Side 9 af 20

: 20 jan 2006, 12:02
af Ferrari Killer
Yugo Turbo skrev:er der noget specielt i at nive en ferarri? min bedste tid til DHB 2005 var 0,3 sek bedre en den ferarri der ved derovre... og i år bliver tiden bedre.


Hahahahaha - Lasse. :D Frejdig som altid. :wink:

Nu var du også kun 3 tiendedele hurtigere end mig!

Men i år for du ikke lov til at køre fra mig! Bilen bliver lettet betragtelig for vægt, plus den får en seriøs hk forøgelse.

Der ER kun en der have titlen som DK´s hurtigeste .... :wink:

: 20 jan 2006, 12:36
af Ferrari Killer
Havneren skrev:Nu har jeg været med til de fleste af P-K-J racene. Jag har kendt mange af de hurtige biler der har været der og det er næsten altid de samme og sjældent fra den sidste 1/3 del. Som jeg ser P-K-J race er de 75% fremmødte altid de samme og ikke bosadt meget længere væk end en ca 200km måske (det er en påstand) og inden dyr bro i mellem.

Har du været til P-K-J race? Hvilken bil kører du i?


Ved meget grundig nærmere eftertanke - så må jeg sgu nok give dig ret. Var lidt for hurtig på aftrækkeren. :oops:

Jeg tænkte jo "Holeby" - og så gælder det da også for PKJ?!! - tænkte jeg inde i mig selv....

Jeg har faktisk kun selv været med til et PKJ ræs sidste år. Og jeg syntes da at jeg så nogle af de "andre" her fra øen - men igen så må jeg have haft tænkt på Holeby?!

Men ret skal være ret - så jeg tror at jeg må læne mig op af din påstand indtil andet er bevist. Og det bliver sgu nok svært.

Men om ikke andet - personligt har jeg intet imod at tage til jylland for at køre ræs - hvis det er det der skal til! :D

Man er vel på grænsen til at være lidt Leif lalleglad.....

: 20 jan 2006, 15:43
af Havneren
Nå ok... Jammen jeg tror selv min påstand det holder meget godt stik.

Jeg ved jo bare, hvor få race jeg selv ville deltage i, hvis jeg skulle over bækken efter dem. SPECIELT når der var alternativer, hvor bækken ikke skulle krydses - Jeg kan ikke forstille mig, at jeg er ene om den filosofi...

: 21 jan 2006, 00:04
af Slavteren
det er du ikke. for mig er det også et spørgsmål om økonomi.

: 21 jan 2006, 14:00
af Minilars
økonomi.. ja også mig.. jeg gider ikke deltage.. HVIS man er så heldig at få en plads.. så er cancen for at vinde lig 0. med mindre man lægger 60kg under sin kølerklap.. hvad med at lave et løb på bane i stedet.. så det ikke kun er lige ud.. selv min mor kan sgu finde ud af at køre det møg.. jeg ville godt se de amerikaner biler på ring kundstorp.. ha ha

syntes bare dhb er ved at være lidt for opreklameret.. jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...

: 21 jan 2006, 14:36
af HenrikGM
Minilars skrev: jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...


Nu tror jeg der er mange der venter på din definition af konceptet: "gade bil"... :?:

: 21 jan 2006, 15:10
af MØFFE(uden login)
Minilars skrev:økonomi.. ja også mig.. jeg gider ikke deltage.. HVIS man er så heldig at få en plads.. så er cancen for at vinde lig 0. med mindre man lægger 60kg under sin kølerklap.. hvad med at lave et løb på bane i stedet.. så det ikke kun er lige ud.. selv min mor kan sgu finde ud af at køre det møg.. jeg ville godt se de amerikaner biler på ring kundstorp.. ha ha

syntes bare dhb er ved at være lidt for opreklameret.. jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...


