Danmarks vildeste 4agte ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#81 Indlæg af m power »

Supra MK4 skrev:
luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

MVH Luske


Tror de bliver ved indtil det giver et brag.
Flere har sagt at det var umuligt med over 500hk på standard bund.
Effekten skyldes jo også justering af den.
Hjælper ikke noget du har alle de rigtige stumper, hvis den ikke er justeret rigtigt.
Det er rene fra turbomotor der har justeret den her.


Jesper havde skam også fin motor, dog ikke standard bund, og den lavede omkring 80hk mindre ved samme tryk.

Hihihi ja 725hk i usa ved jeg ikke hvad kan bruges til.


402 mtr :D :D

nej det var bare for at pointere at toppen af bjerget er ikke nået endnu :wink:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#82 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:
Supra MK4 skrev:
luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

De amerikanere har det med og overdrive :-)
Dog ikke påstå det er tilfældet her..
Er det på standard stænger og stempler ?


MVH Luske


Tror de bliver ved indtil det giver et brag.
Flere har sagt at det var umuligt med over 500hk på standard bund.
Effekten skyldes jo også justering af den.
Hjælper ikke noget du har alle de rigtige stumper, hvis den ikke er justeret rigtigt.
Det er rene fra turbomotor der har justeret den her.


Jesper havde skam også fin motor, dog ikke standard bund, og den lavede omkring 80hk mindre ved samme tryk.

Hihihi ja 725hk i usa ved jeg ikke hvad kan bruges til.


402 mtr :D :D

nej det var bare for at pointere at toppen af bjerget er ikke nået endnu :wink:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#83 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:
Supra MK4 skrev:
luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

De amerikanere har det med og overdrive :-)
Dog ikke påstå det er tilfældet her..
Er det på standard stænger og stempler ?


MVH Luske


Tror de bliver ved indtil det giver et brag.
Flere har sagt at det var umuligt med over 500hk på standard bund.
Effekten skyldes jo også justering af den.
Hjælper ikke noget du har alle de rigtige stumper, hvis den ikke er justeret rigtigt.
Det er rene fra turbomotor der har justeret den her.


Jesper havde skam også fin motor, dog ikke standard bund, og den lavede omkring 80hk mindre ved samme tryk.

Hihihi ja 725hk i usa ved jeg ikke hvad kan bruges til.


402 mtr :D :D

nej det var bare for at pointere at toppen af bjerget er ikke nået endnu :wink:


Hehe det amerikanere har det med og overdrive :-)
Dog ikke sikker i dette tilfælde...

Er det med standard stænger og stempler.
Har du link til bilen, evt video.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#84 Indlæg af m power »

jeg har ikke noget info om bilen .

det var i forbindelse med at jeg var ved at bestille en turbo til en agze, og den den motor kendte de ret godt .

de fortalte at det var en meget stabil/stærk motor, og de havde lavet 725hk på sådan en.

det har nok ikke været på standart stumper
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#85 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:jeg har ikke noget info om bilen .

det var i forbindelse med at jeg var ved at bestille en turbo til en agze, og den den motor kendte de ret godt .

de fortalte at det var en meget stabil/stærk motor, og de havde lavet 725hk på sådan en.

det har nok ikke været på standart stumper


Kan være den her runder 700 også, hvis de gør alvor af og give den 3 bar. Den flower stadig fint, effekt ligger samme sted efter trykket er hævet, men på et tidspunkt stopper turbo vel også med og være effektiv.
Hvis den ikke siger BOOOOOM inden.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#86 Indlæg af Lars PH »

nu er der en fin diskotion her på siden hvor store tryk rør skal være hvor store er jeres tryk rør og har i nogle tal på noget tryk tab de forskellige steder
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#87 Indlæg af K-FINN »

Lars PH skrev:nu er der en fin diskotion her på siden hvor store tryk rør skal være hvor store er jeres tryk rør og har i nogle tal på noget tryk tab de forskellige steder


Det er 3" rørføring.
Nej der er ikke målt noget nogen steder.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#88 Indlæg af møffe »

luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

MVH Luske
eller ligger i en bil der betegnes som noget grusomt af forsikringen?? men alle biler køre sikkert med dele der kan klare så mange hk. om ikke andet 402m af gangen :coffee:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#89 Indlæg af møffe »

Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#90 Indlæg af møffe »

luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Det vil sige at det er en speciel model så snart det er en sjov motor fra Toyota, for de kommer aldrig til landet.


ellers er det fordi den til en hver tid er en Fård overlegen :tooth:

MVH Luske
tjaaa. som man ser på det, må være derfor at toyota har den vilde motorsport historie... eller :wow:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar