Side 6 af 13
: 28 dec 2007, 23:56
af Darth Sidious
Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja, eller kontroleres at regler for de bestemte klasser bliver overholdt, ellers bliver bil udelukket.
Og vi må ikke bruge 1 motor i hver ende, der er min kammerat blevet udelukket for, på grund af klage fra deltager

, men selvfølgelig også træls når man nu har brugt 300 kilo på sin 4*4 subaru, så tabe til en bil til 50 kilo ialt. MUAHAHAHAHA, ja det kan jeg squ stadig grine over.
biler skal ikke udelukkkes

, de skal bare ind i de klasser der passer til bilen..

Nemlig! definitionen "gadebil" er alt for grå til at kunne bruges som en definition på noget som helst i denne forbindelse..
Er en bil en gadebil når den kører på gaden?
Er en bil en gadebil når den er nysynet?
Er en bil en gadebil hvis den er 100% lovlig?
Er en bil en gadebil helt standard?
Er en bil en gadebil en bil med nummerplade?
Er en bil en gadebil hvis den har fire hjul?
Er en bil en gadebil fordi den er din?
og jeg kunne blive ved...
En gadebil er alt og ingenting!
'
Hvor er det helt nøjagtigt du vil hend med denne diskution.
ved det heller ikke, men ravn har lige defineret i en gadebil
på nær der sidste..
: 29 dec 2007, 00:01
af Ravnen
Finn T Pedersen skrev:Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja, eller kontroleres at regler for de bestemte klasser bliver overholdt, ellers bliver bil udelukket.
Og vi må ikke bruge 1 motor i hver ende, der er min kammerat blevet udelukket for, på grund af klage fra deltager

, men selvfølgelig også træls når man nu har brugt 300 kilo på sin 4*4 subaru, så tabe til en bil til 50 kilo ialt. MUAHAHAHAHA, ja det kan jeg squ stadig grine over.
biler skal ikke udelukkkes

, de skal bare ind i de klasser der passer til bilen..

Nemlig! definitionen "gadebil" er alt for grå til at kunne bruges som en definition på noget som helst i denne forbindelse..
Er en bil en gadebil når den kører på gaden?
Er en bil en gadebil når den er nysynet?
Er en bil en gadebil hvis den er 100% lovlig?
Er en bil en gadebil helt standard?
Er en bil en gadebil en bil med nummerplade?
Er en bil en gadebil hvis den har fire hjul?
Er en bil en gadebil fordi den er din?
og jeg kunne blive ved...
En gadebil er alt og ingenting!
'
Hvor er det helt nøjagtigt du vil hend med denne diskution.
Tjae, det der er faldet mig for brystet er at folk bliver ved med at prøve at definere hvad en gadebil er, dette langt inde i andre tråde under diskutioner hvor det ikke relevant efter min mening, jeg mener ikke at det er muligt at komme med denne definition i sagens natur, da det i sig selv er et paradoks i at køre "lovlig" streetracing i ulovligt tunede biler...
Folk skal stoppe med at stikke sig selv blår i øjnene og i stedet komme ind i kampen, for at vi alle uanset bilmærke, dygtighed, pengeformågen og ambitoner kan være med, vi bekæmper hinanden istedet for at bekæmpe dem der ønsker os langt væk, på cykler.
: 29 dec 2007, 00:10
af K-FINN
Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
: 29 dec 2007, 00:12
af Ravnen
Finn T Pedersen skrev:Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
Lige mine ord!
: 29 dec 2007, 00:13
af John Sahl
Ravnen skrev:Finn T Pedersen skrev:Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
Lige mine ord!
Det er der vel ikke ret mange der kan være specielt uenige i?
.
: 29 dec 2007, 00:14
af Darth Sidious
Finn T Pedersen skrev:Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
100% enig
kan det være så besværligt at opdele klasser??

: 29 dec 2007, 00:19
af K-FINN
Darth Sidious skrev:Finn T Pedersen skrev:Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
100% enig
kan det være så besværligt at opdele klasser??

Hehe jo, se bare i tidligere tråde.
Problemmet er, der er for mange der vil bestemme.
Hvis den CUP skal blive til noget, så skal de forskellige arrangøre lære og arbejde sammen, udvælge nogle, der så laver klasserne, uden der er 500 mennesker der blander sig hele tiden.
Efter første sæson, må man så tage det op, og evt tilrette klasserne, fordi det bliver med 100% garanti nødvendig.
: 29 dec 2007, 00:23
af Ravnen
Meget af det her er efter sigende et forsikrings- (læs: kroner og øre)spørgsmål og den snak har stået på i meget lang tid nu på andre tråde, det må være op til de folk der arrangerer løb at finde en løsning på det "problem" hvis de vil/kan, men alt det "gadebil-ikke gadebil's" ævl og kævl er bare støj på linien på alle de tråde hvor dette opstår og skal efter min mening bekæmpes, ikke med modkommentarer og forklaringer men med henvisning til denne tråd.
: 29 dec 2007, 00:25
af Darth Sidious
Finn T Pedersen skrev:Darth Sidious skrev:Finn T Pedersen skrev:Der er vel forhåbenlig ikke nogen der tror der er en fremtid i streetrace med lovlige biler, så er de squ naive.
Selvfølgelig skal vi have have race for IKKE GADEBILER.
Problemet er bare og opdele klasserne, og hvad man må i de forskellige klasser.
100% enig
kan det være så besværligt at opdele klasser??

Hehe jo, se bare i tidligere tråde.
Problemmet er, der er for mange der vil bestemme.
Hvis den CUP skal blive til noget, så skal de forskellige arrangøre lære og arbejde sammen, udvælge nogle, der så laver klasserne, uden der er 500 mennesker der blander sig hele tiden.
Efter første sæson, må man så tage det op, og evt tilrette klasserne, fordi det bliver med 100% garanti nødvendig.
så kan det da kun være fordi, som du selv siger at der vil være for mange konger..

: 29 dec 2007, 02:11
af Ferrari Killer
Jeg synes måske umiddelbart ikke at definiationen er så svær?!
(Men måske det ikke er det svar man søger..?!)
Alt hvad der afviger fra "Detailforskrifter for motorkøretøjer" på de biler man benytter, mener jeg ikke kan defineres som gadebil. (Uanset om den så er indregistreret eller ej).
Opfylder bilen derimod forskrifterne, er det jo ganske klart en - "gadebil".
Alt derudover er blot begrebsforviring!
I bund og grund er det blot en form for klasse inddeling man søger - som er lige for alle.
Til DHB har man jo netop sådan en klasse indelling, som jer personligt synes fungere fint.
At putte andre krav ind om at bilen fx. skal være med plader (gule, blå, sorte) er for så vidt ligegyldigt, idet jeg ikke synes der behøves at være krav om at bilerne nødvendigvis skal være indregistreret.
Man overholder alligevel ikke de lovmæssige krav om bilens beskaffenhed, og derfor kan indregistrering være ligegyldigt!
Det som streetracing sporten mangler, er at man som i rallysporten kan få dispensation for sine konstruktive ændringer ud fra de reglementer man kører efter.
Men det ville blot igen sætte begrænsninger for brugen af sin bil til daglig. Og det er man jo heller ikke interesseret i?!
Streetracing sporten idag er alt for uorganiseret, og derved er der ikke standarder inden for begreberne.
Ravnen har ret i, at der er for mange der bekæmper hinanden i sporten. Men det kommer man ikke uden om - medmindre man overlader styringen til en overordnet organisation. Måske DASU, eller en anden nedsat af deltagere i sporten.
Men det kræver enighed blandt deltagere....