du mener trackdays?? ja det kunne være rart. så er det heller ikke kun hk omkring max rpm området der gælder mere.. om det så er 100% lovlige gadebiler vi snakker om eller lidt modificerede biler eller måske biler der ikke kan bruges til daglig transport. jeg er sq ligeglad, min er 100% lovlig ifølge synsfar gennem de sidste 3 synsperioder.

hvor DHB.. løst oversat til DAGENS hurtigste bil. ser stort på sådan noget. selvom der står en masse fine regler i deres matriale de sender ud til køerne... men de behøves ikke at blive overholdt når man kommer til arrangementet. ret sjovt faktisk. bare der er et show så de kan fylde lommerne, og grine.. :lol: :lol: :lol:

: 21 jan 2006, 18:14
af Minilars
til møffe

helt enig.. ved godt at betegnelsen "gade bil" er lidt bred da der sidder nummerplader på alle biler til dhb.. men track days.. DET skal der til.. jeg mener.. det er jo ikke så svært at lægge en god tid når det går lige ud.. der er det mest matrerielet det kommer an på end kørens evner.. og materiellet er jo = penge.. så ingen penge ingen god plads.. på track days er det jo en kombination af begge dele.. selv en gammel golf gti kan være med hvis føren har det der skal til.. deraf ordsproget ( hvad nytter 2000heste hvis det er en æsel der styrer)

men så er vi vist over i noget der ikke længere hedder dhb.. for der drejer det sig jo ikke om føren men om at have den hurtigste bil...

så jeg venter stadig på noget trackdays.. så selv min gamle spand har en chance

: 21 jan 2006, 18:25
af Minilars
når jeg nu er i gang.. så er dhb jo bla. lavet for at få de unge væk fra vejen.. men jeg har desværre erfaret at flere af dem der havde brug for at komme derhen ikke vil... de har samme indstilling som jeg... der er ingen der gider stille op hvis de ved at de taber.. så dem der stiller op til dhb er dem over 40 med en seriøs hobby,

jeg mener.. dem jeg vil mene der havde brug for det er: som min lillebror.. en 2. års lærling med 1 års kørsel erfaring og en golf gti samt smag for fart.. det er DEN slags type der skal på bane inden de enten mister kørekortet eller livet..

jeg prøver at lokke ham med til holeby hver gang.. der har man flere pladser end 16..

trackdays.. kan i sige det?? trackdays.. lyder det ikke godt..

: 21 jan 2006, 19:02
af HenrikGM
Du må have drukket af natpotten. :wink:

En bil til trackday skal, for at være blot nogenlunde konkurrencedygtig have en god kører, ja. Dertil SKAL den have en knald god undervogn, fyldt med dyre komponenter, meget gode bremser, og sidst, en motor med et godt bredt træk, og en god gearing, dertil et godt kontrollerbart spær, og nogle gode dæk.

En bil til drag, behøver ikke nogen svinedyr undervogn, den skal kun bremse een gang, motoren skal groft sagt kun levere topeffekten, og kun bagdækkene koster lidt, og den kan nøjes med et esabspær. Og chaufføren SKAL være dygtig. Ligeud er noget sværere end du lige regner med!

Så hvis trackdays får konkurrencekarakter for alvor, så kan du glemme alt om din gamle golf("spand"?), da du uanset evnerne vil komme ind som nummer sjok. Resten af feltet vil være besat af regulære baneracere, ala specialsaloon.

Hvis du skal have en chance, så skal du altså gøre en indsats hvis du skal med frem i front, det er ligesom pointen i konkurrence.

Heldigvist kan du jo stadigt køre med til trackdays for sjov, ligesom du kan køre med til DHB for sjov, og til pkjrace for sjov, men skal du _MED_ på skamlen, så koster det, og en gammel spand kan ikke være med, UDEN dyre stumper , uanset hvilken kører den så får.

Skal det være mere reelt, så skal der flere dicipliner med; 0,-402m, og feks 20omgange en given bane, men så er arrangementet også spredt udover flere dage.

Kun i bilorienteringsløb er det lidt ligegyldigt med grejet.