Side 7 af 12

: 05 maj 2011, 23:23
af grydesvamp
Sørens lille nye hund som jeg ikke husker navnet på har de LEDESTE spidse tænder og den er MEGET glad for at bide lidt i gæsterne! men når man nu har vænnet sig til smerterne er det faktisk en rigtig rar hund ;)

Bilen ser fin ud på billederne, motorrummet er ret sikkert renere end det bord der bliver spist madpakke ved på sørens arbejde!

:rock:

: 05 maj 2011, 23:23
af luske
lqs skrev:hvis nogen tror det motorrum er beskidt... så skulle de bare se hvad jeg lever af! motorrummet synes jeg egentligt er ret rent. der er sikkert ikke gjort noget ved det i flere år. 15år og 350000km sætter vel sine spor?

MVH søren


syntes nu heller ikke det ser så galt ud ? har blitzen fremhævet støvet :D



lqs skrev:. det bliver med nye turbo, men uden WG!
til gengæld bliver det med et ø28mm rør som udstødningsgassen kan vælge , som vej, i stedet for vejen gennem turbinen. gad vide hvad ladetrykket bliver? ydelsen er jeg ret sikker på nok skal blive højere end med den lille festbremseturbo, der sad der tidligere.
MVH søren


kan man det ?? troede det ville ende i enten for meget ladetryk eller ikke noget nævneværdigt ladetryk medmindre at turboen er dimensioneret til max effekt ved det ladetryk den nu måtte ende på ??
er man så ude i noget med at klemme røret hvis der er for meget flow over det for at få mere/tidligere ladetryk ??

sgu lidt af et spændende budgetprojekt

glæder mig til updatering :D

MVH Luske

: 05 maj 2011, 23:29
af K-FINN
Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...

: 06 maj 2011, 00:26
af Runesm
K-FINN skrev:Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...

Og starlet ved de-cat og stor udstødning render trykket også op.

: 06 maj 2011, 05:42
af lqs
løsningen med et rør som smutvej uden om turbinen, var blot ment som midlertidig løsning. altså indtil der var benzin til mere ladetryk og ydelse. men synes egentlig det smager lidt af dobbelt arbejde... så det bliver nok WG uden fjeder monteret foreløbig. igår blev der ikke skruet en skid. det gode vejr og nogen venners besøg betød tiden gik med andet sjov.
ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse på en turbobil, at montere end anden udstødning. særligt uden kat. der vil dog stadig være en merydelse selv om man skuede ned for ladetryk, så det blev som før den større udstødning. med et større turbinehus derimod, kan man godt opleve at ydelsen stiger, medens ladetrykket falder!
ang. det med mere benzin, så var den billigste løsning en række dyser mere. det lægger så op til at lave en indsugningsmanifold.... med et større spjæld mm.....
ang den lille søde hunds tænder... så er to af dem lige blevet pillet ud. ved dyrlægen... det kunne der godt have været købt en ny knast for. så bestemt værdigt trængende.
hunden er lille og sød (pt...)
volvo er gammel og sløv (pt)
hunden vejer 15-16kg . skulle gerne op på det 3X.
volvo yder 10-135hk. skulle gerne op på det 3x.
kommer tid kommer råd.
MVH søren

: 06 maj 2011, 07:33
af K-FINN
Runesm skrev:
K-FINN skrev:Bla derfor turbo'er på en supra render løbsk, når man fjerner begge kat.
Så montere man en restrikter ring, så ladetrykket passer...

Og starlet ved de-cat og stor udstødning render trykket også op.


Yep, det er meget kendt problem i starlet kredse, så der porter de wg, som er den rigtige måde, istedet for restriktorringe på supra, men det er nok fordi, det er KÆMPE arbejde og pille turbo'erne af på sådan en færge...

: 06 maj 2011, 14:52
af Runesm
lqs skrev:ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse...................................
MVH søren


Grunden til ladetrykket stiger er som K-FINN skriver, at wastegaten er for lille. Den er afhængig af modtryk for at kunne holde ladetrykket i skak.

Uden det, så svæver det omkring en bars penge i de høje omdrejninger, selvom wg'en skulle holde den omkring 0,4-0,5.

En bedre løsning er også en anden manifold og større turbo, fordi manifolden i sig selv er forfærdeligt støbt.
Lavere ladetryk, flere heste :lusket:

: 06 maj 2011, 15:44
af lqs
hvis man vil citere,r er det ofte en god ide, ikke at hugge brydstykker ud af et citat. man kan bedre få mening ud af tingene så. noget ala det her.
søren skrev. citat=
ang det med at ladetryk stiger ved åben (større) udstødning. så er det jo grunden til at det giver så meget ydelse på en turbobil, at montere end anden udstødning. særligt uden kat. der vil dog stadig være en merydelse selv om man skuede ned for ladetryk, så det blev som før den større udstødning. med et større turbinehus derimod, kan man godt opleve at ydelsen stiger, medens ladetrykket falder!
citat slut.
nok om det. har lige svejset lidt på forrøret. skulle gerne blive færdigt senere idag. sender billeder til HENRIK....
MVH søren

: 06 maj 2011, 15:50
af lqs
ang. hundens dyre tænder.
http://www.b.dk/globalt/superhund-i-bin-laden-aktion
har lidt titanium liggende. en drejebænk og et skud homoner overi. måske dyrlægen lige skulle med ind over?
så kunne det ellers blive et fælt dyr. hverdagsegenskaberne ville nok lide lidt uder det. men sådan er al tuning jo! nok ikke egnet til småbørnsfamilie.....
MVH søren

: 06 maj 2011, 17:13
af HenrikGM
Der var penge i at avle en T-Rex frem igen....