Men hvorom alting er så ser jeg frem til en kanon sæson i 2008 med eller uden cup jeg tror ikke det bliver et problem at en evt cup bliver spredt ud over hele landet som feldthaus er inde på der har i år været mange gengangere til de forskellige løb om det har været i sindal eller holeby men noget som jeg tror kan være lidt skidt det er hvis der kommer for mange nye arrangøre på banen tror ikke de vil få samme opbakning til deres løb som de løb som folk kender tag bare i år med sindal dcd laver street løb ikke mange biler 402meter laver løb også i sindal der kom rigtig mange men det kan så være at hvis alle løb bliver en del af en cup det kan lokke folk til hvis der mangler lidt point på kontoen
Helt enig - vi har en god geografisk fordeling med Holeby, Lintorp og Sindal, som både giver mulighed for de "lokale" til at komme ud at køre, men som også tilsammen kunne blive et godt fundament for vores egen Cup ?
P.S. er lovligt streetrace helt dødt på Sjælland ?
Jeg tror primært at nye arrangører vil komme som generation 2 af de oprindelige streetracere, vi får i hvert fald en del henvendelser fra klubber og grupper af streetracere, som gerne vil lave et bette hurtigt arrangement a'la Randers KTI, Viborg og Flyvestation Aalborg.
Men også Mosten og Streetfire har nogle rimelig ambitiøse planer for 2008.
En udfordring i 2008 bliver en hårdere håndhævelse af lovgivningen omkring afvikling af arrangementerne, ligesom man kan forvente at DASU, hvis de bliver afvist med deres seneste tiltag, vil bruge deres politiske muskler til påvirke politikerne og lovgiverne i negativ retning.
Begge udfordringer kan imødegås ved at danne vores egen organisation, som kan varetage streetrace sportens interesser overfor lovgiverne, lodejerne og politikerne.
Streetracing.dk er i kommet rigtig langt og vi har i 2007 bl.a. kørt og afviklet på en dispensation, som vi forventer bliver forhandlet på plads som en permanet løsning fra starten af sæsonen 2008.
Pakken består af et godkendt banereglement, som p.t omfatter permanete lukkede baner som f.eks. flyvepladser, men som nemt kan tilpasses til baner på afspærret offentlig vej (hvis man kan løbe maraton på Storebæltsbroen, kan man vel også køre lovligt streetrace), en skabelon til politiansøgning om tilladelse, samt en skabelon til tillægsregler (udtryk lånt fra DASU

).
Så vi kan relativt hurtigt få stablet en organisation på benene som kan håndtere ovenstående, men som også kan koordinere løbskalender, lave et ensartet indskrivningssystem, formidle officials, forestå officialsuddannelse, styre Cup'en

osv. osv.
Der er ikke tale om en DASU version 2.0 men en lille effektiv organisation, med en flok "naive" frivillige som bare brænder for streetrace sporten.
Med dette setup kan vi i løbet at 1-2 sæsoner gøre lovligt streetrace til en sponsor- og publikumsattraktiv sportsgren, som kan skabbe det økonomiske grundlag der sætter os i stand til at få etableret en eller flere permanete 402 meter baner i Danmark.
/Hartvig - som bøjer sig lidt i vinden i disse dage
