Side 9 af 32
: 11 nov 2007, 18:03
af Feldthaus
morten jønsson skrev:Men helt ærligt - hvor mange biler kører lave 10ere på upreppet bane?
Altså gadebiler - ikke racerbiler..
Vi havde 7 til DHB ´07, som var under 11.00 sekunder.
Vi havde et par stykker, som vi måtte bede om ikke at køre fuld gas, da deres bur manglede, og derfor var der nok også nogle som slet ikke ville deltage.
Jeg ved ikke hvor mange der reelt er.
Mit gæt vil nok være 20 - 30 stykker.
Feldthaus
: 11 nov 2007, 18:14
af morten jønsson
men dhb var jo med preppet bane - eller hvad?
jeg taler om Upreppet bane...
: 11 nov 2007, 18:40
af Hartvig
@ Ravnen
Vælg nu at komme ind i debatten igen - glem henvisninger til tråde som bl.a. blev skrevet på et tidspunkt hvor stemningen var lidt presset. Vælg som alle os andre at holde denne tråd fri for fnider fnader - tak
@ Morten
Vi har med stor succes haft motorcykler til start i 2006 og 2007 og det har været meget populært blandt publikum og deltagerne. Rent sikkerhedsmæssigt er her tale om deltagere som stiller op i fulddragt, rygværn og hjelm.
@ Alle
Ser jeg en mulighed der her med 10 sekunder og 240 km/t som maks. for alle de kendte klasser vi har kørt i 2007 ? - og stadigvæk uden bur ?
Det er svært med regler, fordi der altid vil være nogle som ender i en gråzone der hvor minimusgrænsen bliver lagt.
Som Michael helt rigtigt skriver, så er det min erfaring at vi har langt større problemer i starten (og dermed også på 1/8 mile) end vi har nede i målet. Og det bringer jo diskussionen op igen - slår man sig mere med 220 km/t end med 235 km/t ?
Mit postulat er at man kan slå sig voldsomt med 100 km/t hvis den rette sammenhæng af uheldige omstændigheder er til stede. Motorsport er farligt og vores opgave er uanset tider og hastigheder at forebygge at uheld opstår gennem god information og en positiv holdning blandt deltagerne. Men også som vi oplevede i Sindal, ved at være oppe på mærkerne med beredskabet når uheldet desværre er ude.
Igen en opfordring til at vi som arrangører arbejder sammen og udnytter den erfaring som vi løbende oparbejder.
Men lad os fortsætte den positive og konstruktive dialog i denne tråd
/Hartvig
: 11 nov 2007, 18:57
af Hartvig
Læste lige tråden igennem endnu en gang.
Der er en rød tråd - nemlig at vi har de 3 typer deltagere som jeg har nævnt tidligere. Jeg kommer ud af streetrace verden, og vil gerne gøre flest mulige tilfredsse.
Men - vi bliver nok nødt til at acceptere at det er streetrace arrangørerne som har lykkedes bedst med at afvikle 7-8 velbesøgte streetrace i 2007, og skal vi gear're vores organisationer og finde økonomi til at lave dragrace arrangementer i stedet for - så tror jeg hurtig vi kan komme i samme situation som f.eks. NDCD.
Dette vil ramme dem som kører rundt 10/11 sekunder og nedefter, men man kan jo heller ikke deltage i Advan Cup med en DTC bil. Derfor skal vi heller ikke til at ekspermentere med preppede baner osv. der tilhører dragrace sporten, og som kan gøre os skrækkeligt upopulære på de flyvepladser vi benytter nu - men igen - det står for min egen regning
/Hartvig
: 11 nov 2007, 19:02
af Feldthaus
morten jønsson skrev:men dhb var jo med preppet bane - eller hvad?
jeg taler om Upreppet bane...
DHB ´07 var upreppet bane!
: 11 nov 2007, 19:21
af Feldthaus
- Hartvig
Heldigvis er der også et par store forskelle i priserne på et dragrace arrangement i forhold til et streetrace arrangement.
Dragrace under 7.5 kræver trackbite til ca. 50 K og ekstra beredskab til vel nok 10 - 15 K.
Jeg tror, uden at have regnet efter, at man kan lave streetrace med besøg fra dragrace verdenen for ca. 50 K for et endags arrangement.
Gråzonen, som du skriver om, er et skidt sted at være, det kan Morten i hvert fald skrive med om
Kan godt huske lidt varmt skriveri, da han begyndte på det store Møbelbanker projekt!
Og, ja, der vil altid være nogen der kommer i den kedelige situation, at stå imellem to klasser når man ændrer på bestående regler. Sådan er det, og det kan man ikke lave om på.
Feldthaus
: 11 nov 2007, 20:41
af morten jønsson
[quote="FeldthausGråzonen, som du skriver om, er et skidt sted at være, det kan Morten i hvert fald skrive med om
Feldthaus[/quote]
Ved ikke helt hvad du mener - men hvis du mener at min (overfede) Camaroracer, som vi brugte et par år på at bygge, ikke kan bruges så meget i DK - så har du helt ret. Det var også grunden til at jeg solgte den.
Nej - de sidste par år har det jo været dem med nummer plader på der har fået mest udbytte af deres biler. Og som jeg ser fremtiden, ja så vil det ikke ændre sig lige med samme. Racerne skal til Meca og kan så ellers køre et eller to løb i Dk. (man kan så håbe at jeg tager fejl - streetfire er jo heldigvis også kommet på banen, og vi har nok ikke set det sidste til dem...)
: 11 nov 2007, 20:49
af morten jønsson
[quote="Hartvig
Ser jeg en mulighed der her med 10 sekunder og 240 km/t som maks. for alle de kendte klasser vi har kørt i 2007 ? - og stadigvæk uden bur ?
Hartvig[/quote]
Der har vel aldrig været krav om bur i biler langsommere end 10.00 - men derimod skal der jo være styrtbølje i biler mellem 10.00 og 11,50 og alle cabrioletter.
: 11 nov 2007, 21:00
af audi_claus
Derfor synes jeg også, at Hartvigs betegnelse " fortabte dragracere" med et glimt i øjet var helt perfekt. Morten er så ikke fortabt, da han har skiftet hest; men der er mange der har og har bygget noget, de håber kommer ned under de 10 sek - for så at erfare, at der kun er et løb eller 2 i DK. Ellers er det ud af landet..
Vi forsøger jo hele tiden at gøre det bedre (hurtigere) så der er hele tiden nogle grænser, vi støder mod. Når det endelig går godt, så eksploderer motoren, og når vi 2 år senere er klar igen - ja så har afviklingsmulighederne ændret sig.
Derfor var det rart at vide mindst et år i forvejen, hvad man kan tillade sig at bygge efter. Jeg har f.eks. sat fuldt bur i min, selv om hovedbøjle var nok med mine ambitioner; men dels kan den bruges til Special Saloon og dels har jeg også erfaret, at kraftige biler kan gå i spin efter få hundrede meter, og så er det ikke sjovt at være "hare" i en bracket.
: 11 nov 2007, 21:03
af HenrikGM
morten jønsson skrev:[men hvis du mener at min (overfede) Camaroracer, som vi brugte et par år på at bygge, ikke kan bruges så meget i DK - så har du helt ret. Det var også grunden til at jeg solgte den.
...)
Er køber så i færd med at sætte nummerplader på den nu, så den kan køre streetrace som en lovligt indregistreret bil?
