Ravnen skrev:kristoffer skrev:Ravnen skrev:Ufatteligt at nogle voksne uddannede mennesker den dag idag, stadig tror at de har ret til at vælge en fælles ideologi for alle. Og gud nåde trøste hvis man ikke er enig, for så bliver der nedkaldt alskens negative gloser om ens person,
Jøsses...
Måske skulle du ta og trække vejeret og se lidt på hvad det er du selv har gang i.
Hvad er det lige du selv har gang i? hvis det ikke er at påtvinge andre et regelsæt for hvad man må og ikke må, hvad er det så?
I danmark er der nogle regler som flertallet har vedtaget.
Hvis man overtræder dem kan man blive straffet
Hvis man ikke vil straffes, så må man lade være med at overtræde dem
Det er op til folk om de vil overtræde reglerne.
Og det er op til folk om de vil være "stikkere"
Det er bagsiden af demokrati
Hvis du ikke kan lide det, så kan jeg nævne et par lande du kan flytte ned til hvis du vil ha anarki
Længere er den ikke
Med sådan en udtalelse bekræfter du jo bare mine betragtninger vedrørende venstrefløjens dæmoniseing af politiske modstandere...
længere er den ikke...
Men hvor er det lige jeg påtvinger folk noget som helst? jeg skriver at jeg har et problem med stikkere (og selvretfærdige røde aber) da jeg mener, det ikke er prisen værd i den sidste ende, hvordan fanden i helvede kan det være det samme som at tvinge folk til nogetsomhelst, forklar mig lige det... og når vi er igang; hvordan er du kommet til den konklusion at jeg vil have anarki, det vil jeg også gerne lige ha uddybet nærmere...
For det første er jeg ikke venstreorienteret. Jeg har været politisk aktiv på højrefløjen siden jeg var 15.
For det andet må du være ualmindeligt snæversynet hvis du ikke syntes du påtvinge andre noget med din udtalelse om at "hvis de ikke er enig med dig, så skal du satme komme efter dem"
Du vil ikke ha anarki, du vil bare ha hele verden indretter dig efter hvad du syntes er rigtigt. Det eneste sted du kan leve på den måde er i et anarki. Det er typisk folk som dig der slår på trommen for liberalisme, men det gælder bare når det er dine regler der skal overholdes og når det kommer dig til gode.
Du vil ha frihed til at leve efter dine standarter men du vil ikke ha andre gør det samme.
Hvis det ikke er voldtægt at den ægte liberale tankegang, så ved jeg fandeme ikke hvad er.
Det svare til dem der kalder sig selv racister, men så går ned til den lokale pizzapusher og lægger penge så han kan betale hans 4 fætre der arbejder der sort mens de er på undertyttelse
....det er til at brække sig over