TIL dem som skal køre til DHB 2004

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#51 Indlæg af Havneren »

Nå ok... Men altså - octanboost - i sig selv ligger jo NADA hk i det!

v/h christian
pontiacfiero

#52 Indlæg af pontiacfiero »

se der er noget der hedder tændig, så er der noget der hedder tændingsbanken, det sker ved at blandingen selvantendes inden det får en gnist(tænding). hvis man kører med et højt ladetryk kan man bruge octanboost til at hæve den tæmperatur/tryk, der gør at det selvantænder. dermed kan man også lade motoren få gnisten noget før og derved kan man hive de sidste par hk ud af en motor. man kan også køre med et højere ladetryk uden tændingsbanken.

mvh HC
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#53 Indlæg af lqs »

den måde du beskriver tændingsbanken er et meget sjældent fænomen, de aller fleste gange der er banken er det efter at tændrøret har tændt! MVH. søren
Gæst

#54 Indlæg af Gæst »

pontiacfiero skrev:se der er noget der hedder tændig, så er der noget der hedder tændingsbanken, det sker ved at blandingen selvantendes inden det får en gnist(tænding). hvis man kører med et højt ladetryk kan man bruge octanboost til at hæve den tæmperatur/tryk, der gør at det selvantænder. dermed kan man også lade motoren få gnisten noget før og derved kan man hive de sidste par hk ud af en motor. man kan også køre med et højere ladetryk uden tændingsbanken.

mvh HC


Ja... Det derfor ordet octanboost. Men det ændrer ikke en skid... Octanboosten I SIG SELV giver ikke en højre ydelse! Så skulle reglemanget måske også sige at man ikke måtte justerer på tændingen for at mindste tændingsbanken. Eller kører med vandindsprøjtning??? Her ved kan man i visse tilfælde jo også kører med højre tryk før banken... Større Ic er måske også ulovligt.

Flueknepperi - Ved det, men syntes den del af det er latterlig.

v/h christain (havneren)
Gæst

pontiacfiero

#55 Indlæg af Gæst »

det med vand eller ic er stort set standard ved tuning. men det de fleste bruger som octanboost herhjemme er ikke pengene værd, ifølge en "guru" (Kaj TUN), der ikke laver andet end rullefeltjusteringer. i usa blander de høj octan(100+) bens i tanken der virkelig gir noget. men ja det er småting. men skal til at pakke kan jo altid snakkes ved deroppe.

mvh HC
skou

#56 Indlæg af skou »

mon ikke en af grundene til at bilerne skal være på plader er at så er der FORSIKRING på bilen.... hvis nu manden kører en eller anden ned på pladsen uden forsikring.....
Panz
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)

#57 Indlæg af Panz »

V-max er de største hustlere jeg kender!
2. place is the first looser
AV

netop forsikring

#58 Indlæg af AV »

Hvis biler skal have plader og være forsikret, så er VMAX muligvis
fritaget for ansvar, men hvad tror I forsikrings selskabet vil gøre
hvis de efter en ulykke checker bilen og opdager at den har 2-5 gange
flere heste end den er forsikret til ?
AV

netop forsikring

#59 Indlæg af AV »

Hvis biler skal have plader og være forsikret, så er VMAX muligvis
fritaget for ansvar, men hvad tror I forsikrings selskabet vil gøre
hvis de efter en ulykke checker bilen og opdager at den har 2-5 gange
flere heste end den er forsikret til ?
Fask
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19 sep 2003, 12:46
Geografisk sted: Sønderborg

#60 Indlæg af Fask »

Hehe... De betaler intet... Det har jeg selv oplevet... Kørte ind i en bil med min 70ccm Puch Maxi og da politiet skrev i rapporten at der var foretaget konstrukriv ændring på min knallert ville forsikringen ikke røre ved det...

Kom selv til at betale hele rep af den bil jeg påkørte......
Fisken....
Besvar