r


Det er præcist samme måde som 95% af alle tunede "imports" bliver synet: Synsmandens ærlige vurdering.
:grin:

Eksempel: En volvo240 kan helt legalt synes med 220hk. Det vil fabrikken sige god for + den kan overholde emissionskravet.

Jeg kan dog godt finde en synsmand hvis ærlige vurdering er at bilen er ok med 500hk, men det bliver den altså bare ikke lovlig indregistreret af.

Mon ikke det på nuværende tidspunkt er ganske vist:
Amerikanere kan ikke synes med mere end +20% effektforøgelse, ligesom øvrige biler hellerikke kan, på reel vis. Kun en accept fra fabrikken + emissionskravets opfyldelse kan passere den forhindring.

Een ting er at man kan finde en blind/korrupt/whatever synsmand der vil syne en FT med påmonteret lygtebom, noget andet er om bilen faktisk kan påberåbe sig at være legal.

Jeg er egentligt fløjtende ligeglad om bilerne er fusket igennem eller ej, men det er blår i øjnene på folk at påstå man kan syne langt over 20% effektforøgelse, når man ikke kan få producentens accept for forøgelsen.

Hvis man kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade, så er det meget nemmere at snakke.