HVIS MAN VAR TYVE ÅR.... volvo turbo

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#61 Indlæg af grydesvamp »

Sørens lille nye hund som jeg ikke husker navnet på har de LEDESTE spidse tænder og den er MEGET glad for at bide lidt i gæsterne! men når man nu har vænnet sig til smerterne er det faktisk en rigtig rar hund ;)

Bilen ser fin ud på billederne, motorrummet er ret sikkert renere end det bord der bliver spist madpakke ved på sørens arbejde!

:rock:
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#62 Indlæg af luske »

lqs skrev:hvis nogen tror det motorrum er beskidt... så skulle de bare se hvad jeg lever af! motorrummet synes jeg egentligt er ret rent. der er sikkert ikke gjort noget ved det i flere år. 15år og 350000km sætter vel sine spor?

MVH søren


syntes nu heller ikke det ser så galt ud ? har blitzen fremhævet støvet :D



lqs skrev:. det bliver med nye turbo, men uden WG!
til gengæld bliver det med et ø28mm rør som udstødningsgassen kan vælge , som vej, i stedet for vejen gennem turbinen. gad vide hvad ladetrykket bliver? ydelsen er jeg ret sikker på nok skal blive højere end med den lille festbremseturbo, der sad der tidligere.
MVH søren


kan man det ?? troede det ville ende i enten for meget ladetryk eller ikke noget nævneværdigt ladetryk medmindre at turboen er dimensioneret til max effekt ved det ladetryk den nu måtte ende på ??
er man så ude i noget med at klemme røret hvis der er for meget flow over det for at få mere/tidligere ladetryk ??

sgu lidt af et spændende budgetprojekt

glæder mig til updatering :D

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#63 Indlæg af K-FINN »

Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#64 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...

Og starlet ved de-cat og stor udstødning render trykket også op.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#65 Indlæg af lqs »

løsningen med et rør som smutvej uden om turbinen, var blot ment som midlertidig løsning. altså indtil der var benzin til mere ladetryk og ydelse. men synes egentlig det smager lidt af dobbelt arbejde... så det bliver nok WG uden fjeder monteret foreløbig. igår blev der ikke skruet en skid. det gode vejr og nogen venners besøg betød tiden gik med andet sjov.
ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse på en turbobil, at montere end anden udstødning. særligt uden kat. der vil dog stadig være en merydelse selv om man skuede ned for ladetryk, så det blev som før den større udstødning. med et større turbinehus derimod, kan man godt opleve at ydelsen stiger, medens ladetrykket falder!
ang. det med mere benzin, så var den billigste løsning en række dyser mere. det lægger så op til at lave en indsugningsmanifold.... med et større spjæld mm.....
ang den lille søde hunds tænder... så er to af dem lige blevet pillet ud. ved dyrlægen... det kunne der godt have været købt en ny knast for. så bestemt værdigt trængende.
hunden er lille og sød (pt...)
volvo er gammel og sløv (pt)
hunden vejer 15-16kg . skulle gerne op på det 3X.
volvo yder 10-135hk. skulle gerne op på det 3x.
kommer tid kommer råd.
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#66 Indlæg af K-FINN »

Runesm skrev:
K-FINN skrev:Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...

Og starlet ved de-cat og stor udstødning render trykket også op.


Yep, det er meget kendt problem i starlet kredse, så der porter de wg, som er den rigtige måde, istedet for restriktorringe på supra, men det er nok fordi, det er KÆMPE arbejde og pille turbo'erne af på sådan en færge...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#67 Indlæg af Runesm »

lqs skrev:ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse...................................
MVH søren


Grunden til ladetrykket stiger er som K-FINN skriver, at wastegaten er for lille. Den er afhængig af modtryk for at kunne holde ladetrykket i skak.

Uden det, så svæver det omkring en bars penge i de høje omdrejninger, selvom wg'en skulle holde den omkring 0,4-0,5.

En bedre løsning er også en anden manifold og større turbo, fordi manifolden i sig selv er forfærdeligt støbt.
Lavere ladetryk, flere heste :lusket:
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#68 Indlæg af lqs »

hvis man vil citere,r er det ofte en god ide, ikke at hugge brydstykker ud af et citat. man kan bedre få mening ud af tingene så. noget ala det her.
søren skrev. citat=
ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse på en turbobil, at montere end anden udstødning. særligt uden kat. der vil dog stadig være en merydelse selv om man skuede ned for ladetryk, så det blev som før den større udstødning. med et større turbinehus derimod, kan man godt opleve at ydelsen stiger, medens ladetrykket falder!
citat slut.
nok om det. har lige svejset lidt på forrøret. skulle gerne blive færdigt senere idag. sender billeder til HENRIK....
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#69 Indlæg af lqs »

ang. hundens dyre tænder.
http://www.b.dk/globalt/superhund-i-bin-laden-aktion
har lidt titanium liggende. en drejebænk og et skud homoner overi. måske dyrlægen lige skulle med ind over?
så kunne det ellers blive et fælt dyr. hverdagsegenskaberne ville nok lide lidt uder det. men sådan er al tuning jo! nok ikke egnet til småbørnsfamilie.....
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#70 Indlæg af HenrikGM »

Der var penge i at avle en T-Rex frem igen....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar