Feldthaus skrev:@ HenrikGM
Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.
@ Ravnen
Jeg tror ikke det er muligt at få afkodet SFI koderne uden en STOR pose penge.
Jeg tænker på alle de tekniske problemer der kan komme ved at bruge en EU bil til dragrace/streetrace under DASU. Jeg kunne foreslå, at man måske også kiggede lidt til rally og banesport. De bruger EU biler, og de må have løsninger på nogle af problemerne (nok ikke vedr. motoren)
Når jeg siger afkodet så mener jeg ikke at man skal afkode alle SFI numre, men de numre der er problemer med, f.eks. ved flexplader som jo egentlig er nemme at afkode; hvilket materiale og hvilken tykkelse, samt ved svingningsdæmpere som man ikke bare kan lave selv på, i hvertfald, en V6 motor, en andet punkt er, hvorvidt et FIA bur er styrkemæssigt på linie med et SFI bur, her kunne man jo bare tilføje i regelementet at et FIA bur også kan gøre det, såfremt at visse detaljer evt. bliver opdateret (ekstra rør der hvor de kræves).
Når jeg nævner disse tre punkter så er det fordi jeg direkte bliver spurgt om hvorfor jeg ikke møder op til et Dragrace arrangement, disse punkter kan jeg ikke opfylde. Jeg VED at der er flere punkter andre ikke kan komme til at opfylde såsom ved trækaksler m.v.
Mht. til buret vil nogle måske sige hvorfor når man laver et bur, så ikke lave et SFI bur med det samme, tjae kunne det tænkes at nogle køber en bil med bur, måske en gammel racer, eller lign., penge er ikke det folk har mest af og jeg kan sku ikke se hvorfor at det skal gøres mere dyrt/ omstændigt end højst nødvendigt at komme til at køre Streetrace/ Dragrace, det kan kun være en fordel for klubberene.